A dízel autók miért sokkal hangosabbak, mint a benzinesek?
Arra gondolok, hogy egy ugyanakkor cm3-s, pl egy 2.0-es dízel miért sokkal hangosabb, mint egy 2,0-es benzines?
És teljesítményben meg miért gyengébb ugyanakkor?
Mi ennek az oka?
Na megjött az autóskártyázós csipet csapat :D
"Nem mellesleg, nem tudom mért nézi mindenki a LE-t... érdemes meglesni mondjuk, hogy egy azonos térfogató, feltöltött benzinessel és dízellel gyorsítunk 100-ról 130-ra, melyik lép előbb... a dízel fog."
Erről majd szólj már az Audinak is légyszi, mert úgy látszik, hogy ők nem tudnak a dologról :D
Úgy, hogy az ő kínálatukban van egyszerre az ilyen téren leginkább összehasonlítható két motor. A 2.0TFSI és a 2.0CR TDI között hajszálnyi különbség van csak ( ráadásul 2700-as fordulatig a TDI javára ) és ugyanabban a bódéban mégis jobban megy a benzines.
Sok más motort azért nem kimondottan szerencsés összehasonlítani, mert jelentős eltérések lesznek közöttük és akkor az egész már nem arról szól amiről kellene. Vagy alul erősebb a dízel, vagy felül sokkal erősebb a benzines.. ezek mind félrevezetőek vagy egyik, vagy másik irányba.
Ilyen alapot összehasonlíthatnánk egy 2 literes TDI-t az én benzinesemmel, mert a nyomatékuk épp ugyanannyi, csak az én blokkom másfélszer akkora, két turbó van benne és bő másfélszer akkora teljesítményt lehet belőle kitaposni. Hiába egyforma egy paraméter (a nyomaték, amire a dízelfanok izgulnak ) ott autózom körbe, ahol nem akarom :D
Na ezért jó példa az Audi. Két közel egyforma teljesítményű és nyomatékú motor ugyanabban a kasztniban és a benzines megy jobban ( még ha csak egy hangyányival is ).
nem akarlak elkeseríteni,de...
Audi Q7 3.0 TDI 272LE 1970kg 0-100 6,3sec
Audi Q7 3.0 TFSI 333LE 1945kg 0-100 6,1sec
61Le-vel erősebb TFSI és 25kg-al könnyebb TURBO benzines 0.2 sec el teljesít jobban mint a TDI :) Pedig a 0-100 nem a dízel kedvence. Rugalmasságban még így is jobb a TDI.Hát ugye az a fránya nyomaték ...Hülyeség is nem?
Nem akarlak elkeseríteni, de vagy nem érted amit írok, vagy ... :D
Mit is írtam? Összehasonlíthatóság, ugye?
3.0 TFSI 440Nm @ 2900–5300
3.0 TDI 550Nm @ 2000–2250
Csak halkan jegyezném meg, hogy ez így fail, mivel a dízel 2800-nál még 20%-kal magasabb teljesítményt köhög ki, mint a benzines. Ilyen alapon összehasonlíthattad volna egy zsigulival is. :D
A saját példámban is erősebb picit a dízel, ott
2.0TFSI 320Nm @ 1500-3900
2.0 TDI 380Nm @ 1750–2500
Furcsamód ugyanabban a tartományban közel egyforma a teljesítményük ( 2700-ig a dízelé picit több is ) és mégis kap 0-100-as sprintnél 0,4 sec-et. Van erősebb 2.0TFSI is, de attól meg még többet kapna és már hülyeség lenne egymás mellé rakni a kettőt.
Ez esetben a két autó rugalmassága is majdnem teljesen egyforma ( feltéve ha azt 2000 és 3000rpm között vizsgáljuk ).
A Q7-es példa pont ezért rossz, mert a vizsgált fordulatszám tartományban jelentős eltérés van a két motor teljesítménye között ( 20% körüli ), míg az én példámban 2000 és 3000 között a két motor teljesítményének különbsége 5% alatt van valamivel.
Gondolom azt nem kell magyarázni, hogy ha vizsgált tartományban az egyik motor 20%-kal erősebb, akkor az nem kicsit jobban is fog menni. Ugye te is érzed, hogy ez így nem egészen okés? :D
"és ugyanabban a bódéban mégis jobban megy a benzines. "
Leírtam az adatokat,tehát nem megy jobban a benzines,pedig jóval nagyobb a teljesítménye.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!