Miért merül le az akku a motoromban?
125ös ETZ-ről lenne szó
Megnéztük a generátor elvileg tölt mert akksi nélkül is megy
Az akku nem lehet rossz mert kb 2,5 hete vettünk bele új motobatt zselés akut
A gyújtás megnézettem azt mondták a kalapács a végét járja de az új kalapácson meg 2x vastagabb az érintkező tehát azt nem sikerült rávenni eddig hogy kinyisson
A töltés jelzőm világít tehát valahol gond van de nem tudom hol
Az akksi kb 1 hétig rúgásra indította a motort azóta a visszajelzők sem világítanak
Vettem hozzá még elektromos fesz szabályzót is de azzal még annyi se történik mint a régi ddr-essel pedig mindenki azt javasolta hogy megéri mondernizálni
A kinézete vett rá az etz megvételére de ha így nyeli a pénzt belököm az árokba és lehugyozom majd meggyújtom
Ha valaki ért hozzá javasoljon valamit :D
Mondjuk az is lehet a gond hogy zselés aki van benne. Az sokkal érzékenyebb a töltésre mint a savas aksik. Ezek a szoci motorok meg savasra voltak tervezve. Zselés aksihoz érdemes egy modernebb töltőt is beépíteni.
Lehet hogy az előző aksi, amivel veted elég jól viselte, ez viszont nem.
Minden esetre mérj. Az aksira rá van írva a maximális töltőfeszültség, azt nem haladhatja meg. Valamint a minimálisnak is meg kell lennie.
Kell hozzá idő, de tesztelj végig mindent.
MZ-ből se lesz már több! Szóval te is becsüld meg a vasat :)
Igazából ilyen akksival vettem csak a márka volt más
Becsülöm ahogy tudom csak egy két ilyen elektromos modernizálást kap
Igazából nem szeretném visszaalakítani savasra mert bonyolultabb lenne újrakábelezni meg ez a zselés 2-3 ezerrel olcsóbb :D
Ha a fesz szabályzót be tudnám szerelni utána még egy elektromos gújtásrakéne spórolni
A helyi motorosbolt szerint 40 ezer de szerintem 20-nál nem lehet több
Ha a lehető legeredetibb lesz büszke MZ-s leszek :D
Jó a zselés aksi, csak legyenek megfelelően neki a körülmények.
Egy kis modernizálás meg sokszor jól jön. Csak a motor formavilága maradjon meg azért (legalábbis ez az én véleményem. A Pannóniám is erősen át van faragva ilyen téren, és még lesz is:) )
Ezt már én is kérdezni akartam
És igen csak az elektronikát modernizálom maga a motor marad
Még a karbin sem variálok pedig javulhatna a fogyasztás :D
73-as gyártású T5 (ez ugyan gyárilag már T5H-volt, de a kedvezőbb tulajdonságai miatt T5 lett belőle :) Csak a kipufogókban és a légszűrőben tér főként el.)
Bár azért én kicsit drasztikusabban modernizáltam. Ez főleg a digitális kilométer óra miatt szembetűnő(persze a gyári helyén, szépen króm kerettel ahogy a gyári :)) És a fényezés, benzintank airbrush-al kipingálva csíkozás helyett.
De tervben van még elektronikus gyújtás...
Persze a formáját a motornak nem piszkálom. Az úgy szép ahogy van :)
Nem isszabad piszkálni a ezeket a vasakat
Azt is rossz látni mikor a sok MZ át van alakítva cross motorrá pedig a 125-ös etz-ből sem gártottak olyan sokat hogy csak így elrontsák őket :D
Én valamiért az ETZ-nél is a külsejébe szerettem bele :D
Valahogy megunhatatlan :D
Elször 4T gépet akartam de ilyen formavilággal kevés van és ez megfizethetőbb
Ha a világítás egy része ledes lesz és rendbe lesz téve minden akkor egy tökéletes motor lesz :)
:)
Ledesítést hogy tervezed? Nekem is van már beépítve jó pár LED, na meg LED-es lámpákkal(is) foglalkozok elég sokat, úgyhogy egy kis rálátásom már van a dologra.
Ha rám hallgatsz akkor a fényszórót nem piszkálod. Viszont azon kívül minden mást LED-edre cserélsz.
És azt is meg lehet úgy oldani hogy átlag ember nem mondja meg hogy abba a lámpabórába LED van és nem hagyományos égő :)
(egy darab megfelelően elhelyezett meleg fehér Power LED)
(féklámpámban 3W-os LED van. Jobb a fénye mint egy 21W-os égőnek, ami alapból kellene bele :))
Fényszórót pedig azért nem érdemes piszkálni mer, még ha a szórási képet meg is oldod egy optikával, a tompított és a távolsági között nem tudnál normálisan kapcsolni. Csak valami mechanikus szerkezettel ami kitakarja a megfelelő részt az optikán.
És persze a hűtése is problémás. Egy 10W-os LED már igen komoly hűtést igényel.
Az azért nem akarom mert a halogén jobb előre
De ha minden pöpec lesz az indexeket a hátuljával meg a visszajelzőket akarom mindenképp
Igazából az se zavarna ha látszana csak ne változzon a formája mert a körlámák jobban tetszenek a kockánál :D
Most át kell vizsgálnom a biztosítékokat (bár még nem csináltam ilyet de csak megoldom :D ) és ha ott nincs gond (amit még nem tudom hogy állapítok meg) akkor a vezetékeket kell végignézni
Mert hiába pörög a generátor nem tölt vissza az akkuba
Olyan jó hogy szerelés közben kell beletanulnom a dolgokba :D
LED-eset bármibe bele lehet faragni. Viszont ahhoz már nem árt érteni egy kicsit az elektronikához. Nyákot tervezni és csinálni neki...
Leginkább meg úgy tanulsz ha magad csinálod :) Én is úgy vágtam anno bele a felújításba hogy előtte csak egy 4T fűnyírót szereltem. Semmi más belsőégésű gépet.
De, igaz hogy sok hibával(tanulópénz), de megcsináltam. Aztán a hibákat szépen javítottam, javítom és lassan minden jó lesz :)
Persze jobb lenne ha lenne melletted egy hozzáértő, aki szépen elmagyarázna és megmutogatna mindent. De ez sokszor nem kivitelezhető.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!