Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A dízel autók miért sokkal...

A dízel autók miért sokkal hangosabbak, mint a benzinesek?

Figyelt kérdés

Arra gondolok, hogy egy ugyanakkor cm3-s, pl egy 2.0-es dízel miért sokkal hangosabb, mint egy 2,0-es benzines?

És teljesítményben meg miért gyengébb ugyanakkor?

Mi ennek az oka?



2015. okt. 1. 15:43
1 2 3 4
 21/35 anonim ***** válasza:

"De már lehet,hogy te magad sem tudod,hogy mit írtál."

De tudom ám, csak én nem írtam oda, hogy A6-ra értendő, de gondolom ez sejthető volt, mivel a Q7 nem készült ekkora motorral.


És közben javítom is magam, mert én az előző generációs 3.0TDI-t vettem alapul, az újabb némileg erősebb ( 550 vs 600Nm ) így ott a különbség több lesz, mint 20%.


"Leírtam az adatokat,tehát nem megy jobban a benzines,pedig jóval nagyobb a teljesítménye."


Nagyon sokan kevernek össze dolgokat ( szándékosan vagy véletlenül ) és ez félreértéseket szül. Az S-Line 3.0TFSI teljesítménye tényleg 333lóerő, viszont ez csak 5500-6500rpm közötti tartományban érhető el. Máshol nem annyi. Ez a motor 3000-res fordulaton "csak" 187 lóerőt ad le, ez alatt ennél kevesebbet, miközben a 3.0 dízel már 2000-es fordulaton is lead 172 lóerőt, 3000-re fordulaton pedig 258 paripa van. Nincs mit szépíteni, 3000-res fordulat alatt a dízel elérhető csúcsteljesítménye nagyobb.


Remélem azért érzed, hogy a 187 és a 258 lóerő között akad némi különbség . 3000-nél 36%-kal magasabb teljesítménye van a dízelnek, mint a benzinesnek. Én azt csodálom, hogy ebben az összehasonlításban egyáltalán a benzines futott jobb időt 100-on. :D


"De már lehet,hogy te magad sem tudod,hogy mit írtál."

Én még mindig tudom mit írtam. Azt, hogy olyan motorokat összehasonlítva amik azonos fordulatszám tartományban közel azonos teljesítményűek, ott a benzines fog jobban menni ( nem titok, egyszerűen azért, mert az azonos tartomány csak "alacsonyan" lehet és ahol a dízel kifullad a benzines még bőven mehet). Ha a vizsgált tartományban az egyik motor 36%-kal erősebb, akkor...


És akkor hagy kérdezzem meg én is, te érted hogy azok az adatok amiket bemásoltál, azok mit jelentenek? :D

2015. okt. 2. 11:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/35 anonim ***** válasza:
30%
Nem értem ezt a benzin-dizel vitát,melyik a gyorsabb ..Meg kell nézni az igazi erős vérbeli sportkocsikat ,azok egytől egyig benzinesek és ez nem a véletlen műve.
2015. okt. 2. 11:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/35 anonim ***** válasza:
de most miért kell belekeverni,ilyen hülyeségeket hogy ennél a fordulatnál melyik hány LE-s. Mindenki a csúcsteljesítményt nézni és ha ezt nézzük akkor bizony a turbodízel sokkal erősebb a benzinesnél. Hiszen nem ez a lényeg??? hogy mennyire rugalmas a kocsi?! 0-100 adatot nem szeretem az az igazság,80-120 sokkal jobb adat és a benzines nem fog olyan időt futni mint a dízel.
2015. okt. 2. 12:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/35 anonim ***** válasza:
72%

"de most miért kell belekeverni,ilyen hülyeségeket hogy ennél a fordulatnál melyik hány LE-s."


Mert ezzel írható le a valós működés, nem a csúcsteljesítménnyel. Mikor járatsz utcai használatban egy benzinest 5500rpm felett vagy egy dízelt 4500 körül?


"Mindenki a csúcsteljesítményt nézni és ha ezt nézzük akkor bizony a turbodízel sokkal erősebb a benzinesnél."

Ezt nem igazán értem :D

Ha a csúcsteljesítményt nézzük, akkor a te példádban pont a benzines volt erősebb.


"Hiszen nem ez a lényeg??? hogy mennyire rugalmas a kocsi?! 0-100 adatot nem szeretem az az igazság,80-120 sokkal jobb adat és a benzines nem fog olyan időt futni mint a dízel."


