2000-es 1.4es Ford Puma, tegnap 4en elmentünk kocsikázni, de mikor mentem fel egy kis dombon, hirtelen észrevettem, hogy hiába nyomom neki a gázt a kocsi csak kis mértékben gyorsul miközben a fordulatszám nagyban megy föl. Többi lent?
A tünetek alapján jól tippeltél: valószínűleg elkezdett csúszni a kuplung. Ilyenkor a motor sebességben, gázadásra felbőg, de nem megy az autó. Ez eleinte nagy terhelésnél (emelkedő, utánfutó vontatása, jól megrakott autó) jön elő, később a csúszás miatt felerősödik a tárcsa kopása, így öngerjesztő folyamatként lassacskán állandóvá válik a kuplungcsúszás.
Nem biztos, hogy azonnal cserélni kell a kuplungtárcsát, először be kell állítani a pedál holtjátékát. Ha még van hová állítani és sikerül elérni a kívánt holtjátékot, újra jó lesz a kuplung - legalábbis gondolom, hogy nem koptattad több száz kilométeren át, hogy üvegesre égjen a súrlódófelület.
Ha meg ez nem segít, akkor ki kell cserélni a kuplungtárcsát. Ezt általában készletben, kuplungszerkezettel és kinyomócsapággyal együtt árulják, az árát viszont nem tudom megmondani neked.
Ha már megcsúszik az nem jó . Az ára kb (szettben ) 35 ezer ft...Valeo ami szerintem jó minőség..
A cseréje kb 3-4 óra lehet ez forintba (szerelőtől függ ) 20-25 ezer ft...
Ha még nem késő...
Egy próbát megér, elvileg akkor nincs holtjátékod ?
A pedálra lépve rögtön emel ?.......
Olajos ...tehát nem állítható...
Emlékeim szerint...
Koncentrikus csapággyal van szerelve !Ami a váltóban van (természetesen ) rögzítve. A két munkahenger közt (ugye amiből az egyik a váltóban van ) csak egy cső van ..
Igaz kollega ? :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!