A dízel autók miért sokkal hangosabbak, mint a benzinesek?
Arra gondolok, hogy egy ugyanakkor cm3-s, pl egy 2.0-es dízel miért sokkal hangosabb, mint egy 2,0-es benzines?
És teljesítményben meg miért gyengébb ugyanakkor?
Mi ennek az oka?
"De már lehet,hogy te magad sem tudod,hogy mit írtál."
De tudom ám, csak én nem írtam oda, hogy A6-ra értendő, de gondolom ez sejthető volt, mivel a Q7 nem készült ekkora motorral.
És közben javítom is magam, mert én az előző generációs 3.0TDI-t vettem alapul, az újabb némileg erősebb ( 550 vs 600Nm ) így ott a különbség több lesz, mint 20%.
"Leírtam az adatokat,tehát nem megy jobban a benzines,pedig jóval nagyobb a teljesítménye."
Nagyon sokan kevernek össze dolgokat ( szándékosan vagy véletlenül ) és ez félreértéseket szül. Az S-Line 3.0TFSI teljesítménye tényleg 333lóerő, viszont ez csak 5500-6500rpm közötti tartományban érhető el. Máshol nem annyi. Ez a motor 3000-res fordulaton "csak" 187 lóerőt ad le, ez alatt ennél kevesebbet, miközben a 3.0 dízel már 2000-es fordulaton is lead 172 lóerőt, 3000-re fordulaton pedig 258 paripa van. Nincs mit szépíteni, 3000-res fordulat alatt a dízel elérhető csúcsteljesítménye nagyobb.
Remélem azért érzed, hogy a 187 és a 258 lóerő között akad némi különbség . 3000-nél 36%-kal magasabb teljesítménye van a dízelnek, mint a benzinesnek. Én azt csodálom, hogy ebben az összehasonlításban egyáltalán a benzines futott jobb időt 100-on. :D
"De már lehet,hogy te magad sem tudod,hogy mit írtál."
Én még mindig tudom mit írtam. Azt, hogy olyan motorokat összehasonlítva amik azonos fordulatszám tartományban közel azonos teljesítményűek, ott a benzines fog jobban menni ( nem titok, egyszerűen azért, mert az azonos tartomány csak "alacsonyan" lehet és ahol a dízel kifullad a benzines még bőven mehet). Ha a vizsgált tartományban az egyik motor 36%-kal erősebb, akkor...
És akkor hagy kérdezzem meg én is, te érted hogy azok az adatok amiket bemásoltál, azok mit jelentenek? :D
"de most miért kell belekeverni,ilyen hülyeségeket hogy ennél a fordulatnál melyik hány LE-s."
Mert ezzel írható le a valós működés, nem a csúcsteljesítménnyel. Mikor járatsz utcai használatban egy benzinest 5500rpm felett vagy egy dízelt 4500 körül?
"Mindenki a csúcsteljesítményt nézni és ha ezt nézzük akkor bizony a turbodízel sokkal erősebb a benzinesnél."
Ezt nem igazán értem :D
Ha a csúcsteljesítményt nézzük, akkor a te példádban pont a benzines volt erősebb.
"Hiszen nem ez a lényeg??? hogy mennyire rugalmas a kocsi?! 0-100 adatot nem szeretem az az igazság,80-120 sokkal jobb adat és a benzines nem fog olyan időt futni mint a dízel."
Pont ezért kell belekeverni. Most vagy korrektül összehasonlítunk két technikát vagy autós kártyázunk. Ha megnézed azt a példát amit én hoztam, hogy két közel azonos teljesítményű motor van egymás mellett, sem a gyorsulásuk, sem a 80-120-as idejük között nem lesz lényeges (1-3%-ot meghaladó) különbség.
Azért célszerű 1 tartományban vizsgálni őket, hogy ne legyen unfair a küzdelem. Ha az adott tartományban a két motor egyforma teljesítményű, akkor egyformán is fogják lépni a 80-120-at. Ha eltérő teljesítményűek, akkor nyilván az egyik gyorsabb lesz (mint a fenti Q7-es példában, ahol volt 36%-nyi teljesítménykülönbség).
Az előbb felvetett utolsó kérdésre elmaradt a válasz :D
"Nem egyáltalán nem kellene belekeverni ezt a fordulatszámos dolgot,mert a dízel kevesebbet forog.Pont ahogy írtad,hogy senki sem fogja közel ~6000 fordulaton járatni mindig a motort,hogy rendesen tudjon autózni,pontosan ezért jó a dízel,mert a nyomaték.....Egyszerűen nem lehet meggyőzni arról,hogy jól megy a benzines."
Látom feleslegesen pazaroltam az internet erőforrásait, egyszerűen nem érted amit írok. Sajnálom, de ennél egyszerűbben már nem megy. :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!