A dízel (TDI) alacsony fordulaton húz a benzinest pedig pörgetni kell hogy előadja a nyomatékot?
Nekem benzines van és soha nem éreztem vele, hogy húzna.
amikor egy haverom haza vitt az A6-osával (TDI) meg rendesen húz. Csak a TDI-knél lehet ezt az érzést kiváltani?
Mekkora az a nyomaték amit már lehet érezni?
Ha nektek TDI-tek van éreztétek már ugyan ezt az erőt mikor letapossátok a gázpedált? Nektek mennyi a nyomaték az autóban?
"Csak halkan kérdezem meg hogy az a 2.0TFSI vajon mennyit fogyaszt? "
Csak halkan jegyzem meg, a kérdés nem erről szólt. Amikor nyomod egy TDInek az sem 5,5 litert eszik, főleg nem egy A6-ban.
"Én többre becsülöm azt, ha egy motor az erejéhez képest minél halkabb. 3500 fölé egy dízelt akkor se húzatnék, ha ott még bőven lenne tartalék. Minek, ha elváltva 1800 körül is húz ugyan úgy? "
Erre írtam példának a TFSI-TDI duót, egy konszernen belül lévő benzines és dízel, a TFSI-t is elválthatod 3500-nél, mert majdnem pontosan ugyanolyan paraméterei vannak 3500-ig, mint a dízelnek.
Én nem gerjedek egyikre sem, nekem tökmindegy mi van a gépházban.
#20:
Meséld el, hogy írtam, hogy a 110 lovas autó sz@r. Hmm?
Akinek nem jött át az irónia - mint pl neked - azoknak magyarázatként:
Mindenki nyomatja itt - és az utcán is - az így húz, úgy ház, présel az ülésbe és a többi hülyeséget és ezeknek a 95%-a 150 lóerő alatti autóról beszél.
Normál használatra nekem is 82 lóerős van ( igaz mellette van egy 272 lovas is ).
21: Az A6 nem nagyon megy 7,5 fölé, akárhogy nyomod neki.
Míg benzinesnél ugyanez a teljesítmény (~250 ló) nem nagyon jön ki 12-14 liter alatt.
"Amikor nyomod egy TDInek az sem 5,5 litert eszik, főleg nem egy A6-ban."
Bagoly mondja verébnek, hogy éjszakás! :)
A CDTI-men a BC gyorsításkor simán 20-25l/100km-eket kiír. Átlagban meg elvan 5 körül, de nem nehéz 5 alá sem bemenni hosszútávú átlagban.
Városi rövid távon, ha nagyon tiprom neki és benyomom a sport gombot, se sikerült még 7 fölé menni, akárhogy nyomom.
Azt megnézem, hogy ezt a TFSI-vel mikor csinálod meg! 1,5-tel, de akár 2-vel is nyugodtan szorozhatóak a fenti számok.
"Nekem 150-nél forog 2500-at:) És mivel automata, szinte soha nem megy 3000 fölé."
Nekem 6.-ban 130-nál kerek 2300-at fororg. Itt szoktam benyomni a tempomatot. 150-nel Magyarország területén nem szoktam közlekedni, így nem tudom ott mennyi. De ha jól számolom valahol 2650 környékén lenne a motorfordulat. "Borzasztó"! :D
Városban 2000-nél elváltogatom. Ha kihúzatom, pl egy autópálya felhajtón, akkor én is nagyon max 3000-ig forgatom. Az enyém manuális 6-os váltó.
24: A 150 természetesen Németországban volt.:)
130-nál olyan 2200-2300 körül szokott lenni.
Városban, ha 50-nél ráteszem a tempomatyit, akkor olyan 4,9-5,1 körül eszik.
"Az A6 nem nagyon megy 7,5 fölé, akárhogy nyomod neki.
Míg benzinesnél ugyanez a teljesítmény (~250 ló) nem nagyon jön ki 12-14 liter alatt."
Nem persze.Termeli a gázolajat. Ismerősnek volt A6 C6 3.0TDI Quattro, simán bekérte a 10-11 litert, igaz neki nem kicsi a lába.
Másik ismerős 180 lovas 2.5TDI A6 Allroadja sem megy 9 alá, pedig ő nem lépi túl a limitet soha. Múlt hónapban elvittem egyik ismerős E60 530d-jét egy körre, board szerint 9,9.
Csak kukkantsd már meg a spritmonitoron mennyit esznek átlagban a 230 ló feletti 3.0 V TDI A-ok, vagy épp a 313 lovas. Vegyes átlagban 9 fölötti fogyasztást produkál mind.
Persze van ilyen 7.5-es átlag is, csak épp nem 250 lovas dízelnél. Haver automata PD Passatja pont ennyit kér, igaz az 131 ló, nem 250 :D
"Városi rövid távon, ha nagyon tiprom neki és benyomom a sport gombot, se sikerült még 7 fölé menni, akárhogy nyomom.
Azt megnézem, hogy ezt a TFSI-vel mikor csinálod meg! 1,5-tel, de akár 2-vel is nyugodtan szorozhatóak a fenti számok. "
És mesélj csak milyen CDTI, mekkora autóban? Mert fentebb Audi A6 méretű autókról volt szó, mert már a teljesítménnyel is elszaladtunk. Ugye te nem valami 1.3 vagy 1.7 CDTIról beszélsz? :P
Ha már ennyire a fordulatszámon rugózunk, nálam a benzines 1800-as forog 100-nál, 2350-et 130-nál. Normál használatnál 2200-2300-nál elvált az automata, pedig benzines.
"2.0 TFSI után benzinkutat köthetsz,ha nyomod neki a 2.0 TDI vel ellentétben.."
Igen ezt már tisztáztuk. Ha nyomod a dízelnek az átvált nullponti energiás üzemre és termeli a gázolajat.
És még egyszer utoljára leírom: hiába kalimpáltok ezzel a fogyasztásos dologgal, a kérdés nem a két különböző üzemanyagú motor fogyasztására vonatkozott, hanem a menetteljesítményre és a dinamikára. Azt, hogy a dízel kevesebbet fogyasztana azt eddig sem vitatta senki, még egy jó darabig nem is fogja senki, de NEM EZ VOLT A KÉRDÉS!
Kicsit már uncsi, hogy ha elfogynak az érvek akkor mindig ezt a fogyasztás kártyát húzzátok elő. Térjünk inkább vissza ehhez a kedves troll kérdéshez:
Szerintem nem csak a dízeleknél lehet kiváltani a "nagyon húz" érzést.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!