Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az emberek miért fújoznak a...

Az emberek miért fújoznak a turbós benzinmotorokra?

Figyelt kérdés

Főleg autós műsorokban figyeltem fel arra a jelenségre, hogy sokan nem is tartják igazi motoroknak a feltöltött motorokat. Például a BMW M3. "Az új nem jó, mert csak sorhatos turbós, míg az e92-es szívó V8-as volt. Az volt az igazi M3-mas!" Jó, de miért is? az új kevesebbet fogyaszt, 500Nm-s a nyomatéka, szépen pörög, még a hangja is szép. És 10LE-vel erősebb... Akkor most mire fel van ez a "szívómotor az igazi" dolog? Akárcsak a F1-ben. Pedig ilyen erős motorok rég voltak, mint napjainkban, de "nem jó, mert turbós. Meg hibrid is!". Pedig erre lehetne előrelépésként is tekinteni.


Kisebb motor, jobb fogyasztás, nagyobb erő. Mégis mi a baj?



2015. febr. 9. 22:54
1 2
 11/20 anonim ***** válasza:
Na a 9es felsorolta az összes olyan előítéletet, amit 25 éve beletápláltak az emberekbe. Csak közben eltelt pár év, és meglepő módon fejlődik a technika...
2015. febr. 10. 14:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/20 Wadmalac ***** válasza:

"Pedig erre lehetne előrelépésként is tekinteni."

Az is, de főleg emisszió szempontjából. Felhasználói szempontból meg valljuk be, nem igazán ezt tartjuk a legfontosabbnak. Szép dolog a környezettudatosság, amíg nem jár sok plusz fájdalommal.

2015. febr. 10. 14:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/20 Wadmalac ***** válasza:

"Csak közben eltelt pár év, és meglepő módon fejlődik a technika..."

Igaz. Emisszió megy is lefelé.

De a turbó ugyanolyan forró leállításkor, ha nem járatod előtte alapjáraton, ugyanúgy belekokszosodik még a legjobb olaj is. Apropó olaj, azt is igencsak felső kategóriából kell választani.

Hideg motorról, indítás után azonnal hajtva ugyanúgy sérül, kopik a turbó csapágya, mint 20 éve, mert az olajnyomás az ma is olajnyomás.

A turbólyuk dízeleknél már közel sem olyan feltűnő, mint volt régen, de a benzineseknél nagyon is ott van az még.

Természetesen a felhasznált anyagok minősége, gyártási színvonal javult, de attól még mindig kehésebb a használata egy turbós autónak, mint egy szívómotornak. És bizony a szervizelésben is megjelenik ez. Főleg olyan sofőröknél, akik szentül hiszik, hogy a mai turbókkal már szabad úgy bánni, mint a szívómotorokkal.


Dízel esetében, személyautók esetén a dízel már gyakorlatilag mindig TD-t jelent és ez jól is van így, a dízeleknek frenetikus fejlődést hozott. A gondosabb bánásmódot meghálálják, nem is lehet úgy rájuk panaszkodni.

De a benzineseknél a turbó mostanában nem a teljesítménynövelésről szól, hanem a teljesítmény megtartása mellett a köbcenti csökkentéséről. (Skoda Fabia: kínálatból el is tűnt az 1.4 benzines, csak 1.2 turbo és 1.4 TDI van). Egyre kiélezettebb, kisebb és egyben kisebb élettartamú motorok születnek és ez nem egy felhasználó-barát tendencia.

Az F1 meg nem jó példa, ott az élettartam mértékegysége az egy futam.

2015. febr. 10. 14:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/20 anonim ***** válasza:

írkáljátok itt,hogy a turbós szar mert nem szabad hidegen gyilkolni,mert tönkreteszi a motort......mintha a szívót nem ölné meg ugyanez?!?!?!?

Meg nagyobb hajtás után vissza kell hűteni........ha valakinek van egy kis esze meg érzéke az autókhoz a sima szívót is ketyegtetni pár percig ölés után,hogy kicsit hűljön visszább a pisi állagúvá vált olaj!

