Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » 2 ütemű motornál van értelme...

2 ütemű motornál van értelme a karburátor polírozásánál?

Figyelt kérdés
PWK karburátorok szépen meg vannak munkálva, tükörsima a belseje, szép a szelep meg minden. PHVA karburátor tudniillik hogy öntött alu és hozzá sem nyúltak ezért szeretnél ki polírozni a torkot meg minden (nagyobb fúvóka). Van értelme?
2014. márc. 19. 22:49
 1/7 anonim ***** válasza:
100%
Van érelme de ésszel kell csinálni.Ne csak a karbit pulírozd hanem hozd össze a beömlőnyílással.Ne legyenek ugrások sehol,az már segít az erőnek és a fordulatnak.
2014. márc. 19. 23:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
100%
Meg a tömítés se lógjon be! Egyébként meg akkora a rendszer átmérője, amekkora a legkeskenyebb pontján, tehát ha neked maga a szívótorok csak 16-os átmérőjű, akkor hiába teszed fel a 21-es karbit meg a "racsingszűrőt", nem lesz jobb tőle, mivel a torok nem enged át több anyagot, ezért nem lesz különbség, hogy 3/4-edig húzod a gázt, vagy tökig.
2014. márc. 20. 01:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
100%

Lehet polírozni, de csak egy bizonyos határig. A tükörsima felület ugyanis rontja az áramlást, csökkenti az effektív keresztmetszetet. A kissé matt, durvább felület mentén kialakul egy határréteg, amiben csaknem áll a levegő, a befelé száguldó levegő pedig emellett húz el - olyasmi ez, mint a cápák durva bőrének hatása. A levegő-levegő súrlódás pedig igen kedvező, kicsik az áramlási veszteségek.

A tükörfényes torokban viszont nem alakul ki határréteg a torok fala mellett, levegő-fém súrlódás lép fel, ami jóval nagyobb keresztmetszeten zavarja össze az áramlást, mint amit a durvább fal miatt kialakuló határréteg jelent. Vagyis ha mondjuk a 16-os karbitorokban körben 0,1 mm nagyságú a határréteg, akkor 15,8 mm-es átmérőn dönget befelé teljesen zavartalanul a levegő, de a túlpolírozott torokban 0,5 mm körüli nagyságú a fal melletti határréteg nagysága, így csak 15 mm marad a zavartalan áramlásra.

A polírozás azonban nem sokat ér önmagában: akkor érhetsz el jó eredményeket, ha a szívócsonkot és a henger szívócsatornáját hozzáigazítod a karbihoz, hogy éles sarkok, törések, lépcsők nélkül áramolhasson a keverék, mert ezeknél örvénylés lép fel, ami csökkenti a hatásos keresztmetszetet.

2014. márc. 20. 07:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
Nagyobb fúvókának nincs értelme,mert gyári értékekkel megy a legjobban a motor.Kipolírozni kipolírozhatod,azzal nem ártasz,változást nem fogsz észrevenni viszont nagyon parányit jobban tud áramlani a porlasztott benzin,de mivel nem versenyre használod így értelme nincs ilyenekkel foglalkoznod.Ami viszont 2t mocinál érdemes:Jól lődd be a karbit,és használj mindig 2t fullszintetikus olajat.
2014. márc. 20. 09:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 A kérdező kommentje:
70-es a henger 17.5ös PHVA karbival és 75ös fúvókát adnék neki. Ehhez a hengerhez ez a legjobb méret. (vízhűtéses fekvő minarelli robogó blokk DR 70-es vas henger, leo vince ZX kipufogó és egyéb nyalánkságok)
2014. márc. 20. 15:47
 6/7 anonim ***** válasza:
nagyobb hengerhez ajánlom a nagyobb fúvókát is kb 80-85-ös elég neki szerintem,de ezt úgy is észre lehet venni hogy meddig igényli a több anyagot,viszont a fogyasztásod akár egy kocsié lesz :)
2014. márc. 20. 16:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 A kérdező kommentje:
Tudom hogy annyit eszik mint egy nagy köbcentis 4T, de 1 hétig el járok 5 liter benzinnel :D
2014. márc. 20. 19:50

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!