Padló gáznál ha a motor meg haladja a 3000-es fordulatot az az érzés mintha kissé vissza engedném a gázpedált. Az autó amiről szó lenne Opel Astra G 1.7 dti 2001-es Mitől van ez?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nem kéne az agyonélezett gyorsasági motorokat és a Forma1-et idehúzni, teljesen más karakterisztikájú motorok vannak bennük, mint a hétköznapi személyautókban.
Az meg, hogy érzésre neked úgy tűnik, igazad van, az nem jelenti azt, hogy így is van.
Csak egy ellenpélda, nekem benzines 3000 V6-om van, az 6500-nál tilt, de 5500 fölé nem érdemes forgatni, mert ÉREZHETŐEN esik a nyomaték. Ha 5000-nél váltogatok, pont folyamatosan 3000-3500 közé esik a következő fokozat és ott van már a nagy nyomatékom. Ha elpörgetném 6500-ig, nem csak, hogy 5500-től veszteném a gyorsulást, de a váltás után a magas nyomatékú tartomány felét elbuknám.
A 3500-5000 tartományokkal meg pont folyamatosan a maximális nyomatékkal gyorsítok.
Ez csupán egy gyakorlati példa.
Te azt írtad, ide mindenki hülyeséget írt, mert az összes motor tiltásig forgatva gyorsul a legjobban. Ez nem is igaz, meg a lehülyézés is alaptalan.
A kommented arról szólt, hogy itt mindenki hülye, mert te tudod a tutit. És a következő sorod a tiltás témával meg bizonyította, hogy nem így van.
Ennyi.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
az,hogy a te kocsid valamiért érezhetően elgyengul magas fordulaton(szívó benzines létére) itt csak arra tudok gondolni,hogy valami nem tökéletes a kocsidon.
Amúgy a kérdezőnek azért írtam a légtömegmérőt,mert nekem is volt ez a gondom a turbódízelemmel...3000 fordulat fölött elgyengült,de nem jöttem ilyen elméleti dolgokkal,hogy biztos így meg úgy,tudtam hogy baja van.Ki lett cserélve a légtömegmérő és lám 4200 ig tuti,hogy rendesen húz :)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"az,hogy a te kocsid valamiért érezhetően elgyengul magas fordulaton(szívó benzines létére) itt csak arra tudok gondolni,hogy valami nem tökéletes a kocsidon."
ismerem a saját kocsim nyomaték-karakterisztikáját. Ott esik, ahol kell.
Nem tudom, miért véded ennyire a tiltás-hipotézisedet, simán mem igaz.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Wadmalac
30-as vagyok. Én írtam az F1-es autókat, de csak példának hoztam fel, hogy ott is úgy van. Egyébként nem csak én voltam azon a véleményen, hogy tiltásig kell húzatni. Ha esetleg úgy jött ki a dolog, hogy hülyének nézek bárkit is, akkor bocsánat, nem ez volt a célom. Még mindig csak azt tudom mondani, hogy le kell mérni stopperrel a gyorsulást, és akkor kiderül az igazság, anélkül, hogy érzésre vagy nyomatékgörbére hagyatkoznánk. Nem akarok vitatkozni, csak én azt írom le, amit én tapasztaltam.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Tény, hogy egy sportos motor, kifejezetten gyorsulásra élezve lehet úgy szabott, hogy a nyomatékesés vonalában le is szabályozott a fordulat. Az is tény, hogy az élettartam javítása érdekében tdi motorokat leszabályozhatnak ugyanitt.
Én csak azt vitatom, hogy ez egy általános igazság. Nem az.
Éppenhogy kevesebbre igaz, a többségre nem.
És bizony, hogy mérhető stopperrel is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!