A régi 4 sebességes autóknak mennyi az utazósebességük?
veterán vas.
Volt régen is zsigám, nyolvanas évek végefelé, kb ugyan ez volt vele mint ezzel a mostanival, száznál úgy kell kormányozni mint a régi amerikai filmekben állandóan tekergették a kormányt. Ötven hatvannál ez nem feltűnő, főleg városban többet manőverezik az ember, de a sztrádán állandóan vezetni kell, szó szerint.
Én nem tudom miért van ez, de ebben új kormánymű van, be is van állítva, futóművek műszeresen futóművesnél lettek belőve,zengő gumiszervíz, fél éve autóklubnál lett vizsgáztatva.
Ha szerinted ez így nincs rendben várom az ötleteidet, a zsiguli hu-n regisztrálva vagyok ha gondolod oda is írhatunk, én nem tudom hogy ha ez így nem normális, akkor mi lehet még a probléma.
Ha a 4. áttétel 1:1 és az 5 sebességesben az 5. is 1:1 akkor elbírja :D
Írták: anno - főleg a keleti blokkban - nem volt szükséges a magas utazósebesség, ezért nem is kellett túlkomplikálni. Az amcsiknál nagyon sokáig egységesen 55mph volt a limit, oda tényleg elég volt a 3 sebesség is :D
Ez az elbírja az 5 sebességet vagy nem bírja.. ez is autó és motorfüggő. Szerintem a régi 50-60-70 lovas csúcsteljesítményű autókat felesleges lett volna nyüstölni négy személlyel alacsony fordulaton 5-ben. Ha meg nem alacsony a fordulat, akkor meg felesleges az ötödik.
Nekem volt egy 99-es évjáratú S80-as Volvom. Kettő feles diesel, 4 sebességes automata váltóval, 140 valahány lóerővel.
180-as utazótempót gond nélkül tartotta. Végsebességre meg még többet tudott.
Az átlagfogyasztása meg 6-7 liter körül volt, ami nem rossz egy 1,6 tonnás kocsitól.
Nem tudom mit éreztek a mérnökök mikor tervezték, de nagyon jó autót hoztak össze az biztos.
"A sok beszólogatónak: a ~100 lóerős vagy erősebb autók is ugyanúgy 4 sebességesek voltak régen, és ugyanúgy 1:1 volt a végáttételük."
Nem a váltó nem a végáttétel. Utána következik még a difi is, és sokat számít a kerékméret is.
Egyébként a 4 fokozat is nagy találmány volt, hiszen apám első autója még 3 sebességes volt.
Mostanában meg alap a 6 sebességes váltó. Akkor miért nem készültek 6 sebességes váltóval a 15 évvel ezelőtti autók? Pedig biztosan elbírta volna a sok 100+ lóerős autó a 6. fokozatot!
Szóval csak fűrészeljük itt a fingot....
"Akkor miért nem készültek 6 sebességes váltóval a 15 évvel ezelőtti autók?"
Pontosan ahogy mondod, például a még most is nagyon népszerű BMW 530i E39-ben is csak 5 sebesség társult a kétszáz valamennyi lóerőhöz, pedig az tényleg elbírná már a 6odikat is.
"
"Akkor miért nem készültek 6 sebességes váltóval a 15 évvel ezelőtti autók?"
Pontosan ahogy mondod, például a még most is nagyon népszerű BMW 530i E39-ben is csak 5 sebesség társult a kétszáz valamennyi lóerőhöz, pedig az tényleg elbírná már a 6odikat is.
"
1995ben az utolsó szériás E34-m5 már 5os váltóval jött ki.
Illetve az utód ötös(E39) -nél már az E39-540i szintén 6os váltóval jött ki.
Azért ezek nem épp fiatal kocsik és más márkáknál is volt már 20-25éve 6os váltó!
Persze ezek 300Le feltti autók igen komoly futóművel!
Mellé gépeltem, szóval: 1995ben az utolsó szériás E34-m5 már 6os váltóval jött ki.
Tehát hat fokozatú volt a váltó a legerősebb E34 ben is!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!