Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » VW Passat b5 1.6 benzinesem...

VW Passat b5 1.6 benzinesem van. Pár napja azt vettem észre, hogy harmadikban 1600 és 1900-as fordulat között rángat az autó. Mikor eléri a 2000-t, akkor ez elmúlik, ha lecsökkent a fordulatszám 1500-ra, akkor szintén. Mi lehet a baja?

Figyelt kérdés

2014. máj. 24. 22:06
 1/8 anonim ***** válasza:
Lehethogy a befecskendezöket kéne tisztítani, vagy egy gyertyacsere.
2014. máj. 25. 00:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
39%
Lehet, hogy az a baja, hogy azt a böszme nagy másfél tonnás kasztnit az a rettenet 1.6 nem bírja húzni 1500-as fordulatszámon. Ez nem dízel...
2014. máj. 25. 01:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 Csizmadia superligt válasza:
ha a motor rángat az valami kihagyás át kell az egészet nézni mi lehet a gond ha csak dobálózik nem pedig prüszköl akkor féltengely pontosabban futómű baj vagy motortartó bak gyenge
2014. máj. 25. 12:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 szántóvető ***** válasza:
70%

meglep hogy a 2-es választ lepontozták.ha sosem pörgeted a motort akkor az rossz.azt javaslom hogy menjél vele 3-3500-as fordulaton tartósan kb. 10 Km-t

persze csak akkor ha nem szoktad pörgetni(az írásodból ez nem derül ki.)a neten sok érdekeset lehet olvasni.

"A "mindig legmagasabb fokozatban" történő járatásnak több olyan következménye lehet, amiről nem szoktak beszélni. Az egyik az, hogy ilyen vezetési stílus mellett a motor nagyon ritkán érheti el azt az öntisztulási hőmérsékletet, ami szükséges az esetleges lerakódások, nem kívánt szennyeződések feloldására. A másik jellemzően a hidraulikus szelephézag-kiegyenlítők kérdése: folyamatos kis fordulatszám esetén a motorolaj képtelen kiöblíteni a bennük felgyülemlett szennyeződést. Van egy további szempont is: az extrém alacsony menetközbeni motorfordulat egy alacsony motorolaj nyomást eredményez, ami intenzív motorkopáshoz vezet."

[link]

a gyertyát megnézhetnéd hogy nem-e kormos.

2014. máj. 25. 12:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 A kérdező kommentje:

kedves kettes! Vagy nem ültél még 1.6-os Passatba, vagy csak szimplán hülye vagy, de sebaj.

Elárulom: 1200-as fordulattal is elmegy, 1500-al pedig simán, mindezt idáig gond nélkül tette. Meg szoktam engedni neki, esetenként 4 felett is, de nem kínzom, nyugodtan vezetek 2000-2200 körül váltok.

Az a rettenet amiről beszélsz, az örök élet meg egy nap, lehet fagy, eső vagy hőség. 16 évesen 5 személlyel, csomagokkal, 170et megy ha kell.

2014. máj. 26. 19:18
 6/8 anonim ***** válasza:
81%

Kedves Kérdező!


Köszi a megtisztelő jelzőket, de már ültem 1.6-os Passatban és hülye sem vagyok.

A benzines motorokat nem ilyen alacsony fordulatszám tartományban való üzemelésre találták ki. Alacsony fordulaton nincs is kellő teljesítménye, a B5 100 lovas 1.6-osa 2000-res fordulatszámon 31 lóerőt ad le, 1500-on pedig 21 lóerővel gazdálkodsz - csutkagázon. :D


Látom rendesen lepontoztak, de nem érdekel. Ez amit írtam, ez tény. Egy Passat üresen ~1400 kg. Beszáll két ember és már túl is vagyunk másfél tonnán. Ezt kellene mozgatnia az adott fordulatszámon egy trabantnyi ménesnek.. Látom kicsit felkaptad a vizet, a rettenetre, nem kellett volna. Józan ésszel belegondolva, azt a 100 lovas motort nem arra találták ki, hogy egy ekkora bódét mozgasson. Természetesen el lehet vele közlekedni teljesen normálisan, és ahogy írtad még megy is 170-et fullra rakva ( igaz az én autóm hasonló terheléssel kettesben többet megy, de az más teljesítménykategória, butaság is volt megemlítenem :D), de azért szerintem abban te is egyetértesz, hogy ilyen terheléssel 170-nel nem bírna ki egy Budapest-Hamburg távot.


Én megértem, hogy te vigyázni szeretnél a motorodra, de sajnos igazat írt szántóvető. A benzinmotorok olajozása ilyen alacsony fordulatszámon a fellépő terheléshez nem elegendő - mivel nem erre a fordulatszám tartományra optimalizálják a motorok kenését- ezért ezzel a "kímélő" üzemmóddal több kárt teszel hosszú távon, mint hasznot. Ha még ehhez a fajta használathoz valami szuper 5W30-as olajat használsz, az talán javít a dolgon, de egy mezei 10w40-nel..

Az rendben van, hogy eddig így szuperül ment, de mi van akkor, ha ez ide vezetett?


Azt is helyesen leírták, hogy ebben az üzemmódban a motorod öntisztulása nem lesz megfelelő. Lehet már ki lehetne kaparni a dugattyútetőről és a szelepekről 15 deka kokszot...


Minden motornak van egy optimális fordulatszám tartománya, a benzinmotoroknak pont nem az, amiben te használod. Nyugodtan vezetve is el lehet forgatni 3000-ig a motort, ugyanúgy fog gyorsulni és többet sem fog enni. Viszont a belseje talán kulturáltabban fog kinézni.


Én első körben elkezdeném valami normális üzemanyaggal kikormolni, talán ér annyit, mint a ráolvasás. Egy kis hajtás nem fog megártani neki, legalább felkavarodik az olaj a karterban. A gyertyákra tényleg jó lenne ránézni vagy esetleg elvinni egy rendesebb műhelybe és endoszkóppal bekukkantani, hogy mizu odabent.


Esetleg rádugni valami normálisabb diagnosztikai eszközt és terhelés alatt meglesni mit mutat, hátha kiderül valami okosság.

2014. máj. 26. 21:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim válasza:
Nekünk is volt ilyen,egy gyertyacsere megoldotta,nekünk.
2017. dec. 14. 15:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
Előttem már leírták. Ez a motor, ebben az autóban nem erre való, ráadásul többet ártasz a szerinted "kímélő" vezetéssel mint amennyit használsz. Remélem télen legalább húsz percet járatod reggelente, hogy melegedjen. Igaz alapjáraton nincs megfelelő olajnyomás, a dermedt olajat nem tudja eljuttatni oda ahova kellene, de legalább megfelelő kenés nélkül jár hidegen a motor. Aztán meg majd meghirdeted, hogy Te mennyire vigyáztál rá....de persze mindenki más a hülye.
2017. dec. 14. 16:49
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!