Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Simson sebességek, Ésatöbbi. (? )

Simson sebességek, Ésatöbbi. (? )

Figyelt kérdés

Tegyük fel, hogy egy aránylag forgalmas úton haladok a Simsonnal. A lámpa pirosra vált, és elkezdek fékezni. Ha nagyobb fordulaton visszaváltok mondjuk 3-ból 2-be, -és ugye 2T-n nincs motorfék- akkor mi következik be? Tehát ugyanúgy elrúg, vagy mi?


A másik: Álló helyzetben lehet kapcsolgatni a sebességeket? Én ahány Simsonnal találkoztam eddig, mindegyikre kellett tolni 1-2m-t és csak utána lehetett üresbe rakni.


Harmadik: A henger fúrás után érezhetően nő a teljesítménye/jobban fog húzni a motor? Azért 50-es szocimotorról beszélünk, a húzás alatt nem a "lerepülök az ülésről" féle húzásról beszélek. :)


Köszönöm a válaszokat.



2014. okt. 17. 21:42
1 2
 1/19 anonim ***** válasza:

2T-nél is van motorfék

Ha visszakapcsolsz akkor max nagyon felzúg a motor.


Üresbe kivenni tényleg nem lehet csak ha meglököd előre egy kicsit. Egy új váltós 50-essel mentem és annál is így volt.

2014. okt. 17. 22:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/19 A kérdező kommentje:

Köszönöm, még egy valami van amiben nem vagyok biztos.


Lejtőn lefelé ugye gyorsul a motor, és nem kell húzni a gázt. Viszont olvastam egy olyat, hogy akkor is kell egy keveset néha húzni neki, mert megragad(?)


Mi ez a megragadás, és igaz-e, hogy a különolajozást nem alkalmazó 50-esek ilyenkor túlmelegednek?

2014. okt. 17. 22:10
 3/19 anonim ***** válasza:

Henger furas utan akkor fog csak erezhetoen noni a teljesitmeny ha a korabbi allapot nagyon rossz volt. Ez alatt azt értem, hogy kis kompresszio volt benne, kopott gyurukkel, nehezen indulo motorral. Maga a furas a gyari allapotnal jobb em lesz.

A motorfekre meg az igaz, hogy a 2T motornak ugyanugy van motorfeke, hiszen gazelvetelkor a mozgasi energiad mozgatja a dugattyut es nincs minden fordulat utan egy megfelelo ereju eges ami teged hajtana. A gazadasos gurulast azert irjak, mert a simson fele motorokba kevereket tankolsz alapbol, nincsen kulon olajszivattyu. A kulon szivattu hianya miatt a motorba juto olajat a gazzal szabalyozod. Amikor huzod neki akkor tobb benzint kap tobb olajjal egyutt. Lejton lefele viszont a motor gyorsul nulla gazallasban is. Tehat a digattyud egyre gyorsabban porog azonban nem kap elegendo olajat, hiszen gazt nem adsz. Ekkor szokott megsulni a dugattyu, ami annyit tez, hogy olyan homersekletre hevul, hogy egy pillanatra osszeolvad a hengerfallal, majd megy tovabb es egy jokora nyomot hagy a hengerfalon. Ennek a kovetkezmenye kompressziocsokkenes. Ez nem azt jelenti, hogy ha a lampa pirosra valt akkor gazadassal egyutt kell fekezni. Sikuton ha kihuzatod harmasba majd elengeded a gazt es hagyod gurulni semmi baja nem lesz. De peldaul ha felhajtod a gellert hegyre, majd legurulsz kettesben motofekkel nulla gazzal akkor valoszinuleg megsul.

2014. okt. 18. 01:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/19 anonim ***** válasza:
Neked elég az az 1 sebesség is...
2014. okt. 18. 01:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/19 A kérdező kommentje:

#3 És a kompressziót mivel lehet mérni, illetve ha kicsi az, mivel lehet növelni?


#4 Fő, hogy nem vagy ellenszenves... :)

2014. okt. 18. 08:46
 6/19 anonim ***** válasza:

Mérni kompressziómérővel lehet, ez egy műszer, amit a gyertya helyére kell csavarni. Rárugsz párat a motorra és a műszer jegyzi a maximális értéket. Nemtudom mennyi a gyári kompresszió, de annal nagyobbat elerni nem igazan lehet. A kompresszio a motor hasznalataval csokken, ha legszuro nelkul kozlekedsz akkor a sok beszivott portol drasztikusan csokken. A hengerfurassal a gyari erteket lehet visszaallitani.

