Sziasztok! Segítséget, tanácsot szeretnék kérni. Hosszas győzködés után tegnap végre kipróbálhattam a pasim motorját: SRX-4 (papíron 400-as, de a henger-dugattyú-főtengely 600-as). Mivel semmit, de tényleg semmit nem tudok a motorokról, motorozásról, ezért megmutatta melyik az egyes fokozat, de többet nem, mert hogy arra nekem még nincs szükségem :P Viszont érdekelne. Annyit sikerült kihúznom a pasasomból, hogy nem ugyanúgy vannak a sebességek a motorokon. Szóval érdekelne, hogy ÁLTALÁBAN hol, hogyan helyezkednek el a sebességek a motorokon (esetleg ha valaki konkrétan az általam kipróbált motor sebesség-elhelyezkedéseit tudná, annak is örülnék :D ). Illetve érdekelne még, hogy berúgós motornál (mint az is, amelyiket kipróbáltam), mire kell figyelni, hogyan kell berúgni? Előre is köszönöm a segítségeteket!
A sebességek általában: 1 lefelé; fölötte a normál üres; 2 fölötte; 3 fölötte és így tovább. Menet közben ha normálisan felhúzod a kart, nem találod meg az üreset.
Berúgásnál lenyomod ütközésig, aztán erősen megrúgod és visszaengeded kellő tempóban. A kuplungot ne húzd be, rendesen engedd vissza, mert visszarúg és a kellemetlen tud lenni. (fáj mint az állat)
2015. júl. 28. 20:06
Hasznos számodra ez a válasz?
2/14 A kérdező kommentje:
Köszi. Tehát üresben rúgom be?
2015. júl. 28. 20:08
3/14 anonim válasza:
Üresben rúgod be. Berúgod beindul. Berakod egyesbe (lefelé) és elindulsz. Még annyit, hogy egyes motorokon, a 4 és 5 felett is van egy üres, aszem ez inkább crossnál. Ezt nem tudom pontosan. Azt tudom, hogy én néha utcai motoromon is találtam üreset, menet közben ha nem nyomtam elég nagyot a váltón.
2015. júl. 28. 20:36
Hasznos számodra ez a válasz?
4/14 A kérdező kommentje:
Nagyon köszi :)
Szerintem ezen a motoron csak egy üres van :P 5 sebességes. Muszáj megtanulnom motorozni... Nagyon tetszik :D
2015. júl. 28. 20:53
5/14 anonim válasza:
Minden motornak szekvenciális váltója van, tehát nem tetszőleges fokozatot kapcsolsz, hanem egyet fel, vagy egyet le.
A mai motorok 99%-nál le "taposva" van az egyes, többi fokozat felfelé csattintva.
Jó 15-20 éve minden további nélkül lehet kuplungolás nélkül is FELFELÉ váltani, annyi a lényeg, hogy tehermentesíteni kell a főtengelyt. Ami annyit jelent, hogy el kell venni a gáz. NADE, ha elveszed a gázt, akkor is erő hatás alatt van a főtengely, mert hogy hat a motorfék, meg kell találni a kényes középutat. Ezzel persze NE próbálkozz elsőre, majd idővel. :)
2015. júl. 28. 21:01
Hasznos számodra ez a válasz?
6/14 A kérdező kommentje:
Azt tudtam, hogy így van a váltója :P Meg a kuplung nélküli váltás lehetőségét is ismerem, mert pár hete elszállt a kuplung bovden visegrád magasságában, és onnan kuplung nélkül jött haza párom, de lazán vette, azt mondta, ezzel a mocival lehet :D elmondta, hogy van egy pont, amikor be-ki lehet lökni sebességbe/ből kuplung nélkül is, de gyakorlat kell hozzá :) ezzel semmiképp nem próbálkoznék, csak az alap sebességváltással :)
2015. júl. 28. 21:08
7/14 anonim válasza:
babettát tekerve kell berúgni, sebesség váltást pedig az automata elvégzi helyetted, neked csak a gázt kell húznod
2015. júl. 28. 21:13
Hasznos számodra ez a válasz?
8/14 A kérdező kommentje:
Ha lesz motorom, akkor csakis váltósat szeretnék (nehogymá' egy gép döntse el helyettem a váltás mikéntjét :P ). 250-es körül gondolkozom. Amit kipróbáltam 600-as, nagyon tetszett, majd alkalomadtán szeretném kipróbálni magasabb fokozatban is :P De ahhoz el kell érnem, hogy újra felengedjen rá a pasim :D Szerinte kezdőnek nagy ez az SRX...
2015. júl. 28. 21:18
9/14 Technokol Rapid válasza:
Igaza van a pasidnak. Egy 600-as gép kezdésnek bőven nagy. Elég egy rossz kuplungolás és már le is dobott. Viszont örülök, hogy nem ilyen nagy gépekben gondolkodsz. Kezdésnek mindenképpen 125-250 körül keresgélj.
Széles utat!
2015. júl. 29. 10:20
Hasznos számodra ez a válasz?
10/14 anonim válasza:
Azért azt tegyük hozzá, hogy a 600-as SRX gyári állapotában volt 45Le, a 400-as meg 35, a tiétek gondolom valahol a kettő között van. :) Ezzel nem lenézem a gépet, csak infó volt! A mai 600-as gépek 80-130Le között vannak.
Egy 250/400-as motorral nyugodtan lehet kezdeni, de ha tudsz ésszel menni, akkor a 600-as se sok.
Kérdés ugye hány éves vagy, milyen jogsid lehet először.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!