Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Benzin motornál szívó vagy...

Benzin motornál szívó vagy turbó a jobb?

Figyelt kérdés
Tudom, hogy nagy vita külön ez a szívó és a turbó. Benzinnél az egyik, dízelnél a másik. De mi a helyzet, ha mindkettőt a benzin kategóriában hasonlítjuk össze?

2015. dec. 23. 16:04
1 2 3 4
 21/32 anonim ***** válasza:
Ezzel csak azt akartam mondani hogy hétköznapi használatra szerintem jobb a szivó mint a turbó.
2021. okt. 12. 20:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/32 anonim ***** válasza:

"Te irtál hülyeséget Nem kell szétpörgetni a motort? Es pont hogy a turbónak van nagy szüksége fordulatra hogy nagyobb töltetet adjon a hengerbe. A turbó amugy is öngerjesztõ elem. ezért használnak szakaszolt turbót is alacsony fordulatra.is"


Vezettél már turbós autót? Mondom, nekem most is van kettő is, minden nap ezekkel járok :D

Szólj már a dízeleseknek is, hogy ne 1800-as fordulaton hajtsák a kotlájukat, mert akkor még nincs turbónyomás.. Ez most tényleg komoly? :D :D


"hétköznapi használatra szerintem jobb a szivó mint a turbó."

Persze,ha tied az egyik M3 GTR akkor nyilván jobb. Kommersz autóknál nem jobb. :D

2021. okt. 12. 20:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/32 anonim ***** válasza:
De kommersz turbosóknál jobb a szivó ez is tény.
2021. okt. 12. 21:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/32 anonim ***** válasza:
De alacsony fordulaton is van turbó nyomás csak nem mindegy mennyi. Gondolom ez miatt találták ki a változtatható geometriáju turbót hogy alacsony fordulaton is legyen nyomás. Csak nem mindegy hogy egy tdi kocsid van vagy egy twin turbós sportkocsid
2021. okt. 12. 21:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/32 anonim ***** válasza:

Nézd, te most olyan fogalmatlanságokat írsz, hogy az valami elképesztő. Persze, nem mindegy hogy mennyi a turbónyomás de tudod értelmezni az a tagod az szóösszetételben, hogy "nyomás"?

A szívó motor a saját dekompressziójával szívja a levegőt, ugyanez megvan a feltöltött motoroknál is halló! Ezen felül tölt még a turbó. Akárhogy fogod matekozni a dekompresszió + feltöltés az mindig több lesz mint a dekompresszió, érted? Egy turbómotorba már 1000-res fordulaton is több lehevő jut, mint egy szívóba, 1000-res fordulaton is nagyobb teljesítmény kifejtésére képes, mint egy szívó.


Az hogy mezei turbó vagy változó geometriájú az csak annyit változtat, hogy a változó geós hatékonyabban és valamivel többet tud tölteni alacsonyabb fordulaton.


Itt van a saját 2.8 sor6 biturbóm és egy szintén volvo 3.0 sor6 szívó teljesítmény és nyomatékgörbéje, ki ne találd már hogy a turbós akárhol is rosszabbul megy ( amúgy volt ilyen szívóm is, ugyanolyan váltóval és hajtással odab@sz a különbség xD ):


[link]


Te most azt próbálod megmagyarázni a világnak, hogy az amúgy nem úgy működik ahogy évek/évtizedek óta minden nap tapasztaljuk. :D

2021. okt. 12. 21:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/32 anonim ***** válasza:
Ez csak abban az esetben igaz ha két tök egy forma motorról beszélsz és az egyik turbós a másik nem. Sok sportkocsik szimplán szívó és erõsebb mint sok turbós.
2021. okt. 12. 21:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/32 anonim ***** válasza:

"Ez csak abban az esetben igaz ha két tök egy forma motorról beszélsz és az egyik turbós a másik nem."


A fenti példa utódja az pont ez,2001-ben egységesítették a két motort és mindkettő 2922köbcentis sor6 lett, a biturbó maradt 272 ló 0,65bar töltőnyomással, a szívó pedig 204 lóerő.


De ott vannak a klasszik VW 1.8T-k igaz. A szívó 125 lovas volt anno mittudomén 1998-ban, a turbó meg 150 az olcsóbb autókban, 180 a TT Coupeban és később 225lóra pumpálták a Leon Cupra Rben meg a TT Quattroban és az összes blokk ugyanaz az 1781 köbcenti.


"Sok sportkocsik szimplán szívó és erõsebb mint sok turbós."

Ezért készült szinte az összes sportkocsi feltöltött motorral, hogy gyengébb legyen... :D

Mondj már egy sportkocsit ami szívó motorral erősebb, mint egy azonos közbentis feltöltött.



Amúgy ha "hétköznapi használatra szerintem jobb a szivó mint a turbó." akkor meséld már el nekünk hogy te melyik szívó sportkocsival jársz a teszkóba sajtos-baconös stangliért :D

2021. okt. 12. 22:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/32 anonim ***** válasza:

Nem arról van szó hogy erõsebb a szivó, ha bár van mikor igen. Csak sokkal megbízhatóbbak ezt senki sem vitatja. Persze 2literes hengerekbe 2-300barral nyomatják a naftát persze hogy jóval nagyobb eröt fejt ki ez a lényege. Az más kérdés mik a hátrányok. De amuhy sok új sportkocsi van natur szívóval. Nincs turbó nincs kompresszor csak több henger alacsonyabb fordulat.

Lamborgini aventador s/ svj

Lambo huracan evo

Porsche 911 speedster

Ferrari 812

Audi R8

Stb

2021. okt. 12. 22:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/32 anonim ***** válasza:

Írj már egy példát amikor erősebb.


200-300 barral nyomatják a naftát? Megsúgom a biturbomban 3 baros Bosch injektorok vannak.


Mesélj pubi, mik a hátrányok?


Több henger, alacsonyabb fordulat. A 911 Speedster a max teljesítményét 8400-on adja le, vagy a Porschenek erről nem szólt senki hogy nem így kell?


Audi R8 4.2FSI 420 ló. Audi 4.0 TFSI 520 ló ( S8 ).

Ha már csilliárdokkal dobálózunk, 1986 Porsche 959 2.8 turbó 450 lóerő, 20 évvel korábban, masfél literrel kevesebből.


Nem furcsa, hogy a saját állításaidat sem tudod alátámasztani?


Sokáig kell várni arra a kommersz, 20 milla alatt elérhető szívómotorra ami azonos lökettérfogat mellett erősebb, mint egy feltöltött?

2021. okt. 12. 23:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/32 anonim ***** válasza:
100%
Nem érted.... nem azt állítom hogy erõsebb a szivó, habár vannak ritka kivételek. Persze hogy erõsebb a turbós. A kérdés az volt melyiket választanád. Én a szivósat. Az meg megkérdõjelezhetetlen hohy egy szivó benzines tartósabb mint egy turbós. Tanúltam gépelemeket és nekem ne mond hogy a te turbósodnak külön olajhūtõ rendreszere van ami a csak a turbódat szolgálja ki. Bármelyik fórumot olvasod tartósság szempontjából a szivós jobb. Ha lenne 100 millióm biztos én is v10 es kompresszorosat vennék nem szivó sorhatosat. Jó mondjuk volvód van azok meg szeretnek jó anyagminõséggel dolgozni de kommersz turbós helyet szívót vennék tuti. És ismétlen nem azt kétlen hogy a turbós erõsebb, ez tény. De mint irtam vannak nagyon ritka kivételek.
2021. okt. 13. 12:30
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!