A kompressziohiany jelei peldaul, hogy baromi nehezen indul hidegen a motor. Ha minden jol van beallitva es hidegen megis csak sokadik tolasra indul akkor lehet gyanakodni, hogy valami baj van.

2014. okt. 18. 09:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/19 anonim ***** válasza:
Kompresszió mérővel lehet megmérni a sűrítési végnyomást. Vagy becsavarod a gyertya helyére, vagy létezik csak simán odafogós gumi szigetelős műszer is. Ha 10 bar körüli kompressziód van, az már nagyon jó. Sokan viszont elfelejtik azt, hogy meleg motornál hőtágulás hatására minden megnő. És mivel a henger maga nagyobb mint a dugattyú, a kompresszió lecsökkenhet. Kopottabb hengernél is lehet hogy mérsz hidegen 10-es kompressziót, de mész vele 5 km-t és gyenge lesz. Ezért lehet becsapni a vevőt például sűrűbb benzin-olaj keverékkel, mert az olaj jobban tömít a gyűrűknél. Váltásnál én azt javaslom, hogy visszakapcsolgatásnál mindig adj egy gázfröccsöt mielőtt berakod a sebességet. Így a két fokozat közötti fordulatszám különbség csökken. Tehát a kuplung kiengedésénél nem fog majd annyira vissza, ez gyorsításnál is előnyös valamint nem is fog akkorát csattanni a váltó, ezzel megint csak kíméled. Hosszabb lejtőn való haladáskor pedig húzd be a kuplungot, mert ahogy már leírták megragadhat a dugattyú.
2014. okt. 18. 19:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/19 anonim ***** válasza:
Azt viszont szeretném hozzátenni, hogy a kompresszió mérő nem egy pontos eszköz. Nyilván a drágábbak jobban mérnek, de alapvetően nem egyhengeres motorokhoz találták ki őket, hanem ha például van 4 hengered és meg akarod tudni, hogy melyik a kopott, akkor azt egyből észreveszed. De könnyen lehet 1-2, vagy akár nagyobb bar eltérés is. Ezért mondtam, hogy kb. 10 bar az egészséges. Viszont ha kompresszió hiánytól nem indul a motorod, akkor azt azért ki lehet mutatni vele. Ha annyira kicsi a sűrítés és minden más feltétel adott (porlasztó, gyújtás), akkor valószínűleg az lesz a baj.
2014. okt. 18. 19:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/19 A kérdező kommentje:

Értemén :)


És arról mi a véleményetek, hogy egy ramaty sufni Simsont 70.000-ért akarják árulni a tizenévesek, mert most azon Enduro üléshuzat, meg "tört" ülés van? (Ami mellesleg marha ronda)


Szerintetek mi az ideális ár egy Simsonnál, ami nagyjából megy? Tehát nincs letörve semmije, max. egy kis felületi rozsda van rajta.


Én olyan 40.000 körül saccolnám, és a teteje 55.000 lenne.


Illetve:


Nektek volt már Simsonotok? Tapasztalataitok vele? Mit kellett javítani, megérte-e megvenni, és összességében milyen volt vele utazni?

2014. okt. 18. 22:02
 10/19 anonim ***** válasza:
Ha egy sima mezei S51-ről beszélünk, akkor én olyan 50-80 ezer közé helyezném. De sokmindentől függ azért. Kivitel? N, B, Enduro, vagy Elektronic? Gyújtása sima megszakítós 6 voltos, vagy a már korszerűbb tirisztoros 12 volt? Sebességek száma? Van-e rajta index? Ezek mind drágíthatják. Nekem egy Magyarországon igazi kuriózumnak számító típusom van, S53E. Hidraulikus tárcsafék, VAPE gyújtás, nagyobb első kerék. Maga az egész motor magasabb. Elöl elbírja a 60/55 wattos izzót. Szereltem bele elektromos fordulatszámmérőt is, most már minden igényemet kielégíti. Amit javítanom kellett az a komplett elektromos rendszere szinte + egy két apróság, de a motorblokkot nem kellett megbontanom. Javítási költséget inkább nem írnék, mert egyesek nagyon fognák a fejüket :D
2014. okt. 19. 15:15
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!