Miért érdemes visszaváltáskor adni egy kis gázfröccsöt?
Most lehet, hogy hülyeséget mondok de én régen azt hallottam hogy nagy autóknál is azért adnak gázfröccsöt, hogy a motor megtartsa a fordulatot, illetve a dupla kuplungnak ez jó (ural, kamaz)-nál ez bevált szokás.
Motoroknál is szerintem ilyesmi lehet az oka.
Sose motoroztam, de:
Sima visszaváltáskor ugye nagyobb fordulatra pörögne fel a motor, a sebváltó bemenő tengely, stb.
Ha kettős kuplungolással, gázfröccsel előre felpörgeted a sebváltó bemenő tengelyt, akkor simán megy a kapcsolás, minden alkatrész odalesz az örömtől, és lesz "oda" a túlzott igénybevételtől.
A kimenő tengely fordulata azért nagy, mert a kerék igencsak forgatja, ezt kell "szinkronizálni" a másik (bemenő) tengellyel.
A szinkrongyűrű erre van kitalálva, a kocsikban legalábbis.
Eggyet értek az uccsó válaszadóval!
Na ő mindent leírt szabályosan ahogy kell!
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!