A turbós, a kompresszoros vagy a szívó motor a jobb? Melyikhez milyen henger elrendezés illik (boxer, v, soros)?
Ember legyen a talpan aki erre tud valaszolni. Azokat a motorokat toltik kompresszorral ami nagy kobcentis es relative alacsony fordulatu tehat nem 10ezreket porog.
A jo szivonak nincsen parja. 1-2 hulye azt mondja hogy a szivo motor tuning azoknak valo akiknek nincs penzuk turbora. Szerintem meg a szivonak van a legszebb hangja.
A turbó és minden más egyéb lényege: a motorba több levegőt préselnek be, mint amennyit az képes lenne beszívni. Több levegővel több üzemanyag égethető el, így nő ill. nőhet a teljesítmény.
Az hogy melyik a jobb, szerintem nehezen eldönthető, hiszen nagyon sok más dolgon is múlik a teljesítmény. Az elrendezés sem perdöntő önmagában.
Attól függ mibe kell.
Városban rohangálni jó egy kis köbcentis akármilyen szívó, tehervonatokhoz kitalált dízelmozdony viszont elég harmatos lenne roots-fúvó vagy turbófeltöltő nélkül...
Erre szerintem nem lehet válaszolni.
Dizelben csakis turbó nyilván.
Benzinesbe pedig a szivót preferálom, de mostmár akadnak nagyon jó turbó benzinesek is.
A kompresszort nem szeretem, elég ritkák is.
A mechanikus kompresszor előnye hogy fixen a főtengely hajtja, ezért gyakorlatilag alapjárattól tölt, és a gázreakció azonnali, mint a szívómotornál. Hátrányía hogy rossazbb hatásfokú, mert közvetlen a motor teljesítményéből vesz el energiát a hajtása, illetve nem tud akkora nyomást minta turbófeltöltő, mert a kompresszor fordulatszáma egyenesen arányosan növekszik a motor fordulatszámával, és így nő a mechanikai vesztesége is, míg a turbónál ez nem egyenesen arányos, hanem ugrásszerűen nő a feltöltő fordulatszáma, a motor fordulatának emelkedésével
Régen ezért volt jó, mert akkor a turbómotoroknak még nagy turbólyuka volt, de mióta már több kisebb, vagy különböző méretű, illetve változó geometriájú turbófeltöltőket alkalmaznak, ezzel ugyanazt el lehet érni, szinte alig van turbóluk a legújabb turbómotorokban, és már alapjárat felett nem sokkal max. töltőnyomást tudnak elérni, illetve a kipufogógáz energiát hazsnosítja a turbófeltöltő, így jobb a hatásfok.
a hengerelrendezés nem sokat nyom a latba, bár mondjuk V motornál adja magát hogy mindkét hengersorra tegyenek 1-1 ugyanakkora feltöltőt, lásd twin turbo motorok. De ugye van biturbo sorhat, V6, és twin turbo boxer 6 hengeres motor is (porsche), meg biturbo soros 4 hengeres. De van kopresszoros sor4-es, v6, és V8-as motor is.
az igaz, hogy szívómotorokat tekintev egy azonos lökettérfogatú és hengerszámú boxermotorból nagyobb nyomatékot lehet kihozni alacsony fordulaton, mint egy ugyenekkora, és ugyanannyi hengeres soros motorból, hogy miért azt nem tudom sajnos.
szerény véleményem szerint a nagy lökettérfogatú szívómotornál nincs jobb
#4:
Egy mozdony, vagy hajódízelt (a kétütemüekre gondolok) be sem lehet indítani feltöltés nélkül, működési elvükből adódóan. Feltöltés nélkül nemhogy harmatos, hanem semmilyen teljesítményük nem lenne, nem működnének.
#7 vagyok.
Le lehet pontozni, de a tény attól még tény marad, amit írtam. Teherhajók dízeleit vagy hatalmas légtartályokról indítják, vagy elektromos fúvókkal állítják elő a szükséges túlnyomást arra a kis időre, ameddig a motor beindul, és feláll a saját turbója.
Egy cikk, egy hajógépész mesél a hajódízelekről:
#8: Magyarázd el nekem, hogy a mozdony motorjnak beindításához mi köze van a hajtáslánc további elemeinek. A motor működése szempontjából közömbös, hogy hidraulikus erőátvitel van-e utána (pl. Csörgő) vagy elektromos (pl. Szergej, Nohab)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!