Padló gáznál ha a motor meg haladja a 3000-es fordulatot az az érzés mintha kissé vissza engedném a gázpedált. Az autó amiről szó lenne Opel Astra G 1.7 dti 2001-es Mitől van ez?
Nem kéne az agyonélezett gyorsasági motorokat és a Forma1-et idehúzni, teljesen más karakterisztikájú motorok vannak bennük, mint a hétköznapi személyautókban.
Az meg, hogy érzésre neked úgy tűnik, igazad van, az nem jelenti azt, hogy így is van.
Csak egy ellenpélda, nekem benzines 3000 V6-om van, az 6500-nál tilt, de 5500 fölé nem érdemes forgatni, mert ÉREZHETŐEN esik a nyomaték. Ha 5000-nél váltogatok, pont folyamatosan 3000-3500 közé esik a következő fokozat és ott van már a nagy nyomatékom. Ha elpörgetném 6500-ig, nem csak, hogy 5500-től veszteném a gyorsulást, de a váltás után a magas nyomatékú tartomány felét elbuknám.
A 3500-5000 tartományokkal meg pont folyamatosan a maximális nyomatékkal gyorsítok.
Ez csupán egy gyakorlati példa.
Te azt írtad, ide mindenki hülyeséget írt, mert az összes motor tiltásig forgatva gyorsul a legjobban. Ez nem is igaz, meg a lehülyézés is alaptalan.
A kommented arról szólt, hogy itt mindenki hülye, mert te tudod a tutit. És a következő sorod a tiltás témával meg bizonyította, hogy nem így van.
Ennyi.
az,hogy a te kocsid valamiért érezhetően elgyengul magas fordulaton(szívó benzines létére) itt csak arra tudok gondolni,hogy valami nem tökéletes a kocsidon.
Amúgy a kérdezőnek azért írtam a légtömegmérőt,mert nekem is volt ez a gondom a turbódízelemmel...3000 fordulat fölött elgyengült,de nem jöttem ilyen elméleti dolgokkal,hogy biztos így meg úgy,tudtam hogy baja van.Ki lett cserélve a légtömegmérő és lám 4200 ig tuti,hogy rendesen húz :)
"az,hogy a te kocsid valamiért érezhetően elgyengul magas fordulaton(szívó benzines létére) itt csak arra tudok gondolni,hogy valami nem tökéletes a kocsidon."
ismerem a saját kocsim nyomaték-karakterisztikáját. Ott esik, ahol kell.
Nem tudom, miért véded ennyire a tiltás-hipotézisedet, simán mem igaz.
Wadmalac
30-as vagyok. Én írtam az F1-es autókat, de csak példának hoztam fel, hogy ott is úgy van. Egyébként nem csak én voltam azon a véleményen, hogy tiltásig kell húzatni. Ha esetleg úgy jött ki a dolog, hogy hülyének nézek bárkit is, akkor bocsánat, nem ez volt a célom. Még mindig csak azt tudom mondani, hogy le kell mérni stopperrel a gyorsulást, és akkor kiderül az igazság, anélkül, hogy érzésre vagy nyomatékgörbére hagyatkoznánk. Nem akarok vitatkozni, csak én azt írom le, amit én tapasztaltam.
Tény, hogy egy sportos motor, kifejezetten gyorsulásra élezve lehet úgy szabott, hogy a nyomatékesés vonalában le is szabályozott a fordulat. Az is tény, hogy az élettartam javítása érdekében tdi motorokat leszabályozhatnak ugyanitt.
Én csak azt vitatom, hogy ez egy általános igazság. Nem az.
Éppenhogy kevesebbre igaz, a többségre nem.
És bizony, hogy mérhető stopperrel is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!