Az emberek miért fújoznak a turbós benzinmotorokra?
Figyelt kérdés
Főleg autós műsorokban figyeltem fel arra a jelenségre, hogy sokan nem is tartják igazi motoroknak a feltöltött motorokat. Például a BMW M3. "Az új nem jó, mert csak sorhatos turbós, míg az e92-es szívó V8-as volt. Az volt az igazi M3-mas!" Jó, de miért is? az új kevesebbet fogyaszt, 500Nm-s a nyomatéka, szépen pörög, még a hangja is szép. És 10LE-vel erősebb... Akkor most mire fel van ez a "szívómotor az igazi" dolog? Akárcsak a F1-ben. Pedig ilyen erős motorok rég voltak, mint napjainkban, de "nem jó, mert turbós. Meg hibrid is!". Pedig erre lehetne előrelépésként is tekinteni.
Kisebb motor, jobb fogyasztás, nagyobb erő. Mégis mi a baj?
A szívómotor sokkal egyenletesebben adja le a teljesítményét és nagyobb fordulatszám tartományban hatékony. A turbómotor egy bizonyos fordulat ugyan hatékonyabb, de a turbólyuk sokat ront a vezetési élményen.
2015. febr. 9. 23:07
Hasznos számodra ez a válasz?
2/20 anonim válasza:
aze mert V8 és velem egyutt sokaknak nem tetszik a downsizing, meg azert 1 igazi V8 hangot nehez uberelni :)
2015. febr. 9. 23:15
Hasznos számodra ez a válasz?
3/20 anonim válasza:
és ha kompresszoros lenne?
2015. febr. 9. 23:31
Hasznos számodra ez a válasz?
4/20 anonim válasza:
Azért meg sokan még 20 évvel ezelőtt járnak. Turbólyuk, szűk nyomatékos fordulatszám tartomány etc. Ugye a magyar autós újságok és portálok kifejezetten részrehajlóak, a sok okos meg fújja azt mint a szentírást.
2015. febr. 10. 07:28
Hasznos számodra ez a válasz?
5/20 anonim válasza:
azpert fújoznak,mert nem értenek hozzá,illetve szerepel benne a turbo szó,tehát biztosan zabál mint az állat,hót bonyolult kényes szervizigényes szerkezet,ami hamar tönkremegy!az a baj hogy ezt a baromságot sikerült elültetni az emberek fejében!egy mai modern turbós autóról,mikor vezeted,meg nem mondanád,hogy az ,mert a turbólyuk és társai fogalmak már rég kihaltak ezekből.......aki ezekkel a baromságokkal jön,az valamikor a 90-es években vezetett utoljára turbós benzinest!
2015. febr. 10. 08:41
Hasznos számodra ez a válasz?
6/20 anonim válasza:
Igazából tényleg nagyon jók az új kis turbómotorok. De én is fújozok mert akárhogy nyomom, egy 1.4-es 150 lovas tubómotor soha nem akar úgy menni, mint egy 2000-res szivó. Legalábbis érzetre nem úgy megy. És ez már baj. A másik meg, hogy nem jó út, hogy egy ilyen kis turbós csodának drágább a fenntartása, mint egy dizelnek.
De amúgy jók a turbómotorok is, de kellene szivókat is meghagyni, például sok márkánál már nincs is szivóbenzin. Pedig vannak turbósk, amiket imádok, pl a VW féle 1.8T, vagy az Audiban a 2.7T, ezek nagyon elvoltak találva már 15 évvel ezelőtt.
2015. febr. 10. 09:07
Hasznos számodra ez a válasz?
7/20 anonim válasza:
Nekem semmi bajom nincs vele de f1 rajongóként zavar hogy alig van hangja.
2015. febr. 10. 09:39
Hasznos számodra ez a válasz?
8/20 anonim válasza:
Szerintem nem valami egészséges akkor sem 1.2-es motorokat pakolni pl egy Yeti méretű autóba.
2015. febr. 10. 09:45
Hasznos számodra ez a válasz?
9/20 anonim válasza:
Nekem az a bajom a turbóssal, hogy világ életemben késve indultam el bárhova. Munkába is. A szívót beindítottam és mentem, hazáértem és leállítottam, ennyi. A turbóst hidegen nem lehet hajtani, melegen nem lehet leállítani, macerás és így is remeghetek, hogy mikor kell egy újat vennem 2-300 ezer Ft-ért. Azonkívül jobb a szívót vezetni. A turbós csak akkor élmény, ha kettesben, hármasban kiforgatom és érezni, hogy 3000-től megindul, mint a barom, de ennyi, 3000 alatt meg egyenesen rémes, egy rakás szar. A szívó ellenben mindig optimálisan, kényelmesen, húz. Sok vegyes km után én visszasírom a szívót.
2015. febr. 10. 13:36
Hasznos számodra ez a válasz?
10/20 Wadmalac válasza:
Körülbelül elsorolták az okokat.
1. turbólyuk
2. odafigyelőbb bánásmód kell
3. költségesebb szerviz, érzékenyebb olajminőségre stb.
4. több és kisebb élettartamnál jelentkező hibalehetőség
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!