Miért bántják a Suzukit? Miért nézik le sokan?
Nem értem, sokak részéről ezt a lenéző lesajnáló hozzáállást.
Valaki azt mondja, hogy gyenge.
Nézegettem hasonló kaliberű városi kisautókat, (mint a swift) és a többségük gyengébb.
Kisebb a forgatónyomaték, kevesebb lóerő, nagyobb 0-100-as sprint.
Elsősorban persze az ugyanolyan hagyományos szívó benzinesekre gondolok, nem ezekre a most divatos apró turbós benzinesekre.
Akár az európai gyártókat nézzük, akár a japánokat, 75-85-90 LE , 110-120 Nm-es nyomaték.
A swift ebben a mezőnyben átlagon felüli.
Valaki azt mondja, papír autó.
Nem értem, akkor melyik nem az? Vagy akkor mire való a törés tesz?
Mert a teszteken a legjobb eredményt éri el, és ami itt is jobbá teszi az átlagnál, hogy biztonság terén a legfapadosabb verziót is a legfullosabban szerelik fel.
Valaki hozzáértő magyarázzam már el nekem, hogy hol a csapda?!
Menetdinamikáját, fogyasztását illetően általában jobb, mint a konkurensei.
Az általános tulajdonosi vélemény szerint (népítélet) nagyon megbízható.
Akkor miért van ez a lesajnáló megítélése?
Mert sok az ostoba, aki képtelen felfogni, hogy nem márkában, hanem típusban kell gondolkodni.
A régi Swift jól elcsapta a renomét, azóta az átlagparaszt csak ennyit tud:
Höhö Suzukit vett, höhö...
Persze mindezt úgy, hogy nem olvasott róla, nem ült benne, nem vezette stb...
Igen, azt hallottam, hogy az elsők elég lusták voltak, meg összeszerelésben sem a legjobbak.
Én ezekre a mostani gömbölyítettekre gondoltam, 1.3 , 1.2 -es 92-94 Le-sökre. 2005-től.
Komolyan nem értem.
Nekem sima szívó benzines kéne, mert nem akarok a turbósok melegítésével-hűtésével foglalkozni, meg nem kellenek félmilliós extra hibalehetőségek az autóba.
A legtöbb gyártó nem tudja már teljesíteni ezeket az eurós normákat turbó nélkül, egyedül a japán gyártók fejlesztik még ezeket.
Csak a többinél drágább az alkatrész.
Meg a behozatal.
Egy Mazda 2-est semmivel nem látok minőségibbnek mint egy 2010 utáni Swift-et.
Viszont gyengébb, lustább, kisebb! Ráadásul Japánban nem is drágább mint a swift, csak mire idekerül...
Szóval swift-en gondolkodom, és óriási mázlinak tartom, hogy pont itt van egy japán autógyár.
Csak ezeknek a sztereotípiáknak nem tudom, mi az alapja.
Mert a gyári adatok, meg a felhasználói vélemények meggyőzők.
Csak azok lehetnek elfogultak is.
Ezért érdekelne pl egy autószerelő véleménye.
Az külön megérne egy tanulmányt, kik azok, akik szidják a Suzukit... Többnyire azok, akiknek nincs, de hallották, hogy az "milyen".
Ugyanezt el lehet mondani a francia autókat utálók táborára, és a többi hasonló csoportosulásnál is érdekes, hogy azok vannak többségben, akiknek soha nem is volt a szidott márkájú autójuk.
Persze a ma is élő előítéletnek valamikor, valami adott alapot, de azzal már nem igen törődnek, ha az idejétmúlt.
A régi "papír" Swiftek anno a szocialista autógyártás remekeit, a Ladákat, Skodákat, Trabantokat, Wartburgokat (stb) váltották, s lettek tömegesen elterjedt "népautók", közel 20 éve nem voltak rosszabbak, mint az akkori vetélytársak. Tény, hogy a Suzuki bealudt néhány évet, motorikusan nem voltak rosszak az autói, de kényelmi szempontból nem kényeztették a vásárlóikat, s a biztonság sem volt náluk elsődleges szempont.
Az utóbbi években azonban már a Suzukik is extrákkal szerelve kerülnek a szalonokba, a törésteszteken is jól teljesítenek, motorikusan meg hagyományosan a legmegbízhatóbb autók a Suzukik.
