Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Padló gáznál ha a motor meg...

Padló gáznál ha a motor meg haladja a 3000-es fordulatot az az érzés mintha kissé vissza engedném a gázpedált. Az autó amiről szó lenne Opel Astra G 1.7 dti 2001-es Mitől van ez?

Figyelt kérdés

2015. márc. 3. 20:41
1 2 3 4
 21/36 anonim ***** válasza:

Sok hülyeség elhangzott :D

a legjobb gyorsulás még mindig úgy van midnen autónál,hogy leszabályozásik van pörgetve kb.

Az autó gondja valószínűsíthető hogy a légtömegmérő,valószínű hogy végsebességben sem tudja a megfelelőt nyújtani.

2015. aug. 21. 09:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/36 Wadmalac ***** válasza:

"a legjobb gyorsulás még mindig úgy van midnen autónál,hogy leszabályozásik van pörgetve kb."

Ühüm, egy '90-es Honda CRX-re talán igaz.

De ugye azért mindenki más írt hülyeséget. Ehh.

2015. aug. 26. 15:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/36 anonim ***** válasza:
nyílván a hülye mérnökök cseszték el az automataváltós autókat nem? :D Minek pörgeti ki mindet az automata váltó?"Had pörögjön,jóvanazúgy" mi?!
2015. aug. 26. 15:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/36 Wadmalac ***** válasza:

Nézz meg egyetlen hivatalos nyomatékgörbét.

Nézd meg a legmagasabb nyomatéktartomány területét, azt, hogy milyen fordulatszámnál kell egy adott áttételű váltóval váltani, hogy a következő fokozatnál is még az alacsonyabb fordulattal is magas tartományban legyen a nyomaték.

Nézd meg, hogy a maximális fordulatnál hová lezuhan a nyomaték.

Az a motor-váltó kombináció, aminél a legnagyobb nyomatékú gyorsítás tartásához tiltásig kell forgatni a motort, az konstrukciósan el van b*szva.


Az agyonélezett turbódízeleknél nem tartom kizártnak, hogy gyakrabban előfordul az ilyen "sport-mód" tiltásig forgatás, mert a dízelek tiltása az élettartamról szól, szigorúbb a benzineseknél, nem kizárt, hogy ott még nem esik annyira a nyomaték.

Benzinesnél az olyan automata váltó mód, ami tiltásig forgat, tutira nem a legjobb gyorsulásról szól, hanem hatásvadász parasztvakítás.

2015. aug. 27. 11:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/36 anonim ***** válasza:

Kedves Wadmalac!


Szerintem te totális elméleti síkon élsz,nem vezettél még autót?

Ahol a nyomaték csökken,ott a teljesímtény még mindig nő,mellesleg ha nyomatékmaximumnál elváltod akkor annyira visszaesik a forudlat,hogy még a nyomatékmaximum el sem kezdődik és a teljesítményről meg nem is beszélve.

2015. aug. 27. 11:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/36 Wadmalac ***** válasza:

Kedves nemtudomki, nem elméleti szinten élek, csak évekig szervizeltem motorokat gyártósoron, fél méteres kupac Bosch tankönyvet kellett hozzá megtanulnom a belsőégésű motorok tervezéséről, működéséről, ugyanígy a motorelektronikáról, teljesítmény- és nyomatékhangolásról, Fiat TDI (JTD, Suzukiban a DDIS) motorokal, Magneti-Marelli vezérlőkkel kellett dolgoznom. Bolognában kaptam hozzá az oktatást. Aztán amikor eladták a liszenszet, a MAruti DDIS motorokkal folytatódott.


"Ahol a nyomaték csökken,ott a teljesímtény még mindig nő"

Igen, csak gyorsulás szempontjából lényegtelen, a legnagyobb gyorsulást a legnagyobb erő ill. nyomaték adja. Utána a teljesítmény nőhet, a gyorsulás akkor is csökkenni fog.

"mellesleg ha nyomatékmaximumnál elváltod akkor annyira visszaesik a forudlat,hogy még a nyomatékmaximum el sem kezdődik"

Idézd már, hol írtam olyat, hogy nyomatékcsúcson kell elváltani.

A nyomatékgörbe mindig laposabb, mint a teljesítményé, elég "hosszú" fordulattartományban magas, annak felső végén, ahol már igazán kezd letörni, kell elváltani és ha jó a váltód, akkor már a nyomatékpúp kezdetébe váltasz bele.

Ha ez a magas nyomatékú tartomány viszonylag rövid és/vagy nem lapos, hanem meredek fel- és lefutású, akkor szoktak több sebességfokozatot beiktatni, hogy a váltási fordulatesés csökkenjen.

Tipikus példa a Fiat Stylo 1.2 benzinmotorja, nem véletlenül kapott az az elb*szott fűnyíró 6 gangot.


Az új dízeleknél a több sebesség inkább az optimális fogyasztási- és emissziós tartományban tartást szolgálja. Meg persze ez simítja pl. egy duplakuplungos VW váltási "rántásait".

2015. aug. 27. 13:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/36 Wadmalac ***** válasza:
Érdekli amúgy ez még a kérdezőt, vagy csak a levegőbe offolunk?
2015. aug. 27. 13:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/36 Wadmalac ***** válasza:

Ebbe kicsit olvas bele, nem konkrétan erről szól, de megmutatja, hogy mi az értelmi viszony a nyomaték, a teljesítmény közt, szóba kerül a váltó befolyása is.

És remélhetően kiderül még ebből is, hogy állatira nem egyetemes igazság ez a tiltásig pörgetéses dolog, amit írtál, sőt épphogy a legtöbb esetben nem igaz.

2015. aug. 27. 13:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/36 anonim ***** válasza:
turbódízelem van,ha rendesen gyorsulni akarok akkor 4000 körül váltom el.Egyébként nem tudom,hogy mennyinél szabályoz le..még nem próbáltam.
2015. aug. 27. 15:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/36 anonim ***** válasza:

Wadmalac


Elméleti síkon igazad van. Én is rengeteg nyomatékgörbét tanulmányoztam, néztem, olvastam a neten, mindenki okoskodott hogy itt kell váltani, meg ott. Aztán 12 saját autó után (60 lovas kisbenzinestől 300 lovas V8 benzinig minden volt), annyit tudok mondani, hogy ha gyorsan akarsz menni, akkor tiltásig húzatni, minden sebességben! Igaz ez a mostani 3000-res turbódizelemre is, automataváltós, de ha sportmódba teszem, akkor az magától is leszabályozásig forgatja a motort, és le is mértem stopperrel mindenféle módon. Mellesleg motorozok is, arra is igaz a dolog. Ja, de még a Forma 1-ben is időmérőn, ahol maxon mennek, tiltásig húzatják a motort.

2015. aug. 27. 15:52
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!