A dízel (TDI) alacsony fordulaton húz a benzinest pedig pörgetni kell hogy előadja a nyomatékot?
Nekem benzines van és soha nem éreztem vele, hogy húzna.
amikor egy haverom haza vitt az A6-osával (TDI) meg rendesen húz. Csak a TDI-knél lehet ezt az érzést kiváltani?
Mekkora az a nyomaték amit már lehet érezni?
Ha nektek TDI-tek van éreztétek már ugyan ezt az erőt mikor letapossátok a gázpedált? Nektek mennyi a nyomaték az autóban?
Nyilván egy szívó benzine soha nem fogja felvenni a versenyt egy turbós dízellel.
Például a biturbós BMW 535d jobban gyorsul, mint a 650i, ezt tapasztalatból merem mondani.
"Akkor ha nem turbós a gépezet akkor nem is nagyon érezhető hogy a nyomaték belenyom az ülésbe? "
Attol fugg mekkora motor van benne. Amugy meg nem a nyomatek nyom bele az ulesbe hanem a gyorsulas. Benzinesnel siman visszakapcsolsz es porgeted a motort, lehet meg jobban is gyorsul mint egy dizel.
"Például a biturbós BMW 535d jobban gyorsul, mint a 650i"
Az aktualis modelleknel nem igy van.
13: Eggyel a mostani előtti szériákról van tapasztalatom.
Nyilván a teljesítménykényszer miatt húzzák felfele folyamatosan a teljesítményeket, lehet hogy azóta már rápakoltak 2 turbót a v8-asra is, azt nem tudom.
Másik példa, A8-as 4.2 TDI (igaz, chipelt) simán lehagyta az M7-esen a Maserati GT-t.
1.7CDTI-m van ami 2300-es fordulat körül ad le 280Nm-t. 1,3 tonna az autó.
Nem kell teljesen lepadlózni, elég ha nagyobb gázt adtok, és megugrik rendesen. Az utasaim közül is többen megjegyezték már, hogy milyen jól gyorsul.
Nem versenyautó, ezzel tisztában vagyok, a 4.2-es A8-as ellen nem indulnék gyorsulási versenyen, de véleményem szerint normál utcai körülmények között 250Nm körül már szépen meg tudja lódítani a bódét.
a leon 1.4 TSI-ben amúgy a nyomaték is kisebb mint a riodban. Leonban "csak" 200 van.
Ezaz amit mondtam,turbodízel nyomatékosabb mint a turbóbenzin.
Megint ez a nyomaték buzulás, nem unjátok még? :D
"Nekem benzines van és soha nem éreztem vele, hogy húzna. "
Mert gyenge a benzinesed.
"amikor egy haverom haza vitt az A6-osával (TDI) meg rendesen húz."
Mégis milyen TDI volt?
"Nektek mennyi a nyomaték az autóban?"
400Nm - és benzines xD
Sokan azt érzik, hogy húz , meg érzik a nyomatékot...
A közvetlen befecskendezéses turbódízel már alacsony fordulaton is magas nyomatékot ad le, aminek köszönhetően alacsony fordulaton magasabb a teljesítménye, mint a szívó benzineseknek. Ezt érzitek amikor húz.
Ma már a közvetlen befecskendezéses benzinesek is képesek ugyanerre és még többre is. A dízelek jellemzően 3000-3500-as fordulatig adják le a legnagyobb nyomatékot, addig a feltöltött benzinesek általában 4500-5000-ig ( sőt van ami 5500-ig elmegy). A modern feltöltött benzinesek ugyanúgy 1400-1500-as fordulattól leadják a max nyomatékot, ami a legtöbb esetben nem kevesebb, mint a dízel társaiké így jobban is megy :D
Korábban amúgy helyesen írták nem a nyomaték présel az ülésbe, hanem a gyorsulás.
Sokan különleges érzékkel rendelkeznek, vagy még nem ültek rendes autóban. Akit egy 110 lovas "présel" az ülésbe, az mit érezne egy 300 lovas autóban? Vagy egy 500 lovasban? :D
Az még talán igaz, hogy a hasonló lökettérfogatú dízelnek nagyobb a nyomatéka, mint a benzinesnek ez jelent is valamicske előnyt, ami úgy 3500-as fordulatnál már el is veszett. Jobban érezni, hogy az ülésbe tapadsz? Meddig?
Ha házon belül maradunk, a 2.0TFSI 350Nm-rel bír (1500-4200) a 2.0TDI 380Nm-rel (1750-2500). Ez azt jelenti, hogy 2500-as fordulatszámon a dízel teljesítménye 5.7 lóerővel nagyobb ( főtengelyen ). Ebből lejön a hajtási veszteség, jó ha a keréken marad 3 lóerő eltérés. Aki ezt mindenféle segítség nélkül megérzi, azzal kezet fogok. :D
Csak halkan kérdezem meg hogy az a 2.0TFSI vajon mennyit fogyaszt?
Azt pedig soha nem fogom megérten, hogy a benzinfanok mért élveznek el egy fúrógéphangon üvöltő motor hallatán.
Nyilván nem vagyunk egyformák. Van aki 6000-rel ordító motor hangját szereti hallgatni a mindennapi utcai vezetése során. Én többre becsülöm azt, ha egy motor az erejéhez képest minél halkabb. 3500 fölé egy dízelt akkor se húzatnék, ha ott még bőven lenne tartalék. Minek, ha elváltva 1800 körül is húz ugyan úgy?
De mondom, nem vagyunk egyformák, van aki meg kimondottan arra gerjed ezek szerint.
"Akit egy 110 lovas "présel" az ülésbe, az mit érezne egy 300 lovas autóban? Vagy egy 500 lovasban?"
Jó neked, hogy egy 500 lóerős autóval jársz melózni, után a gyerekért is azzal mész az óvodába meg bevásárolni is a teszkóba.
Tudod, a magyar átlagra nem az a jellemző, hogy 300-500 lóerős autókkal furikáznak. Sokkal inkább 110 lóerősekkel, így talán nem elvetendő ezt alapul venni.
De ugyan ezzel az erővel minden relatív. A te 300-500 lóerős autód is egy sz@r, mert a 700 lóerős simán legyorsulja. És ezt is ugyan úgy le lehet sz@rozni mert nyilván létezik ennél is nagyobb gyorsulással rendelkező jármű.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!