Az idősebb (25+éves) felsőkategóriás kocsikat, miért fikázzák le akiknek fiatal, de fapados van?
Sokszor megkapom, hogy öreg roncs, meg pénz temető és benzintemető, stb. olyanoktól akiknek tekerős ablakos, maximum 4 hengeres(inkább 3), maximum 1.3as(de inkább csak ezres), legtöbbször CHF hitelre vásárolt kocsijuk van. Természetesen ezeknek a kocsijuk 99% dobfékes és merevhidas hátul és se klíma, se tetőablak, kitaposva a gázpedált maximum mennek 130-150 -t.
Más is tapasztalja akinek '70-'80 vagy kora '90 évekből van felső kategóriás kocsija?
Irigység..ennyi. :)
Van, hogy vitatkozunk pár haverral, de mindig egy a vége. Te kocsid, te gondozod, te használod.
"Tisztelem a kocsidat, te is tiszteled az enyémet!"
Sok ember alapból imád fikázni s bizonygatni, hogy ő a jobb. Több éve vezet, öregebb, valami paraméter miatt szerinte jobb kocsija van, bármi.
Attól még egyeseknek lehet irigység, lehetnek kicsit sem hozzáértők...etc., de tuti sokszor az van, amit írtam. Túl gyakori emberi tulajdonság.
Önmagában semmi gond nincs a tekerős ablakos, klímátlan, ezres kocsikkal. A hitellel inkább, de az is az ő bajuk. Ha ezt úgy írod, hogy hitelre vett s nyúzott kisautóból, mikor lövésük sincs róla, milyen a tied, ne dumáljanak, az más, ha alapból lenézed őket, az baj.
nem szól le senki semmit...csak más a szitu..nekem sok szocialista autóm volt, komplett műhely háttérrel..mindenféle blokk volt a műhelyben, úgy cseréltünk trabi, vagy zsiga blokkot, mint más gatyát..és jól elvoltunk.
aztán jött a változás...
19. éve csak automata szuzukival járunk, soha nem romlik el. nem kell sem gyertyát cserélni, sem blokkot, még a gyújtás sem állítódik el...ezek már 105 ezernél kérik a gyertyacserét, az automata váltókba 160ezer mérföld után kell olajat cserélni..
szóval ezek a mai autók tiszta dögunalom...csak olaj, szűrő, téligumi, aztán csak megy..néha ablakmosó...
én példál elgyengülök, ha egy jól karbantartott kispolszkit, zsigát, vagy öreg mercit látok..
amúgy nagyon nagy odafigyelést, és szaktudást kíván ezek karbantartása...és nem két forint..
ja, még valamit...szóval oldtájmert még nem láttam füstölni, de zöld címkés, friss rendszámos mercit már igen..
akinek fiatal fapados van, annak csak arra futja, nincs ezzel semmi baj...ha jó neki, akkor hajrá..
nekem sportszwiftem van, de szívesebben járnék egy régi hatszázas mercivel..
csakhát a pénz..ugye..
hajrá oldtájmerek!
Nagyon szép elhivatottság, ha hobbiból, második autónak van egy ilyen járgányod, amit szépen rendben is tartasz.
De azért valljuk be, lehet rajta akármilyen luxus márkanév, azért mégsem mai technika.
Nem szoktam senkinek az autóját fikázni. Illetve egy esetben lehet hogy előfordul, ha valaki láthatóan elhanyagol egy kocsit és mindenen próbál spórolni ami az autóval kapcsolatos, de ha ennek következtében egyszer megáll alatta, akkor ő van legjobban fölháborodva és szarozza az adott márkát.
Nem tudom mennyire számít fapadosnak a mostani autóm: Minden ablak (és tükör) elektromos, 4 hengeres, 1.7-es, bőr belső, kanyarkövető bixenon fényszóró, 10 légzsák, tolatóradar (gyári), bépített navigáció (gyári), elektronikus lengéscsillapításvezérlés, sport futómű (gyári), stb... nem akarom fényezni,nem ez a célom. 2000-es évek második feléből való, nem felső kateróriás a márkája. Nem hitelre vettem. Sőt még az életemben egy forint hitelt se vettem fel semmire. Tartozni is alapról utálok bárkinek, még ha csak 100Ft-tal is.
Emellett van egy 1978-as autóm, amit igyekszem gyári állapotában megtartani. De ez csak hobbiautó. Csak hétvégén jó időben hozom ki a garázsból, abbig végig bent áll. Ez sem felső kategóriás, még csak szervo sincs benne, ettől függetlenül eléggé a szívemhez nőtt. Így láthatod, hogy nem a levegőbe beszélek.
Naponta több száz km-t autópályázok. Minden napi munkám miatt muszáj. Te melyiket használnád erre a célra?
Mert én inkább az elsőt. Biztonságosabb, stabilabb a futóműve, beéri 5-6 literrel, kényelmesebb, halkabb, üzembiztosabb.
Emellett a régi öreg autómat sem fikázom. De tudom, hogy más kor, más technika, másra lett kitalálva és azért csak eltelt pár évtizet techniaki fejlődés, ami nem elhanyagolható.
Pontos tipust azért nem írtam, mert mindig is öreg sportkocsim vagy sport szedánom volt.
Első kocsim is kb. 2003ban 1976os volt.
Meg az ismerősök is sokszor tapasztalják akiknek ilyen kocsi van.
De pár példa: bmw 5er, bmw 7er, merci e, merci s, maserati biturbo, porsche 924-944-928, audi v8, citroen ds
Egy idegen honnan tudja a vásárlás után már hány vödör pénzt locsoltunk bele? Logikus, hogy legutolsó a külső és a fényezés, stb. Első a megbízható működés, futúmű, hajtás, motor, kopó dolgok, stb.
Pl. a sajátom is még külsőre szakadt, mert nem vettem meg az összes új díszlécet kb. 80e ért és nem kapott új fényezést 300ért de addig járok lepotyogott díszléccel és pattogó lakkréteggel de sok emberrel szemben a futóműn mindenem vadi új ami kopott volt, minden extrám működik, nincs pöccre indul hidegen, langyosan, melegen, ötödikben pályán kipörög tiltásig, stb.
A friss fényezés se sokat ér ezek az emberek ellen, mert ismerősnek gyári minőségben és szinben lefestett kocsija van, nem kevés pénzébe és idejébe de neki is mondták már "ilyen f0st kapsz 300ért", érdekes a fényezés volt neki csak annyi.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!