2 ütemű motornál van értelme a karburátor polírozásánál?
Lehet polírozni, de csak egy bizonyos határig. A tükörsima felület ugyanis rontja az áramlást, csökkenti az effektív keresztmetszetet. A kissé matt, durvább felület mentén kialakul egy határréteg, amiben csaknem áll a levegő, a befelé száguldó levegő pedig emellett húz el - olyasmi ez, mint a cápák durva bőrének hatása. A levegő-levegő súrlódás pedig igen kedvező, kicsik az áramlási veszteségek.
A tükörfényes torokban viszont nem alakul ki határréteg a torok fala mellett, levegő-fém súrlódás lép fel, ami jóval nagyobb keresztmetszeten zavarja össze az áramlást, mint amit a durvább fal miatt kialakuló határréteg jelent. Vagyis ha mondjuk a 16-os karbitorokban körben 0,1 mm nagyságú a határréteg, akkor 15,8 mm-es átmérőn dönget befelé teljesen zavartalanul a levegő, de a túlpolírozott torokban 0,5 mm körüli nagyságú a fal melletti határréteg nagysága, így csak 15 mm marad a zavartalan áramlásra.
A polírozás azonban nem sokat ér önmagában: akkor érhetsz el jó eredményeket, ha a szívócsonkot és a henger szívócsatornáját hozzáigazítod a karbihoz, hogy éles sarkok, törések, lépcsők nélkül áramolhasson a keverék, mert ezeknél örvénylés lép fel, ami csökkenti a hatásos keresztmetszetet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!