Van értelme a hátsó ablakokat feketére fóliázni? Vagy nem sokat ér? Hátrányos éjszaka?
Azt mondják nem melegíti a nap fel a kocsit. Jó, de a kasztni az fém az eléggé nyeli a hőt nem? Szóval az autót teteje beforrosodik.
Az első ablakokat ne. Lehet törvényesen feketére fóliázni.
a szél védőt megint nem.
Tehát attól még a meleg kocsiba fogok beűlni, ha a napon hagyom pár órát nyáron nem?
És azt mondták, hogy éjszaka tolatni nem jó, hátra nem sokat látsz.
Erre azt mondták, a pancserek fordulnak csak hátra, aki tud vezetni, tud a tükörből tolatni, az meg nincs sötétítő fóliával lefedve.
Szóval mennyit ér az Autóra Fólia a hátsó ablakokra?
van értelme
én pl megőrülök a nem fóliázott kocsiban, annyira megszoktam, hogy akármilyen idióta jön mögöttem, akár reflektorral, akkor se ég ki a szemem
nap szempontjából is sokat számít, viszont este azért tud zavaró lenni, amikor kb semmit se látok
"És azt mondták, hogy éjszaka tolatni nem jó, hátra nem sokat látsz"
Tényleg nem jó. Nem kell nagyon durva fóliázás, egy 50%-os körülivel sem látsz hátrafelé az égvilágon semmit, hacsak nem süt hétágra a nap.
"Erre azt mondták, a pancserek fordulnak csak hátra, aki tud vezetni, tud a tükörből tolatni, az meg nincs sötétítő fóliával lefedve"
Mindig vannak nagytudású Jóskák, akik a belső tükröt nem is használják, csak a két külsőből tolatnak, mer' az IFA is olyan. Jó párnak javítottam már az autóját, miután valami pancser beletolatott a parkolóban. Ezek a pancserek általában 1,5-2 méter magas, 15 centi széles, fából vagy betonból készült autóval közlekedtek a nyomok alapján. Vagy az is lehet, hogy nagytudású Jóska nem látta a külső tükörben a Demszky-karót vagy a kerítésoszlopot, ami a belsőben ott vigyorgott volna a csomagtérfedél végénél.
Egyébként önmagában a fóliázás nem sokat ér a meleg ellen. Az autó hátulja nem melegszik fel annyira, de elöl csak kis mértékben lehet sötétíteni, ott azért gyűjti a hőt rendesen az utastér, működik az üvegház. Ráadásul manapság divat a lapos szélvédő, alatta pingpongasztalnyi műszerfallal. Besüt a nap, felfűti a műszerfal műanyagját, a kormánykereket, a váltógombot és az ülést (az a legjobb, ha ezek mind feketék, mer' komoly ótóba' csak fekete beltér lehet), aztán átéled Dózsa György kalandjait az izzó vastrónon.
(nem, ez nem a Trónok Harca, ez egy másik vastrón)
Meleg ellen az használ, ha árnyékba parkolsz és van klíma az autóban. A fóliázás nem sokat ér. Az csak arra jó, hogy ne lehessen belátni, a hátul ülő gyerek mellé ne kelljen tapadókorongos, magától leeső árnyékolót szerelni és ha valami elgurul a hátsó üléssorban vagy a csomagtartóban, még véletlenül se találd meg zseblámpa nélkül.
A fóliázásnak az az értelme, hogy nem égeti bőrödet a nap UV sugara. (természetesen nem gagyi fóliáról beszélünk) Napon parkolva így is felmelegszik. Tolatás kérdése sötétben, hát bionyolultabb, de számomrta nem vészes.
B oszloptól hátrafelé most már bármilyen fólia felrakható, akár hátsó szélvédőre is, nem kell már műbizonylat. (csak én azt nem értem, hogy egy autó 6 ablakából 3 fóliázott, 3 fólia nélküli, akkor annak mi értlme??? Ugye 3 fólia véd az UV sugaraktól, 3-on keresztül meg özönlik befelé, akkor annak semmi értelme, nem? +3-3 = 0)
Tehát ha nem szeretnéd, hogy égesse a nap az utasok nyakát, akkor fóliáztatsd le.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!