A dízel (TDI) alacsony fordulaton húz a benzinest pedig pörgetni kell hogy előadja a nyomatékot?
Nekem benzines van és soha nem éreztem vele, hogy húzna.
amikor egy haverom haza vitt az A6-osával (TDI) meg rendesen húz. Csak a TDI-knél lehet ezt az érzést kiváltani?
Mekkora az a nyomaték amit már lehet érezni?
Ha nektek TDI-tek van éreztétek már ugyan ezt az erőt mikor letapossátok a gázpedált? Nektek mennyi a nyomaték az autóban?
Kedves 29-es!
Nem tudom mért veszel úgy minden felvetést, hogy az személyesen neked lett címezve és mindennel mindenáron hadakoznod, vitatkoznod kell.
Elhiszem, hogy a benzinfan lelked miatt mindenbe bele kell trollkodnod, de nem kötelező mindent kommentálnod.
Részemről csak dumálgatunk a témáról, nem célom veled vitába szállni.
Pl a fordulatszám dolog sem neked szólt.
De ha már itt tartunk, nekem egy 1.7-es kisdízelem van. Gondolom a te benzinesed is, ami 2350-at forog 130-nál, valami hasonlóan viszonylag kis köbcentis, pl 1.6-os, ugye? ;)
"Elhiszem, hogy a benzinfan lelked miatt mindenbe bele kell trollkodnod,"
Nem tudom mennyire sikerült végigolvasnod - ezek szerint semennyire- nem vagyon benzin fan. Van benzinesem is és dízelem is. Nálam ugyanolyan eséllyel játszik a kétütemű dízel is, mint a négy ütemű benzines.
"De ha már itt tartunk, nekem egy 1.7-es kisdízelem van."
Világos, hogy nem célod vitába szállni velem, de engedd meg, hogy feltételezem, nem te vagy a kő buta Józsika Mucsajröcsögéről. A kérdésben Audi A6 szerepelt, meg és teljesítmény. Ti osztjátok itt az észt 110 lovas Kiával meg 1.7CDTI-vel amikor a kérdés egy 1600+kg-os dízel A6-ról és a teljesítményről szólt. Na mesélj, mekkorát lép egy 1.7CDTI egy közel két tonnás bódéval, figyelek xDD
"Gondolom a te benzinesed is, ami 2350-at forog 130-nál, valami hasonlóan viszonylag kis köbcentis, pl 1.6-os, ugye? ;)"
Nem, az enyém nem ekkora, de ezt simán hozza akár egy 1.4TSI is, vagy akármelyik feltöltött benzines, a korábban részletezett okok miatt. Az, hogy te ezt nem bírod/akarod feldolgozni az a te dolgod.
Nem veszek úgy mindent, hogy nekem hadakoznom, vitatkoznom kell, de azért amennyi fsságot összehordtatok az már fájdalmas, mondom úgy HOGY VAN DÍZEL AUTÓM IS.
Olvass vissza nyugodtam, a felvetéseimre 0 érdemi válasz érkezett, te is csak azt hajtod, hogy én benzinfan vagyok meg a többi hülyeséget. Ha nem gond, akkor most ezért nem érezném rosszum magam, e miatt :D
Kedves utolsó. Én vagyok a nyomorult 110 lóesős Kiás. Íme a válaszom.
Nekem Kia Rio-m van 1.5 CRDI 110Le és kb 1150kg. 2000rpm-en ad le 235 Nm-t. 1800-as fordulatnál szépen présel bele az ülésbe. Benzinesnél Seat leon 1.4 TSI-be ültem hátul. Elvileg erősebb a riomnál, de valami miatt mégsem éreztem benne azt a nyers erőt. Gondolom autóként, tipusonként ez is változik.
Szerintem abszolúte a kérdező kérdésére adtam választ, nem az audi A6-ra, meg a nagy benzinmotoros dögökre. Nem hiszem hogy olyan választ adtam volna amit érdemes lenne 4 oldallal lejebb is fikázni meg előhozni. Azért is írtam 110le és autóm súlya, mert egy átlagos embernek ez bőségesen elegendő. Nyilván 110le-t egy másfél vagy annál is nagyobb tömegű autónál édes kevés. Csak közölni szeretném, én ezt az 1 hozzászólást tettem a kérdező felé. Az hogy egyből mögöttem szintén jött egy 71%-os válaszadó szintén név nélkül akivel leálltatok vitatkozni arról azt hiszem nem én tehetek.
