Mit árt egy autónak, ha túl sokat használják alacsony fordulatszámon?
Figyelt kérdés
Úgy tudom ez ugyanúgy káros tud lenni, mintha nagyon sokat pörgetik a motort magas fordulaton, de ez miben nyilvánul meg? Mi mehet ettől tönkre idő előtt? És van különbség ebben benzines és dízel motoroknál?2015. jan. 4. 00:49
2/6 anonim válasza:
Alacsony fordulatszámon nincs megfelelő kenése a motornak, ami akkor káros ha alacsony fordulaton próbálsz valami teljesítményt kifacsarni a kocsiból. Rendellenes kopás fog fellépni mindenhol.
Csak annyi a különbség ez a tartomány más a két motornál, a dízelnél valamivel alacsonyabban van, mint a benzinesnél.
4/6 anonim válasza:
A dízelek talán jobban tolerálják a kis fordulatot mert szerkezetileg erősebbnek kell lenniük a durva égésfolyamat miatt és a kenőrendszerük is úgy van kialakítva hogy alacsony fordulaton több olajat szállítsanak a kenendő helyekre. Persze a dízeleknek sem használ, ha kis fordulatról nagy gázzal gyorsítunk, de hogy hol van a határ fordulatszámban vagy terhelésben ahol már károsodnak a szerkezeti elemek azt csak a gyári mérnökök tudják megmondani, tesztek alapján.
5/6 anonim válasza:
Nos nem vagyunk mérnökök, én jópár év és jópár autó után azt tudom mondani, hogy a dizelt soha ne tartsd 1500-as fordulat alatt, a benzinest pedig 2000 alatt. Ennyi a recept, bármilyen autóra érvényes.
6/6 Dörmögő válasza:
A turbonak nem tesz jót az állandó alacsony fordulat, mert larakodik. Egy változó geometriás meg pláne.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!