A régi 4 sebességes autóknak mennyi az utazósebességük?
1. Egy korabeli Lada váltója nagyon pontos és rövid úton, gyorsan kapcsolható, nem véletlenül rallyznak vele még a mai napig (ez más szoci autóra nem feltétlen igaz).
2. Szinte bármilyen autó elvisel egy 5. fokozatot (overdrive) az 1:1 (direkt) fokozat után, de attól nem lesz nagyobb a végsebesség, csak pl. tartós nagyobb sebességnél haladásnál a fordulatszám és a fogyasztás lesz kisebb (pl.: http://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__autok-motorok__468.. 13. válasz)
3. A (hidromechanikus) automata váltónak hosszabbak a fokozatai, de alacsonyabb fokozatokban gyakran csúsztatja a kuplungot/nyomatékváltót (torque convertert), viszont azt keni a váltóolaj, úgyhogy nem ég le hosszú csúsztatás után sem. Így pl. egy 4 sebességes manuálisból simán csinálhattak 3 sebességes automatát, hogy a manuális 1. fokozatát elhagyták, és a manuális 2-eséből indul az automata hosszan csúsztatott kuplunggal.
Tehát egy régi manuális 4 sebességes autó ugyanannyival tud menni, mint egy 5/6 (7 csak a Porschénak van) sebességes, (csak nincs 1:1-nél hosszabb fokozata) ezért csak a fordulatszám és a fogyasztás magasabb, de az utazósebesség nem alacsonyabb.
Nem vagyok mérnők, bár első három autóm magam szereltem zömében.
Azt is tudom, hogy MB-kben volt sokáig 4 és 5 sebességes manuális választhatóan, és mind a kettőből volt ami simán vitte a 130+km/h-t. Tény, hogy autópályára a 5 sebességes volt az ajánlott, és részben a luxus és extra. Ja és ott pályán a fogyasztás barátabb. Apám és nagyapám alól is koptak ki ilyenek.
A három sebességes lassú, inkább lomha váltású 3 sebességes MB automaták is tudtommal bírták a 130+/km/h-t, ha gondolom volt hozzá kellő LE is, de nem tudom volt-e olyan ahol nem volt.
Akkor a 80-90 km/h volt a közlekedés tempója, indokolatlan volt a több fokozat. Az autóiparban kemény fillérbasszás megy ám :)
Az amcsi automaták persze jó hosszú áttételezéssel mentek, mert a V8-nak alul is vam nyomatéka, az bírta,és kebesebbet fogyasztott.
Egy mai 4hengeres benzines nem fogyaszt kevesebbet ha 1500-as fordulaton erölteted, mintha 3000-es fordulaton mész ugyanannyival. A kivett teljesítmény ugyanaz, csak a közepes fordulatszámon jobb a hatásfok.
54-es
Azért az a plusz 2 fogaskerék nem éppen akkora nagy áldozat.
Ha ilyen butaságot írsz, abból tudom, hogy te nem dolgoztál autóipari fejlesztésben, én igen.
Egy eurocenteken akkora balhék vannak a mérnökség és a management között, hogy fejek hullanak.
legyen + 2 fogaskerék, hosszabb tengely, erősebb csapágy, nagyobb váltóház, több anyag, erősebb tartóbak kell, több hibalehetőség, ezért kicst jobban túl kell méretezni. Minden hajszálra ki van számolva!
Ha ez mondjuk csak 20 euro többletet okoz anyagárban....
A VW és a Toyota is 10 millió darabot adott el tavaly. Akkor ez a kis plusz költség 200 millió eurós mínusz a vezetőség prémiumából (extraprofit). NAgyon elfajzott az autóipar.
Minden a pénzről szól, a vásárló csak azért van megszólítva, mert ő adja a pénzt. De amit kap, az egy rakat fos, az élettartam teszteken éppen átcsusszan minden, ha túl jó lenne, akkor abból lehet még anyagot lefaragni.
Itt olyan "élettartamokról" beszélünk, hogy futómű, kormánymű 7-10 év.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!