"1800-as fordulatnál szépen présel bele az ülésbe. Benzinesnél Seat leon 1.4 TSI-be ültem hátul. Elvileg erősebb a riomnál, de valami miatt mégsem éreztem benne azt a nyers erőt."
Ez szimplan programozas kerdese. A Kianal hagyjak digitalisan fellepni a turbonyomast, a Seatnal elmaszkoljak.
"Nekem Kia Rio-m van 1.5 CRDI 110Le és kb 1150kg. 2000rpm-en ad le 235 Nm-t. 1800-as fordulatnál szépen présel bele az ülésbe. Benzinesnél Seat leon 1.4 TSI-be ültem hátul. Elvileg erősebb a riomnál, de valami miatt mégsem éreztem benne azt a nyers erőt. Gondolom autóként, tipusonként ez is változik."
Nem rossz indulatból írom, nem veszekedni akarok, de egy apróságot hagy említsek meg újra. Amit írsz arra enged következtetni, hogy te sem tudod mi az a nyomaték és mi az a teljesítmény.
Igaz, hogy a Leon 1.4TSI motorja 15 lóval magasabb teljesítmény kifejtésére képes, de erre csak 5600/perc-es fordulaton képes. Lusta vagyok teljesítmény grafikont keresni, valahol 4000-res fordulat környékén lépne el a Leon.
Te kitüntetett értéknek veszed a 2000rpm-et, ott az autód 235Nm-t ad le. Ugyanezen a fordulatszámon az 1.4TSI csak 200Nm-t, amiből az következik, hogy 2000-res fordulatszámon az 1.4TSI főtengelyen 5,4 lóerővel kisebb teljesítmény leadására képes.
Mivel a két motor csúcsteljesítménye nem 2000-res fordulatszámra lett megadva, így még azt sem mondhatnánk, hogy még mindig erősebb a TSI ( bár más ezt már ránézésre megmondta volna).
2000-res fordulatszámon padlógáznál az 1.5CRDI-d 36,2 lóerőt présel ki magából míg ugyanezen a fordulaton az 1.4TSI 30,8 lóerő leadására képes. Ez annyit jelent, hogy a te autód ezen a fordulaton majd 15%-kal erősebb, mint a TSI Leon, ami ráadásul 100 kilóval nehezebb is.
Ha egymás mellé raksz két autót, ahol az egyik közel 15%-kal erősebb és 8%-kal könnyebb, mint a másik akkor a típusok ismerete nélkül is meg fogod mondani, hogy az erősebben nagyobb gyorsulást érzel.
Te azért érezted a névleges teljesítményen erősebb TSI-t gyengébbnek, mert az általad "vizsgált" körülmények között az a motor gyengébb. :D
Készült az 1.4TSI-ből olyan változat is, ami 2000-res fordulaton 240 és 250Nm-t ad le, annak már 2000-res fordulaton magasabb lenne a teljesítménye , mint az 1.5CRDI-nek és talán ez már elég lenne arra is, hogy ledolgozza a súlytöbbletet. Ilyen motorral szerelt Leonban érezted volna ugyanazt a gyorsulást, mint a Kiában ( csak épp ezzel a motorral nem gyártottak Leont ).
Értem én. Nem kötekedésből írtam, én sem. Csak bele kevertek egy olyan vitába amihez nekem semmi közöm. Ezért is tettem láthatóvá a nevem, nehogy azt higgye bárki is hogy velem vitatkozik. Én a személyes tapasztalatom írtam, nem keresgéltem utánna, és azt is hozzá tettem hogy nyilván ez autótipusonként márkánként változik. A jobban hozzá értők meg majd elmondják hogy mit miért, ahogy te is kifejtetted a válaszodban. És tény, egy laikus hozzá nem értő csak a saját tapasztalatait tudja mondani. A kérdés nem utal A6-ra.
Mekkora az a nyomaték amit már lehet érezni?
Erre írtam a 2000rpm-et és a 235nm-t amit az enyém lead. Ez szerintem egy 1150kg-os autónál elég jól érezhető.