Az meg könyörgöm ne legyen már indok valaminek a leszarozására,hogy az ember egy mániákus késő!Mert ettől hülyébb indokot még nem hallottam!

2015. febr. 10. 16:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/20 Wadmalac ***** válasza:

"írkáljátok itt,hogy a turbós szar mert nem szabad hidegen gyilkolni,mert tönkreteszi a motort......mintha a szívót nem ölné meg ugyanez?!?!?!?"

Ühüm. Azért van különbség.

A Suzuki gyárban a sori dolgozók többször demonstrálták, hogyan lehet egy nullkilométeres turbót 5 perc alatt gallyra vágni. Nem egyet cseréltem.

Hideg motorról indítás, azonnal csúcsrapörgetés, amikor az olajnyomás és -hőmérséklet még sehol nincs.

Valóban nem tesz jót szívónak sem. De egy turbót seccperc ki tudsz így nyírni.

2015. febr. 11. 07:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/20 anonim ***** válasza:
az ok wadmalac hogy meg lehet ölni egy turbót 5 perc alatt.....bár ennyi erővel mindent tönkre lehet tenni ideje korán......viszont akinek ez az első hogy hidegindítás után szétpörgeti a motort,az meg is érdemli a sorsát....
2015. febr. 11. 09:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/20 Wadmalac ***** válasza:

Nem ez a lényeg, hanem az, hogy meg lehet tenni. Ez egy szívómotornak sem tesz jót, de annak csak az öregedését gyorsítja, egy turbóst akár azonnal megöl.

Vagyis igenis, a turbós motorokkal ésszel kell bánni. Aki erre nem képes, az ne üljön ilyenbe, mert utána nem győzi majd szapulni, hogy mekkora xar.

És igenis, a kicsi turbómotorok (benzin, dízel, egykutya) bizony nem örök életre tervezett kütyük. 150-200.000 km és kakukk. Még rendeltetésszerű használattal is. Ahol zsugorodó köbcentik mellett magasabb teljesítmény kihozása a cél, ott ez mindig is így lesz.


Én speciel mondjuk az M3 turbómotorjába egyetlen okból kötnék bele, a hangja tényleg sápadt árnyéka csak a szívó sorhat, véhat, vényóc szimfóniáinak. Normális használatnál (lehet egy M3-at úgy használni? :D) nem fog sem élettartamra, sem hibaszázalékra lemaradni az egyívású testvéreitől.

2015. febr. 11. 09:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/20 Wadmalac ***** válasza:

Amúgy Európa állatira le van maradva eben a tendenciában, Japánban már 2000-ben rengeteg 600 ccm turbós kisautó rohangált. Ugyanúgy emisszió vs teljesítmény okokból. Sárga rendszámot kaptak a 650 ccm alattiak és nem volt (talán ma is ugyanígy) rájuk adó. Persze azért menjen is, úgyhogy turbó.

Csak ezek ott ilyen használat után eldobható kategóriában vannak, két-három évente lecserélik.

2015. febr. 11. 09:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/20 anonim ***** válasza:
Megmondom őszintén, nem vagyok a downsizing hive, engem is zavaar ez. De ha belegondolsz, akkor a 30-40-50-es években még az átlag autókban 5-6000 köbcentis motorok voltak, 40-50 lóerővel. Ők vajon nem duzzogtak, mikor az újabb, modernebb autókban már 1000-1300 köbcentis motorok tudtak 50 lóerőt, negyedannyi fogyasztással? Ez a fejlődés iránya, el kell fogadni. Az egész downsizingba engem csak egy zavar: már egy 1000-res turbómotort annyiba kerül lassan fenntartani, mint egy 2000-res turbódizelt, ezért rossz az irány, amúgy jó kis motorok ezek.
2015. febr. 11. 12:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/20 Wadmalac ***** válasza:

Nekem a downsizing élettartam-csökkentő hatásával van bajom.


A modernebb sornégyekből kiszednek már annyi pacit, mint amennyit a V6-om tud, talán néha kicsit kevesebb fogyasztással is, de élettartamban sosem fogják felülmúlni.

Ez pénztárca-alapú konzervativizmus részemről.

2015. febr. 11. 12:40
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!