Padló gáznál ha a motor meg haladja a 3000-es fordulatot az az érzés mintha kissé vissza engedném a gázpedált. Az autó amiről szó lenne Opel Astra G 1.7 dti 2001-es Mitől van ez?
Olvasd el még egyszer...szerintem egyértelmű..
Meghaladja a háromezres fordulatot már nem húz annyira.
Az autó az apámé, én is vezetem, de nem hiszem hogy rossz lenne mert 1800as fordulaton érződik hogy kezd éledezni a motor, majd 2200-2300-nál húz ahogy csak tud. Hidegen hallatszik is ahogyan bekapcsol, erősebb lesz a motor hangja, kerregő szerű hangja van turbóval, alatta csendes, ha bemelegedik már csendbe van.
Szervíz lámpa nem világít, nem hinném, hogy a turbó lenne de azért köszönöm a válaszokat :)
Más véleményére is kiváncsi lennék.
Igen amúgy ez igaz, de én nem erre gondoltam :)
Hanem a motor már nem húz olyant, érzed hogy elgyengűl 3000 után. Tovább is lehet pörgetni, teljesen limitig szóval kopás baja nem hiszem lenne.
1. túl korán elfúj a bypass szelep, leesik a feltöltésed. Ellenőrizni, kitakarítani, beállítani.
2. elkormolódott, elkefélődött kiegyensúlyozású turbina, ami ennél a fordulatnál berezeg és a súrlódás visszafékezi (ha ez van, ennél a fordulatnál el is kezd kékes füstöt tolni, mert megy el a turbó tengelyénél a motorolaj is). Ha még nincs szétkopva a csapágy, ki tudják takarítani, de általában csere.
3. haldoklik az adagolód, ennél a motornál sajnos típushiba.
4. Az a qva EGR szelep elkormolódott és az szivat.
Még egy lehetőség van, nem tudom, 2001-ben az Astrák kaptak-e változó geometriás turbót (ha igen, szerintem az már CDTI név alatt futott). Akkor lehet a geometria-vezérlés is, vagy csak a vákuumcső vagy a vákuumszelep hibája is lehet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!