Az 1.4T valóban 4000-es fordulaton erősebb, mint az 1.5CRDI.
Már csak egy gyakorlati bajom van ezzel:
4000-es fordulaton megy a CRDI kb 180-nal. (Nem tudom pontosan, nem néztem utána, csak írtam egy számot, ami nagyjából stimmelhet. Lehet hogy csak 170, meg az is hogy 190, de ez most lényegtelen.)
A "kitüntetett" 2000-es fordulaton megy a fenti példánál maradva ennek megfelelően 90-nel. És ahogy írtad: "2000-res fordulatszámon az 1.4TSI főtengelyen 5,4 lóerővel kisebb teljesítmény leadására képes."
Tehát összefoglalva a lényeget: 4000-es fordulatnál 180km/h tempónál az 1.4T erősebb, 2000-es fordulaton 90km/h-nál az 1.5CDRI.
Melyiknek van nagyobb gyakorlati jelentősége? Magyarországon, mindennapi közúti szituációban 90km/h-val közlekedünk gyakrabban, vagy 180km/h-val?
Nem értem, miért kell kiforgatni azt amit írok. Vagy esetleg nem érted?
"Már csak egy gyakorlati bajom van ezzel:
4000-es fordulaton megy a CRDI kb 180-nal. (Nem tudom pontosan, nem néztem utána, csak írtam egy számot, ami nagyjából stimmelhet. Lehet hogy csak 170, meg az is hogy 190, de ez most lényegtelen.) "
Nem a lényeges ebben az esetben és a kérdés szempontjából is teljesen lényegtelen, hogy melyik autó mennyivel megy 5.ben adott fordulatnál.
"Tehát összefoglalva a lényeget: 4000-es fordulatnál 180km/h tempónál az 1.4T erősebb, 2000-es fordulaton 90km/h-nál az 1.5CDRI. "
Tehát akkor a hasamra ütök, kedvem szerint kiválogatok bizonyos adatokat és azt mondom: összefoglalva ez a lényeg és ez így jó?
Te is visszamásoltad, a kettő motor között 5 lóerő különbség van 2000-res fordulatszámon FŐTENGELYEN. Ha ebből leszámolod/leméred a hajtási veszteséget akkor 2000-res fordulatszámon PADLÓGÁZNÁL lesz a kettő motor között aszfalton kb 3,5 lóerő teljesítménykülönbség. Érted? Padlógáznál!
Mond, te szoktál 2000-res fordulatszámon padlólemezig taposott gázpedállal közlekedni? Ja, hogy azt nem. Fél gáznál, már csak 18 lóerőt köhög ki magából a CRDI viszont ezt gond nélkül leadja a TSI is, mert ez jóval kevesebb, mint az azon a fordulatszámon elérhető legnagyobb teljesítmény.
Normál használatnál nem a fordulatszám adta maximális teljesítményt használod ki, így ebben az esetben is határ mindegy melyik kocsit vezeted a városban, a szükséges teljesítmény még 2000-res fordulaton is ugyanúgy megvan mindkét autóban.
Teljesen irreleváns a kérdés és a napi közlekedés szempontjából, hogy melyik autó hol adja le a csúcsteljesítményét, ha részteljesítményen is viszi a kasztnit rendesen. Ha veszel egy két m tömegű autót, az egyiket 110 lovas dízelmotorral a másikat 110 lovas feltöltött benzinmotorral és az m tömegű autó normál mozgatásához csak 40 lóerő kell, akkor nem bszott mindegy, melyik hol adja le a 110 lovat? :D
Azért is írtam már más kérdésnél is, hogy ezt az autóskártyázást be kellene fejezni, mert nagyon sokan nagyon sok butaságot hordanak össze.
"Melyiknek van nagyobb gyakorlati jelentősége? Magyarországon, mindennapi közúti szituációban 90km/h-val közlekedünk gyakrabban, vagy 180km/h-val?"
Egyiknek sem. A dinamikus városi közlekedéshez elég az adott fordulatszámon rendelkezésre álló csúcsteljesítmény fele, ami még így is jóval kevesebb, mint amit a TSI lead 2000-res fordulaton.
Ha esetleg valamit még mindig nem értenél szólj nyugodtan.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!