Dízel autó vásárlás, alacsony éves kilométerrel?
Jövőre szeretnék egy dízel autót venni. Max 1-2 éveset, DE a nagy problémám, hogy havi szinten nem tudok bele tenni 1500-2500km-ert. Az éves 20.000km így nem nagyon lenne meg.
A fővárosban lakom, és gyakorlatilag még a wc-re is kocsival járok, de még így sem nagyon lenne meg az a havi x kilométer. Országon belül nem szoktam utazni, külföldre meg még úgy inkább nem. (aztán kitudja mit hoz az élet) Ritkán, egy évben egyszer leutazok a rokonokhoz ami oda-vissza 340km. 90%-ba a városban lenne használva a kocsi.
Azt tudom, h dízelt az vegyen aki sokat utazik és nagy távokat tesz meg, mert így térül meg az üzemanyag meg a szerviz költség stb... de ha én így vennék egy ilyen autót akkor lenne bármi esélyem, hogy ne szívjam meg egy részecskeszőrűvel, vagy kettős tömegű lendkerékkel, stb...?
Jelenleg benzines autónk van, de szeretném a dízelt is kipróbálni, ami nekem jobban tetszik meg hát fogyasztásban is kedvezőbb. 1.8-as benzines motor, nem fogyaszt annyit mint egy dízel.
A dízellel van egy olyan "probléma" is, hogy lassabban melegszik, mint a benzines. Ezért télen, nagyon hidegben akár 6-8 km-be is beletelik, mire megmozdul a hőmérő mutatója. Tehát ha nem mész hideg motorral egyhuzamban legalább 10 km-t, akkor a motor (és főleg a turbó) mindig hidegen jár, ami miatt gyakorlatilag harmadával csökkented az alkatrészek élettartamát a megnövekedett kopás miatt.
Pl munkába elmész 5 km-t, nem melegszik fel. Otthagyod, aztán elmész a 3 km-re lévő boltba. Ott is otthagyod, megint visszahűl, majd hazamész 6 km alatt, és lám, egész nap nem melegedett be a motor. Ezt csinálod évi 2-3 hónapig, hát nem fog örülni a motor, meg a turbó.
Van rá esély hogy megúszd a drága javításokat. Van aki csak azért vesz dízelt mert azt ingyen tankolja (buszsofőrök, kamionosok lopott gázolajból), de amúgy meg nem megy vele sokat.
Rövid távokon nem érdemes használni mert nem melegszik be rendesen a motor. Én pl a közeli városig 10km-t teszek meg. A dízel akkorra melegedne be mire beértem, a benzines meg akkor mire elhagyom a falut.
A másik dolog hogy senki se fogja elhinni ha 5 év múlva eladod az autót hogy pl 7 évesen 70.000km van a dízel autódban :D
Na igen ezt is tudom. Ez is hátrány a kevés kilométer szempontjából. Azt mondjuk nem tudom h állóhelyzetben jót tesz-e neki ha úgy "melegszik be" a motor, de az nem 2 perc lenne...
Tegnap láttam egy videót, amin egy szerkezet a motortérbe a kocsi motorját előre bemelegíti úgy h üzemanyagot használ de nem jár a motor. Előre időpontra is belehet programozni. Jó cuccnak tűnik.
Itt a link róla: https://www.youtube.com/watch?v=Z8z2ZmDtgnY
Jó hát nekem is a mostani benzines elég gyorsan bemelegszik (de azért addig is 77x megfagyok benne), bár nincs viszonyítási alapom a dízelhez :D
Az már más téma, szerencsére :)
Írtak most itt nagy hülyeséget is. Nem igaz hogy 6-8 kilométer kell hogy megmozduljon a hőfokjelző mutatója. Ahhoz elég kb 3-kilométer is, üzem meleg állapothoz meg 5-6 kilométer.
Ezeket a rövid távokat inkább az öregebb dieselek viselik jobban. És valóban vannak a dieselhez előmelegítő berendezések. Az egyik fajtája gázolajjal fűt, a másik meg hálózatra csatlakoztatható.
Osztálytársammal mentünk 2 hete haza suliból. Opel zafira 2.0 DTI, és kb 15km-es út Érdre. A hőfokjelző kb meg sem moccant vagy csak nagyon kicsit, direkt figyeltem, csodálkoztam is.
Nem hülyeség az előmelegítő berendezés, csak kérdés h milyen árban van, meg hogy utólag belehet-e szereltetni vagy gyárilag is van-e. Bár biztos olcsóbb mintha hideg motorral járna az ember, aztán meg a szerviz kétszer annyi lenne.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!