A méret már más kérdés, egyértelmű, ha valaki minibusz méretű autót keres, akkor nem a Suzuki kínálatot fogja böngészni, a gyár fő profilja a kicsi és közepes méretű autók gyártása.
Az autószerelők kétféle képpen reagálnak a Suzukikra.
Az egyik azt mondja, vedd meg nyugodtan, de a kötelező karbantartási munkákon, olajcseréken kívül valószínűleg nem sokat fogtok a műhelyében találkozni.
A másik ugyanezen ok miatt elkezdi ecsetelni, hogy miért ne vegyél Suzukit.
Ez a kérdés szó szerint minden hónapban megjelenik.
A mostani suzukim tíz éves.Hiba nélkül gurul, a feleségemnek is ugyanilyen van, az is hiba nélküli.
A véletlen úgyhozta, hogy 94 óta csak új suzukival járunk. Valamennyi, a mai napig is csak automata változat. Volt ezres szwiftünk, WagonR+, ignis, és a mostani 1.5-ös VVT kétajtós GS...mint mondtam, mindegyik automata váltós..
94 előtt sok autónk volt, megfelelő műhellyel, aknával, mindenféle karosszéria, és egyéb szerelési lehetőséggel.
Amióta suzukikkal járunk, tiszta dögunalom. Csak kereket, fékbetétet kellett cserélni, mert itt a fővárosban jobban kopik az automata miatt...de mást nem..
Még garanciális ellenőrzésre sem vittük el, eladáskor utólg kitöltötték a szervízkönyvet...mindegyik hibátlan állapotban lett eladva..
akkor most miről is beszélünk? ahol én lakom, ott nem sajnálja le senki..eleinte, 94-97 környékéig még talán, de aztán látták, hogy ezek mindig mennek, sosincs nyitva a motorháztető, és nincs horpadás, vagy cserélt karosszéria-elem..
a mostani szwiftekbwn még nem volt gyertya sem cserélve...
aki eddig mellettem ült, az hallgatott. Pedig csak jobb/nagyobb autók vannak a környéken.
Főleg az automata miatt van a nagy csönd. Az egy csoda. huszonöt éve van automatám, de nem lehet betelni vele.
na, most dicsekedtem is.
hajrá suzuki!
Ennek 3 oka van:
1., Ami már sokan leírtak, a mai napig az első szériás swiftek hiányosságai élnek a köztudatban
2., Az első swiftek piaci funkciója az volt, hogy lecserélje a régi szoci autókat. Ezért nagyon olcsó volt és nagyon olcsó hitelt lehetett hozzá felvenni. Tehát minden félbéna (tisztelet a kivételnek) vett egy swiftet. Az is, aki 10 év alatt 15,000 km-t tett bele. Aztán ezek nagy számban kerültek ki az utakra és a "kalapos skodás" jellegű sofőrök csak ráerősítettek erre az érzésre.
3., A harmadik oka pedig szvsz az, hogy egyes szuzuki tulajok már csaknem az egekbe magasztalják és egy Rolls Royce-hoz hasonlítják a kis gépüket otthon, amiben 20 évig csak olajat meg fékbetétet kell cserélni, annyira patent. Ebbe meg sértést éreznek a 20 éves E36-al rendelkező jómunkásemberek, akik 2 havonta bütykölik a lerúgott bömöst. Persze előbbi sem igaz (mondatja velem 25 éves autóalkatrész-kereskedelmi tapasztalat). Stabil márka a szuzuki, de ugyan úgy kell szervízelni, mint minden mást.
Ez azért elég összetett dolog.
Egyrészt mit nevezünk jó autónak? Ez azért elég szubjektív dolog. Valaki számára az jelenti a jó autót, hogyha valóban szinte soha nem romlik el aztán ennyi. Más számára meg a lehető legkényelmesebb, legjobban felszerelt autó az és esetleg nem érdekli ha mondjuk néha becsúszik egy 200-300 ezres szerviz számla.
A Suzuki a megbízhatóságból és a fenntarthatóságból csillagos 5-ös, de ennyi. Nem több! Aki ennél többre vágyik annak bizony a Suzuki nem jó autó. Sok hithű Suzukis pedig már-már a világ legjobb autójaként aposztrofálja és képtelenek megérteni a másik oldalt.
