Hogyan tudnak egy GTR ből 1000 lovat ki hozni?
Menjünk végig a dolgokon.
Kezdjük ott, hogy a GTR egy 30 milliós autó míg a Veyron 700 millió körül kezdődik.
A Veyron azért született, hogy egyfajta reklámfogás legyen, tekintve, hogy még most se térült meg a fejlesztésbe beleölt pénz a VW konszernnek miután az utolsó legyártott darab is elkelt, tehát lényegében veszteséges volt végig még ilyen kegyetlen drágán is, csak egy nagyívű reklámfogás volt, ami persze biztos jó reklám volt a VW-nek, és a márkáinak de ennyi.
A GTR esetében viszont nem ez volt a cél, hanem, hogy megalkossanak egy relatíve elérhető árú sportkocsit és mellé még hasznot is hozzon a konyhára, így kizárt volt az a lehetőség, hogy bármennyit rászánjanak a fejlesztésre és mindenből a jelenleg elérhető legjobbat építsék be áraktól függetlenül, mert akkor egyrészt nem biztos, hogy nyereséges lenne másrészt lehet nem 30 hanem 150 millió lenne egy GTR alapára.
Innen következik az is, hogy a Veyronban dolgozó technika az akkor elérhető legjobb volt, nem nézték anyagi oldalról, a lényeg, hogy mindenből a legjobb kerüljön bele, így sok tartalék nem is maradt a motorban amit ki lehetne aknázni, vagy ha mégis, már nagyon nehezen.
GTR esetében viszont rengeteg tartalék van a motorban, és megfelelő minőségű ( persze szintén nem olcsó, de mégse több száz milliós ) alkatrészekkel még rengeteget ki lehet belőle hozni, úgy hogy nem fog szétesni, nyugodtan lehet nyúzni, csak lehet így végül nem 30 hanem 60 millió lesz a ráköltött összeg mire eljut odáig.
Most hirtelen ami eszembe jut jó példa, BMW M6-ból a G-Power cég készít 1001LE-s verziót G6 V10 Hurricane CS kiadást, ami egyrészt egy kis szekálódás a Veyron felé, másrészt jól példázza, hogy az alap blokkjából közel dupla teljesítményt kihoznak üzembiztosan... GTR-ből sem lehetetlen a dolog.
Ha viszont csak a lóerők hajkurászása a cél ott a Mazda 787B Wankele, mikor a 90-es években kijött már 900LE-t tudott versenyautókban... mára 2000LE-t is elértek vele, csak ennek nincs akkora hírértéke mint egy Veyronnak, hogy 1001LE.
"az alap blokkjából közel dupla teljesítményt kihoznak üzembiztosan... "
Lehet a fenet. Torodjetek bele hogy nem lehet.
Na igen innen nézve a veyron 1001 lova inkább marketing mint a lehetetlen átlépése de akkor is érdekes hogy az EVO sorozat vagy a subaru imprenza nem örülhet ilyen nagy népszerüségnek és a gyorsulási versenyek terén mint ez a Nissan
Kösz a gyors válaszokat !!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!