155 2. 0 TWIN SPARK SUPER 16V fordulatszám probléma (? )
Egy most vásárolt 1996-os évjáratú Alfa Romeo 155 2.0 TWIN SPARK SUPER 16V ( 16 szelepes, szíjas motor ) kapcsán kérném a segítségeteket.
Hidegindítás után ( -5C fok és 5C fok közötti hőmérsékleten ) az alapjárat stabilan 1300 ford/perc.
Ez az érték kb.: 40 másodpercenként 100 fordulattal csökken, így 2-3 perc elteltével beáll a normális közelítőleg 900 ford/perc értékre.
Mivel egy kisebb dombon lakom, így rendszeresen üres sebességi fokozatban kezdek el gurulni az autóval.
Kiengedem a kéziféket, lelépek a fékpedálról, majd gázadás nélkül üres sebességi fokozatban elkezdek gurulni.
Amint megkezdem a gurulást, az alapjárat rögtön felmegy 1700 ford/perc értékre.
Ha megállok, pár másodperc várakozás után az alapjárat visszaáll a normális értékre.
Újabb gurulást követően az alapjárat ismét felmegy 1700 fordulatra.
Nem az üres fokozatban való gurulással van bajom, hanem a sebességváltások során jelentkező 1700-as fordulatszámmal.
Miközben egyik fokozatból a másikba váltok a fordulatszám nem esik vissza az 1000 körüli értékre, hanem 1700 marad.
Ez úgy néz ki, mint amikor a régi karburátoros Fiatomnál félig rá volt húzva a kéziszivató és minden váltás alkalmával amint kinyomtam a kuplungot, felpörgött a motor.
Ráadásul így motorfék se nagyon van, szinte úgy megy az autó mintha automataváltós lenne.
Ez a jelenség megszűnik amint üzemi hőmérsékletű lesz a motor.
Ami azt jelenti, hogy még 70-75 fokos hűtőfolyadék-hőmérséklet esetén is 1700 az alapjárat, ha gurul az autó.
7 éve vagyok tulajdonosa egy szintén 1996-os évjáratú Alfa Romeo 164 2.0 TWIN SPARK SUPER-nek ( 8 szelepes, láncos vezérlésű ), a fentebb leírt jelenséget nála nem tapasztaltam.
A húgom szintén egy Alfa Romeo 164 2.0 TWIN SPARK SUPER-t használ ( 1994-es évjárat ) 5 éve, annál sem jelentkezett ez a gurulás és ezzel együtt a sebváltás során is jelentkező megemelkedett alapjárat.
Az általunk évek óta használt 8 szelepes láncos és a most vásárolt 16 szelepes szíjas motor alapjárati rendszere és ezzel együtt a motorirányítása is eltérő.
Ezt az újabb típust még nem ismertük ki.
Kérdésem az volna, hogy normális-e fentebb leírt működés, vagy valamelyik elektronikai összetevő hibásodott meg ?
Mivel ez a 16 szelepes motor több más típusba is beépítésre került ( 145, 146, 147, 156, 166, GTV ), így talán van tapasztalat bőven.
Segítségeteket köszönöm !
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!