Tapasztalt motorosok, segítség?
"Persze a túlélési esélyeid nagyobbak."
Már ne is haragudj, de az N86 pont egy 70e forintos sisak. De a kulcsmondatod kiemeltem, ezzel azért elég erősen tökön rúgod magad...
Igen, a drága ruhában sem leszel terminátor. De ha az 50 ezres piaci szett és a 150-ezres akciós minőségi szett között "csak" annyi a különbség, hogy az egyikben eltörik a csípőm és életem végéig csak bottal tudok majd járni, a másikban meg csak zúzódásaim lesznek vagy a 20,000-es sisakban csak kicsit betörik a fejem, míg a 100,000-es sisakban pont nem akkor nekem megérte.
Sosem értettem, amikor valaki a saját életét és egészségét kockáztatja aprópénzért, hogy spóroljon. Akkor busszal kell járni, az kevésbé veszélyes. A motorozás igenis egy veszélyes üzem, tudomásul kell venni és e képpen kell hozzáállni. Ráadásul egy 18 éves kislányt aki előtt még ott az egész élet nem kell elvinni olyan irányba, hogy "jó az, úgysem ér a drága többet", hátha miattad vesz majd xar felszerelést és mikor majd egy kalapos skodás elüti önhibáján kívül akkor komoly sérülést szenved.
A CBF-nek úgy 85 az utazója, hogy az csak 11 lóerő. A 200-as Duke laza 25 lóerő. magyarul 2x olyan erős. A 250-es Honda VTR meg 30. Szóval sztem ezeknek bőven 100 felett van az utazójuk. Szóval elég ez a teljesítmény. Főleg ha utas nélkül megy.
1 szó mint 100, én ha ennyi idős lennék, csinálnék egy A2-t, vennék egy VTR 250-et vagy egy 200-as Duke-ot és annyi. Ezektől a teljesítményektől nem kell besz*rni, nem rengeteg, de elég szinte minden forgalmi helyzetben. Ha nem ül mögötted majré közepette a 80 kilós pasid :D
Persze nem kell majd zx-10-ek, meg 1000-es Fireblade-ek kötelékében túrázni, mert akkor tényleg kevés lehet. Bár ha normális bandával mész, ahol vannak kisebbek-lassabbak, pl cruiserek is, akkor ez se lesz probléma.
A Nolanról annyit, hogy én még nagy motortesztelők fején is sokat látok. Meg sokszoros tesztgyőztes sisak. Felesleges 100ezres Schubertet venni, ígyis úgyis kell majd hosszú távon a füldugó.
Sisakválasztás előtt meg szerintem nézegessed az ADAC teszteket, meg ezt az oldalt:
beállítások: Make(gyártó) mindegy, hisz azt keressük melyik gyártó melyik modellje a legjobb.
Model szintén. Type szigorúan fullface legyen, a felnyitható állú sisakok sztem sz*rok. Minimum ratingnak meg lőj be min 4 csillagot. A 3 és az alattiakkal nem érdemes foglalkozni.
Érdemes azért megnézni, hogy nagy márkák drága 300 euro feletti sisakjai sok esetben kapnak 2-3 csillagot. Pl Schubert R1. A Nolan csak 169 vagy mennyi euro, és mégis 4*. SŐt, 5*-os sisakok között is vannak bőven amik csak 200 euroba kerülnek.
Am így fogsz kinézni a motorokon kb:
Am elbasztam, mert nem euroban van megadva az ár, hanem angol fontban :D
Na unalmamba összeszedtem pár sisakot, amik a lehető legjobb eredményt érték el. tehát mindkét halánték, homlok, fejtető, és tarkó terhelésre is a legkisebb erőt engedték át a fejre:
AGV CORSA, AGV PISTA GP, ARAI GP5X, CABERG TRIP(90 font a sisak ára), CABERG KONDA, CABERG DUKE, BELL M6, BELL M5X CARBON. De folytathatnám még a sort.
Ezek közt van carbonszálas is, meg polykarbonát is, nézd át mindet, és majd válassz. Az meg már absz a te döntésed, hogy van-e 160-180 ezer ft-od egy full csendes, full biztonságos karbonsisakra.
rendben ez is absz a te döntésed :D Sztem ne hallgass arra, aki szerint nem elég, mert sztem elég ez is. Millió haverom van, akik simán elvoltak 125-ös motorokkal, és nem haltak meg, meg semmi komoly nem történt velük :) csak annyi, hogy gyönyörűen megtanultak motorozni :)
Bármi kérdés van/lesz még, írj privátba, vagy tedd fel nyílvánosan.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!