Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Tapasztalt motorosok, segítség?

Tapasztalt motorosok, segítség?

Figyelt kérdés
Üdv! 18 éves lány vagyok, már rendelkezem B kategóriás jogosítvánnyal. Motoros tapasztalatom annyi van, hogy utaztam már 600,illetve 1200ccm-es motoron nem egyszer..ültem már robogón(nem mentem vele, de kezdésnek nagyon nem szeretném, nem tetszik, valamint az ülésmóddal nagyon nem szimpatizálok..)Valamint mentem már kemény 5 métert egy aprilia rs50-es motorral.:D Nos mikor először utaztam motoron utasként,akkor határoztam el, márpedig én vezetni szeretném. Tavasszal szeretnék beruházni egy motorra. Kérdésem, 125ccm-re csináljam meg a jogsit?(kezdőmotornak:honda cbr125r) vagy 50essel kezdés(robogó) gilera dna 50 pl, ezzel rutinszerzés, végül korlátlanra a jogsi? Hogyan érné meg jobban? Stílusban a sportmotor áll közel hozzám, de a túramotorok között is szimpatizálok pl a suzuki bandittal. Városba a sportmotor nem túl előnyös, ám az a szivem csücske. Minden véleményt,tanácsot szívesen fogadok. (Magasságom 177cm, súlyom 58.)

#motor #tapasztalt motorosok
2014. nov. 1. 13:27
1 2 3 4 5
 21/42 A kérdező kommentje:
18as. persze,nyilvan eloszor kell rutin,nagy tapasztalat vezetes,kozlekedes teren,hogy egy 250esre uljek.mindenkepp egy kezes 125el kezdek.:)
2014. nov. 1. 16:30
 22/42 anonim ***** válasza:

Én azt mondom neked, hogy a lehető legnagyobb kategóriára tedd le a jogsit. Az ok egyszerű, mint a faék:

Az A1 és az A2 között kb. 10e forint különbség van. Viszont ha 2 év múlva egy 400-as mocit szeretnél akkor azt A1-el már nem vezetheted, de a jogsit nem lehet "updatelni", teljes áron kell újra csinálnod mindent...


125 4T tökéletes elég lesz neked, városba pláne. #6-al tökéletesen egyet tudok érteni. Nem büdös, tartós és 90-el lehet menni - annál több meg szvsz egy tapasztalatlan lánynak eleinte nem is kell. Ja, és nem zabálja le a gatyádat azért, hogy fogászati fúró hangon süvítsen 101-el városban röhögőgörcsöt kiváltva minden környékbeliből (vagy épp anyázást egy csendes környéken).


Viszont a 177 centidhez nagyon kicsi lesz egy 125 CBR. Ezt csak úgy mondom. Én 183 centi vagyok, egy 250-es kawa ZZR-el kezdtem. Az kb. KÉTSZER akkora, mint a 125 CBR. Így fogsz rajta kinézni:

[link]


Viccen kívül, mint majom a köszörűkövön... Szóval próbáld ki a gépeket élőben is, mielőtt a nagy tervezés után hatalmas csalódás ér, hogy leér a térded álló helyzetbe a matchbox méretű 155 centis japán tinédzserekre tervezett vasról.


Védőruhát meg valami NORMÁLISAT vegyél, ne olyan gagyerékot, amit a 14-es kolléga ajánlott. Térdvédőket élből felejtsd el úgy, ahogy vannak, pláne az ilyen szivacs vicceket. Első zakónál fog 74 szilánra törni a térded, ha ráesel. Csak nadrággal egybevarrt sípcsont, térd és derék protektoros cuccot vegyél. A legjobb, ha kívülről van a nadrágon pl. fém vagy erős műanyag koptató is, az fog megvédeni. Dzsekiből is csak olyat, amibe bele van varrva a protektor, nem ilyen mesh hálós tépőzáras csúszkálós megoldással bele van tömködve, aztán az első zakónál 10 centit odébbcsúszva nem véd semmit. Csizmából (hangsúlyozom CSIZMÁBÓL, alacsony szárú cipőre még csak rá se nézz!) is csak olyat, ami protektorokkal védett. Egy bőr csizma lehet nagyon trendi meg designes, csak pont xart nem ér ha odacsípi egy autó a bokád, megnyomorodsz egy életre benne.


Igen, ezek drágák. Egy belépő szintű NORMÁLIS védőruha (dzseki, nadrág, kesztyű, csizma) 150e alatt nemigen áll meg, bukót sem kapsz értékelhetőt 50-60e alatt, de inkább 100.


