Másodjára is megbuktam forgalmi vizsgán, van még értelme folytatni?
Gyenge vagy. Gyáva. Szedjel mar magadra egy kis erőt, hiszen meg az alja tarsadalom is képes volt erre! Ne add fel! Es a legközelebbi vizsga időpontot ne jelentsd be senkinek.
Jobb valamit megpróbálni,es nem tökéletesen csinálni, mint a semmit teljes erőből.
az 1-eshez nem is lehet mit hozzáfűzni.
ha feladod, és később látod kik vezetnek, nagy keserűség fog lakni a szívedben.
Próbálkozz! Komolyan, ilyen tiszi-toszi ne legyél. Jaj úristen nem látom a bólyát, akkor már elcsaptam vagy még nem? Háát, menjünk inkább előre biztos ami biztos. De most meg elől nem látom ajjaj.
Ha most nem tanulod meg akkor később már nem fogja megérni. Megtanulhatod akár 40 évesen is, de nem lesz meg az a rutinod, mint aki már 20 éves kora óta vezet. Ha nincs meg a rutin, akkor meg balesetveszélye esélye is nagy. És gondolkozz már el azon, hogy amikor látod az utcán idős nagymamák/nagypapák vezetik a suzukit és be tudnak parkolni akkor te csak meg tudnád csinálni...
Szia!
Ma vizsgáztam le forgalomból, elsőre átmentem, úgyhogy a friss tapasztalataimat írnám le. Nos én az órákon nagyon sokat bénáztam, valószínű azért, mert nem figyeltem eléggé és sokat beszéltem(tudni kell rólam, hogy be nem áll a szám). A párhuzamos parkolás csak aznap reggel ment először( a vizsga előtt volt még egy órám) és akkor is bizonytalanul, ráadásul vagy 3X megbuktam volna akkor. Szerencsére nagyon jó vizsgabiztost fogtam ki. Mikor elkezdődött a vizsga, olyan szinten koncentráltam, mint szerintem még soha, egy hang sem hagyta el a számat. Magamban folyamatosan mondtam, hogy mit kell csinálnom, mikor mentem az úton akkor is mondtam magamban, hogy neki mackósajtja van mehetek és így tovább és így tovább. Mikor tartottam visszafelé kb. a 40. percnél akkor is mondogattam magamban: Anna, még megbukhatsz úgyhogy nagyon koncentrál. És láss csodát, 4 hibaponttal átmentem, Én akinek szerdán még nem tudott párhuzamosan parkolni, akinek még az oktató azt mondta akkor, hogy az első 10 percben bukjak meg, hogy ne menjen a benzin stb.. Persze utólag elmondta, hogy kétesélyes volt, mert tudta, ha én meg akarom csinálni és koncentrálok akkor megfogom csinálni és tényleg így volt. A lényeg, hogy mindenre nagyon de nagyon figyelj, iszonyatosan koncentrálj :)
Nem tudom hány órát vezettél eddig, de ha egyértelműen nem voltál felkészülve, nem kellett volna vizsgára jelentkezned.
30 óra vezetős a kötelező minimum, de az nem azt jelenti, hogy annyival le is vizsgázik a tanuló, viszont ha elkapkodja, korán jelentkezik vizsgára, abból a tiedhez hasonló esetek sülhetnek ki - bukás után egyre jobban elkezd parázni, félni a tanuló a következő kudarctól.
A forgalmi vizsgára készülés nagyrészt abból áll, ami neked még nem ment: megtanulni figyelni, észrevenni dolgokat, s azokra helyesen reagálni.
Ez van, akiknél viszonylag rövid idő alatt alakul ki, de sokan vannak, akiknek több idő kell, mire "kinyílik a szemük".
A vezetésre alkalmatlanokat az oktatók 10-15 óra után már ki tudják szűrni, náluk általában nem a figyelmetlenség az első számú hiba, a figyelmetlenségből adódó bukások egyszerűen csak annyit jelentenek, hogy még korai volt a vizsga, még gyakorolni kell.