Nekem egy 2008-as Mercedes E 280 CDI-m van. Ez se járt még szervizben a kötelezőeken kívül, de nem zavarna ha holnap rákellene költeni 300 ezret. És akkor se fordulna meg a fejemben, hogy vegyek helyette egy Suzukit mert egyszerűen nem egy ligában játszanak.
Sok Suzukis azért kicsit rászolgált arra, hogy baszogatva legyen. Sokan összemossák a kategóriákat és tényleg valami minden felett álló "jó" autónak tekintik és ezt hangoztatják is. Egyszerűen képtelen megérteni, hogy vannak olyan autó választási/vásárlási szempontok ami szerint a Suzuki nem jó autó!
Ilyen a szomszédom is. A feleségemnek egy Citroen C4-est vettünk. Akkor is jött miért nem Suzukit vettünk. Miután megnézte a Citroen azért kénytelen volt elismerni, hogy kényelmesebb meg jobban felszerelt aztán jött az aduász indokkal a megbízhatósággal. Mondom neki 10 ezer km van benne, mi baja lenne? Mondja oké, de majd 10 év múlva. Mondom 10 év múlva már rég eladtuk. Mit érdekel engem akkor mennyire lesz megbízható? Na erre már nem tudod mit mondani, de azért közölte azért jobban jártunk volna Suzukival. Ja:)
"egyszerűen nem egy ligában játszanak. "
Ezért is emeltem ki, hogy a konkurensei között messze menőkig megállja a helyét, sőt, sok szempontból jobb náluk.
És igen, elsődleges szempont nekem is a megbízhatóság, és a fenntartási költség, és a következő sem a felszereltség, vagy a kényelem, hanem hogy ne legyen lajhár.
Bele lehessen vele menni egy előzésbe, lehessen vele úgy besorolni, sávot váltani, kimenni felsőbbrendű útra, hogy pár másodperc alatt elérje legalább az 50-et.
És ezeket a szempontokat nézve, akár a polo-fabia-ibiza, akár 207-208, clio, akár jazz-yaris konkurenseket nézem, egyik ebben jobb, másik másban, de összességében arra jöttem rá, hogy bőven megállja a helyét ebben a mezőnyben a swift.
Egyedül az a hatalmas kesztyűtartó hátul, amit csomagtartónak mernek hívni, az egy rettenetesen rossz tervezés eredménye, de ahogy kutakodtam, kb ennyi hibát találtam.
Szóval egyre érik bennem a dolog, hogy ennek swift lesz a vége. :)
"polo-fabia-ibiza, akár 207-208, clio, akár jazz-yaris konkurenseket nézem, egyik ebben jobb, másik másban, de összességében arra jöttem rá, hogy bőven megállja a helyét ebben a mezőnyben a swift."
Így van! Ebben a mezőnyben megállja a helyét.
És hidd el Te nem leszel sem lenézve, sem baszogatva azért mert ebből a mezőnyből a Suzukira esik a választásod mert úgy néz ki nem gondolsz többet a Suzukiba mint ami.
Én a 7-es válaszomban csak azt mondtam, hogy vannak akik nem csak ehhez a mezőnyhöz mérik a Suzukit hanem úgy kb az összes kocsihoz. És az összes közül is a Suzukit képesek kihozni győztesnek. Ezek az emberek vannak általában baszogatva.
Itt az oldalon is jól megfigyelhető ez. Nemrég volt egy kérdés amiben valaki pár éves Audi A3 és 1-es BMW között tanakodott melyiket kellene venni. Erre jött a válasz inkább Swift:) Na az a válaszoló is a tipikus példa. Aki egy 5-6 milliós Audi vagy BMW között vacillál annak egyszerűen nem alternatíva egy Suzuki és gondolom az illető nem érti miért nem. Mert szerinte egy kategória lehet velük. Az ilyen ember persze, hogy támadva van, hogy húzzon már a Suzukijával. És akkor mit mond utána? "Lehurrogták, lenézték a Suzukit a többiek". Nem, nem hurrogták le a Suzukit, csak adott esetben az egyszerűen nem volt választási lehetőség.
Aki a helyén kezeli a dolgot és nem lát bele többet mint ami az szerintem egyáltalán nincs lenézve vagy támadva.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!