Simson sebességek, Ésatöbbi. (? )
Tegyük fel, hogy egy aránylag forgalmas úton haladok a Simsonnal. A lámpa pirosra vált, és elkezdek fékezni. Ha nagyobb fordulaton visszaváltok mondjuk 3-ból 2-be, -és ugye 2T-n nincs motorfék- akkor mi következik be? Tehát ugyanúgy elrúg, vagy mi?
A másik: Álló helyzetben lehet kapcsolgatni a sebességeket? Én ahány Simsonnal találkoztam eddig, mindegyikre kellett tolni 1-2m-t és csak utána lehetett üresbe rakni.
Harmadik: A henger fúrás után érezhetően nő a teljesítménye/jobban fog húzni a motor? Azért 50-es szocimotorról beszélünk, a húzás alatt nem a "lerepülök az ülésről" féle húzásról beszélek. :)
Köszönöm a válaszokat.
Én egy "mezei" S50(vagy 51)N-re gondoltam.
Semmi index, viszont a tirisztoros gyújtás csak jó lenne.
Igazából nekem az is jó lenne, ha javítani kéne rajta.
Gondolok itt bowden cserére, berúgó cserére, kopott kerekek, és az ilyen apróságokra. Ezek is mind húzzák le az árát. Én max 45-öt szánnék rá. Szerinted ennyiért találok egy ilyet? Vagy valami tanácsokkal, ha megkérlek ellátnál? (Ha nem vesz túl sok időt igénybe) :)
Persze, lehet találni. Ismerősöm 50-ért vett egy külsőleg kopottas, de amúgy fasza állapotban lévő endurót. Én inkább az 51-est ajánlanám. Kisebb löketű, jobban pörög és több hozzá az alkatrész. Tirisztoros gyújtással csak akkor javaslom, ha gyári az alaplap, a tirisztor és hozzáértő emberek még nem bontották meg. Előbbiket fel lehet ismerni, a tirisztor az barna színű gyárilag, a jeladó pedig sárga, vagy fekete. Én rengeteget kínlódtam vele, az utángyártott alkatrészek minősége általában a 0 alatt van valahol. Amikor próbálod a motort akkor nézd meg, hogy hideg-e a henger. Hidegen egy jó Simsonnak háromszori gyújtás nélküli rúgással behúzott szivatóval + 1-2 gyújtással kissé visszaengedett szivatós rúgásra be kell indulnia. Melegen más a helyzet. Nézd meg, hogy veszi-e a sebességeket, kipörög-e teljesen, teljes gázadásra nem fulladozik-e, alapjáratot hogyan tartja. Ha N-es Simsonról beszélünk, akkor az gyárilag le volt fojtva 40 km/órára. Ezt könnyen el lehet távolítani egy kis henger reszeléssel, ritka az olyan N-es Simson amiben még benne lenne. Viszont tudtommal ezek csak megszakítós gyújtással készültek tudtommal. Igazából az se rossz, de megvan a hátránya. Ha ezek megvannak, nagyon mellényúlni nem lehet. Bevált konstrukció a Simson, a fő elemekkel nem szokott gond lenni. Na persze azért nem árt ha nincs kettétörve a váz :D Érdeklődj a motor előéletéről, hol használták főleg, milyen keverékkel, olajjal stb. Ami még hasznos lehet, az az adattábla. Ebből megtudhatod hogy mi volt a motor gyári felszereltsége.
S51N-H: 3 sebesség, megszakítós gyújtás, nincs index, gyárilag lefojtva 40 km/h-ra, nincs akkumulátor
S51B 1-3-H: index, duda, akksi, 3 sebesség, megszakítós gyújtás
S51B 2-4-H: tirisztoros gyújtás, 4 sebesség
Nagyjából ennyi. Hasznos lehet még a simson.hu oldal.
Köszönöm, nagyon sokat segítettél, viszont most kérnék egy utolsó, de nagyon fontos kommentet.
Az alap dolgokat, minthogy például hogyan válasszak gyertyát, honnan rendeljek utángyártott alkatrészeket, hogyan állítsan be a benzin-levegő keverékel, milyen olajat használjak (full szintetikus tudom, de márkák között van-e valami különbség?) Illetve, mennyire éri meg netről (futármotorosbolt, mo-fa-ker, odormotor) egy komplett új 50-es hengert dugóval, gyűrűvel rendelni, hova kell bekötni a km óra spirált, illetve nagyon nagy gondom az, hogy nem vagyok tisztában 1-2 fogalommal.
Mi az a:
-Szilent
-Szimering
-Főtengely(mi a feladata)?
Utolsó: Hogyan kell kiégetni a kipufogót, és hogyan kell kipucolni a karbit?
Ezekkel lenne teljes a tudásom, a válaszodat nagyon szépen köszönöm! :)
Ha alkatrész kell, ajánlom a simsonbolt.hu-t
Korrektek, gyorsak, és nem taiwani , hanem német (MZA) és lengyel (Almot) cuccok vannak náluk.
Köszönöm, az oldalon kb 4-5 hónapja szinte semmit se találtam ami MAJD kelleni fog, ezért el is felejtettem, viszont most már elég sokat látok :) Mégegyszer köszönöm.
Ha valaki az előző kérdésekre tudja a választ nyugodtan írja!
A szimering egy tömítő gyűrű. Tipikusan a főtengely két végén szükségesek, mivel a forgattyúsházat és annak két oldalán lévő főtengelyrészeket tömíti.
Pontosabban: A főtengely 3 "térrészt" érint. Jobbról a ft végén a gyújtás van, középen a forgattyúsház, balra a ft másik vége a váltó. A 3 térrészt 2 fal határolja, a főtengely ebben a 2 falban van megcsapágyazva és ide kellenek a szimeringek is. Ebből remélem érthető, hogy a szimering olyan helyen fordul elő, ahol forgómozgást végző tengelyt kell tömíteni.(autónál van máshol is)Miért kell tömíteni? Mivel a forgattyúsháznak teljes mértékben zártnak kell lennie, folyamatosan nyomás alatt van a benne lévő benzin levegő keverék, amit a csapágyak nem tudnának tömíteni. Ha rossz a szimering akkor a váltóolaj elkezd hígulni, vagy a gyújtás oldalon jön ki finoman az olajos benzinpára.
Főtengely:
A motor azért megy előre, mert a kerekei forognak. Ennek a forgásnak a legelső láncszeme a főtengely. A dugattyú a hengerben egy vonalú mozgást végez, előre hátra mozog. Ennek a mozgásnak a forgómozgássá alakításában van szerepe a hajtókarnak és a főtengelynek együttesen. https://www.youtube.com/watch?v=nAKTVBRNsmI
a narancs elem a hajtókar a piros pedig a főtengely.
Kipufogó:
Én úgy szoktam, hogy amit lehet a végéből kiszedni azt kiszedem és megpucolom külön. A dobot magát pedig a végénél begyújtom egy gázégővel, kis idő után elkezd izzani a belseje és egy szép gyűrűt formál, ami jó esetben végig ég. Előszoktam készíteni egy kompresszort is amivel rásegítek, ha kialudna.
Karbi tisztítás:
Leszeded, minden csavart kicsavarsz, szétszeded magát a karbit. Ha nagy a retek benne, akkor a vastag mocskot levakarod egy csavarhuzo végével, majd veszel brigéciolt és egy tálkában szépen kimosod egy ecset segítségével, minden kis lyukba bemosol, minden maradékot leoldasz róla. Ha kész akkor nagyon bővízzel kimosod a vegyszert, minden kis lyukbol és kompresszorral kifujod a víz maradékot.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!