Pont ezért kell belekeverni. Most vagy korrektül összehasonlítunk két technikát vagy autós kártyázunk. Ha megnézed azt a példát amit én hoztam, hogy két közel azonos teljesítményű motor van egymás mellett, sem a gyorsulásuk, sem a 80-120-as idejük között nem lesz lényeges (1-3%-ot meghaladó) különbség.


Azért célszerű 1 tartományban vizsgálni őket, hogy ne legyen unfair a küzdelem. Ha az adott tartományban a két motor egyforma teljesítményű, akkor egyformán is fogják lépni a 80-120-at. Ha eltérő teljesítményűek, akkor nyilván az egyik gyorsabb lesz (mint a fenti Q7-es példában, ahol volt 36%-nyi teljesítménykülönbség).


Az előbb felvetett utolsó kérdésre elmaradt a válasz :D

2015. okt. 2. 12:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/35 anonim ***** válasza:
69%
22 . A sportkocsikról annyit, ha tíz liter benzinnel többet tettek bele már érezhető volt a gyengülès.Ha valami jó lett volna a benzines motorokba akkor a haszonjárművekbe is elterjedt volna. Azt ugye nem kell magyarázni hogy az erőt , a fogyasztást vették figyelembe a teher szállításnál is. De azonkívűl hogy a benzinesek gyengék és aránytalanúl sokat fogyasztanak , ezzel vége is.
2015. okt. 2. 14:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/35 anonim ***** válasza:
30%
Sportautókról beszélünk nem traktorokról. Ott nem számít a fogyasztás.
2015. okt. 2. 15:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/35 anonim ***** válasza:
Nem egyáltalán nem kellene belekeverni ezt a fordulatszámos dolgot,mert a dízel kevesebbet forog.Pont ahogy írtad,hogy senki sem fogja közel ~6000 fordulaton járatni mindig a motort,hogy rendesen tudjon autózni,pontosan ezért jó a dízel,mert a nyomaték.....Egyszerűen nem lehet meggyőzni arról,hogy jól megy a benzines.Volt mindegyik és igen,TDI-m van.Nem hiába,számít a fogyasztás is!Akinek nem számít,hát ez meg no comment.Nyílván ha nem számítana a fogyasztás akkor be kell,hogy valljam én is szívesen járnék Audi R8 5.2 V10-el.De ha nem sportkocsikról beszélünk,igenis a turbodízel megeszi a benzineset.
2015. okt. 2. 16:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/35 Vizéli László ***** válasza:
Az új dieselnek már olyan jól meg van csinálva a szigetelése, hogy alig hangosabb a benzinesnél. Persze azért meg marad az enyhe morgósabb hang. A diesel benzin vitához meg annyit szólnék :) Nekem az első autóm benzines volt. Most diesel. Én személy szerint mind a 2-vel meg voltam (vagyok) elégedve. Mind a 2-nek van előnye hátránya. Az biztos ha autó cserén fogok gondolkozni, nem azt nézem majd hogy diesel benzin, hanem hogy melyik lesz jobb állapotban, mivel újra soha nem fog nekem telni :D Szép napot mindenkinek.
2015. okt. 2. 17:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/35 anonim ***** válasza:

"Nem egyáltalán nem kellene belekeverni ezt a fordulatszámos dolgot,mert a dízel kevesebbet forog.Pont ahogy írtad,hogy senki sem fogja közel ~6000 fordulaton járatni mindig a motort,hogy rendesen tudjon autózni,pontosan ezért jó a dízel,mert a nyomaték.....Egyszerűen nem lehet meggyőzni arról,hogy jól megy a benzines."


Látom feleslegesen pazaroltam az internet erőforrásait, egyszerűen nem érted amit írok. Sajnálom, de ennél egyszerűbben már nem megy. :D

2015. okt. 3. 01:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/35 anonim ***** válasza:
42%
Miért akar mindenki versenyezni? A közút nem arra való! A fogyasztás megint más, de igazából amivel én járok, pontosabban amennyiből, annyit sose fog fogyasztani egy dízel-->annyira keveset hogy árban ott legyen...(főleg ekkora bódéban-->1200KG). 1700-1800Ft/100km tempósan, de nem gyorshajtva város és országút vegyesen 500km-en mérve. Jöhet itt akármilyen dízel, hogy így meg úgy gyorsul, nekem mind büdös és kerreg! Egyébként LPG-vel jött ki ez a fogyasztás.
2015. okt. 10. 20:14
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!