A régi 4 sebességes autóknak mennyi az utazósebességük?
- a 4-es váltó semmivel se rosszabb ,mint az 5-ös,vagy a hatos
-az a pizza sem jobb ,ha nem 4-be vágják,hanem 5,vagy 6 szeletre
Gondolok itt pl. a régi Ladákra, meg ilyesmikre. Nem hiszem, hogy nem bírna el egy 5. sebességet 90 km/h-nál.
Minden kocsi elbír 1:1 áttételnél kicsit hosszabbat, ez tény.
De egyébként nem okoskodni akartam, csak megkérdezni, hogy mennyivel tudtak ezek menni hosszú távon kényelmesen.
80-100 volt kényelmes velük. Akkoriban ritkák voltak a pályák, pláne itt Kelet-Európában. Főútra nem volt létszükséglet az 5. fokozat. Olcsó volt az üzemanyag, nem számított +0,5-1 liter fogyasztás.
Amivel én mentem 3600-körül forgott 100-nál. A '70-80-as évekbeli nyugodt közlekedéshez szerintem jó volt ez így. :)
Gondolok itt pl. a régi Ladákra, meg ilyesmikre. Nem hiszem, hogy nem bírna el egy 5. sebességet 90 km/h-nál.
ez nem hit kérdése...
Részben kapcsolódik a témához:
Gyerek koromban nagy csoda volt, ha valaki 120-szal ment. Még a néhány rövidke autópályán is 100-zal haladt a forgalom, pedig engedélyezett volt a 120-as tempó. Lakott területen kívül pedig 80 volt a megengedett, autóút pedig a gyakorlatban nem létezett.
A Ladával kapcsolatban, pedig itt egy tuti Orosz "autópálya":
:D
4 sebességes Ladának olyan 80-90km/h körül van az utazósebessége. (100 körül már kezd zavaróan hangos lenni és a futómű is imbolyog.) A 70-es években, mikor kitalálták ez bővel elég volt. Nem nagyon voltak autópályák, a főutakon is alig volt forgalom.
Manapság már-már az 5-ös manuális váltó is kezd retró lenni. Az új városi kis benzinesekben sem ritka a 6 fokozat, nagyobb autókban pedig a 7-8 sebesség sem.
Persze a végáttétel a több fokozattól nem feltétlenül jobb. Az én autómat pl gyártották 5-ös és 6-os manuális váltóval is. Az enyémben még az 5-ös van. Van egy ismerősöm, akinek ugyan ez a típusú autója van csak 6-os váltóval. Mindig veri a mellét, hogy az övé mennyivel jobb, mert +1 fokozata van. Csak azt nem képest fölfogni, hogy a 6-os váltót nem úgy csinálták, hogy vették az 5-öst és ráraktak még egy fokozatot. Nála a fokozatok is sűrűbben vannak, hamarabb kell felváltani, a végáttétel meg majdnem ugyan az.
A sok beszólogatónak: a ~100 lóerős vagy erősebb autók is ugyanúgy 4 sebességesek voltak régen, és ugyanúgy 1:1 volt a végáttételük. Senki ne mondja, hogy azok nem bírtak volna el egy hosszabb 5. sebességet.
A többieknek pedig köszönöm az utazósebességeket. :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!