Viszont gondolj arra, hogy ennél minden lényegesen jobban megéri:

[link]


Ennél meg pláne:

[link]



Ne a védőfelszerelésen akarj spórolni. Soha.

2014. nov. 1. 16:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/42 A kérdező kommentje:
22es..koszonom szepen, nem..tervedoket en se vennek,azt akkor veszek fel ha durvan gorkorizok...:D motorhoz majd boroveralt vennek.es nem az ilyen design csizmakat.hanem igen ami ved.rovidszaru kizarva..akkor se vennem fel,ha ingyen adnak...ram esik a motor,nem usznam meg. akkor ktm duke 125 mellett dontok valoszinuleg.
2014. nov. 1. 16:43
 24/42 A kérdező kommentje:
persze csak akkor maradnek nala,ha kenyelmes lenne.stb..remelem azert a legjobbakat vele kapcsolatban:D ot nagyon eltudnam kepzelni..a 6os amilyen motorokat irt en is ezek kozott vacilaltam 125osok teren..de akkor a cbr felejtos..
2014. nov. 1. 16:49
 25/42 anonim ***** válasza:
125 4t.gázból nem megy ki alólad, alig eszik, hangja szép, mi kell még?.
2014. nov. 1. 16:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/42 anonim ***** válasza:

találtam egy tesztet a Duke-ról :D Igaz ez a 390-es.

https://www.youtube.com/watch?v=vRP4IU67B7M


Ha érdekel ki az az Angyal Zoli, aki teszteli, akkor nézd meg ezt :D

https://www.youtube.com/watch?v=6XRUVw5H_qg

2014. nov. 1. 16:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/42 A kérdező kommentje:
25-os.nem vagyok en telhetetlen tipus, tokeletesen megfelelne(meg is fog:d)egy 125/4t motor az elso evekben.:)) 26: ajajajjj...ez a 400as mint vmi utcai sarkany.eskuszom..:D amelett,hogy gyonyoru..micsoda elmeny lehet uralni.
2014. nov. 1. 17:06
 28/42 anonim ***** válasza:

[link]

elég a 25-ös

2014. nov. 1. 17:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/42 A kérdező kommentje:
28.igen, eleg bizony..:) koszonom!
2014. nov. 1. 17:17
 30/42 anonim ***** válasza:

#18


Ésszel kell motorozni kétség kívül, de hidd el van helyzet, amikor a 200-as Duke is kevés lesz. Nem megunásról beszéltem (és főleg nem szájhősködöm), hanem, hogy egy idő után kevés lesz. Én sem untam meg az 50-es robogómat, mégis érzem, hogy kevés. Városon belül nagyjából rendben van, de kívül igencsak életveszélyes. Városon kívül szinte naponta akad olyan, amikor forró a helyzet. Hiába megyek 50-60 körül (jó oké 40-el lehetne, de ennyivel csak feltartom a forgalmat, meg egyáltalán ki tartja be? legfeljebb az öreg bácsi a szomszédból, de ő is azért, mert ő ráér vagy nem meri), az út jobb szélén, úgy ledudálnak, hogy öröm nézni. Persze az útról nincs kitiltva a robogó és kevésbé forgalmas megközelítési lehetőség sincs, szóval nincs más választásom, nagyobbra kell ülni. Szóval azért legyünk már tisztába a kevés és meguntam valós fogalmával. Sőt mondok jobbat 125-ös CBF utazója kb. 85km/h (CBR, Duke nem tudom, de szerintem +5-10km/h) és még igazán ez is kevés autóútra, főútra. Városon belül nagyon jó, talán a "legelőnyösebb" kategória: kis helyen elfér, könnyen irányítható, mégis fürge, gyors. De városon kívül az is el-el fogy.


Csizmából sportcsizmát vegyél, mert ezek a túrák nem sokkal érnek többet, egy rendes túrabakancsnál.

Bukósisaknak tökéletesen megfelel 125 ccm-hez egy Nolan N86. Ebben a szempontból nem értek egyet a 22-essel. Mint mondtam nem kell túlzásba esni és nem kell elmenni egyik véglet felé sem. 100 ezres bukósisakot venni első alkalommal, háát, ha van anyagi háttér minden gondolkodás nélkül. Nehogy azt hidd, hogy a legdrágább védőfelszerelésben, szinte sérthetetlen vagy, ha olyan balul sül ki a dolog, ide vagy oda drága védőruha. Persze a túlélési esélyeid nagyobbak. De ennyi erővel fél millát lazán ott lehet hagyni egy motoros boltban. Szerintem nem indokolt.

2014. nov. 1. 21:07
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!