Azt a szemléletet el kellene felejteni, hogy 30 órával akkor is megyünk vizsgázni, ha még nyilvánvalóan nem megy az önálló közlekedés - nem lesz tökéletes több órával sem, de legalább azt elérni, hogy esélyes legyen a vizsga.
Azzal meg ne törődj, hogy a többiek mint mondanak, mit lódítanak, arról, hogy ők milyen szuperül mentek a vizsgán, nem nekik kell megfelelni, hanem a vizsgabiztost meggyőzni arról, hogy képes vagy önállóan közlekedni.
Figyelni, koncentrálni kell még jobban, annyi a titok, az előző nem mondott butaságot, csöndesen beszéld meg magaddal mit látsz, mire figyelsz, ugyanis, amíg nem alakul ki ez a speciális koncentráció, a kezdő vezető sokszor hagy fontos dolgot figyelmen kívül.
- számodra érdekes jelzőtáblák... pl. sebességkorlátozás, elsőbbséget szabályozó táblák mindenképpen érdekesek, megállni tilos, várakozni tilos, megfordulni tilos csak akkor, ha a feladatod van (megfordulás, parkolás).
Egyirányú útról balra kanyarodás alap feladat - mindíg legyél tisztában azzal, hogy az út, amelyen haladsz egyirányú-e, vagy sem, s szabály szerint kanyarodj.
Ha az oktatód olyat mond, hogy a "következő lehetőségnél", vagy "ott ahol a szabály megengedi" figyelj oda, mert valószínűleg az adott feladatot szabályosan végrehajtani csak később lehet: "forduljon balra, ott ahol a szabály megengedi" - valószínűleg a következő kereszteződésnél tilos lesz balra kanyarodni (besorolásjeltő táblák, kötelező haladási irány táblák, kanyarodni tilos táblák)
Az gondolom alapvető, hogy lehetőség szerint a jobb szélső sávban haladsz, viszont, ha balra kanyarodást kérnek, az első teendőd, hogy amint lehetőséged van rá, bemész a belsőbe.
Kanyarodáskor mindig meg kell nézni az új útra vonatkozó jelzőtáblákat, s a fontosakat megjegyezni.
Kanyarodáskor lehet elsőbbséget kell adnod, akkor is, ha főútról kanyarodsz (gyalogos, kerékpárúton közlekedők)
- Útburkolati jelek.
Záróvonal érintést nagyon nem szerezik a vizsgabiztosok, kanyarodáskor, sávváltáskor, megfordulási feladatnál erre figyelj.
Besorolásnál elsősorban a besorolásjelző táblákat figyeld, az úttestre festett nyilakat csak később látod meg, s lehet már későn - ha nem tudsz időben sávot váltani menj tovább arra, amerre az adott sávból azt szabályosan megteheted.
Fontos, hogy tisztában legyél azzal, hogy egy, vagy több sávból lehet-e az adott kereszteződésben kanyarodni (szabály szerint hová érkezhetsz)
Kijelölt gyalogos átkelőhelyre (tábla+útburkolati jel) vonatkozó szabályok (gyalogos "szent", nem előzhetsz zebra előtt, és a zebrán, ha álló kocsi van valamelyik sávban, te is megállsz, csak körültekintés után indulsz, ha nincs gyalogos)
Kerékpárosok előzésénél is szigorúak a vizsgabiztosok, általában biztonságosan csak akkor lehet biciklist előzni, ha a másik sávban hajtasz el mellette (sávváltás)
Vasúti átjárónál az előzési tilalom, és a kötelező körülnézés az alapfeladat.
- elsőbbségadás táblánál lassan (lépésben) haladva van idő körülnézni, s a táblákat is megnézni (aztán viszont haladni, ahogy a szabály engedi)
- gyalogosok
- kerékpárosok (kerékpárút)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!