A motoromban egy Suzuki TS80-ban dugattyút cseréltem, de a csapszeg-dugattyatető eltér 1mm-el. Ez mekkora gond lehet?





Rövidebb vagy hosszabb a távolság a csapszeg középvonala és a dugattyútető kötött?
Ha rövidebb, akkor gyengébb lesz. Nagyobb marad a tér a dugattyú felett, azaz csökken a kompresszió, gyengébb lesz a moci érezhetően.
Ha hosszabb, akkor hozzáérhet a dugattyú a hengerfejhez, az meg túlterhelheti a hajtórudat és mindent ami azzal összeköttetésben van.
Főleg ha hidegen még el tud fordulni, aztán majd csak melegen érnek össze az alkatrészek.





Ha kisebb, nem gond, felkokszosodik annyira, hogy az kiegyenlíti majd később.
Ha nagyobb, és át tudod forgatni a motort, nagyobb lesz a kompresszió kicsit, a gyújtáson kell variálni. De lehet, még így is csörögni fog jobban.
Ha nagyobb, akkor esztergályossal kéne levetetni belőle, vagy vastagabb hengerfejtömítést, ha kisebb, nem kell vele foglalkozni.





Nagyobb "maximum 1 mm-rel"? Pontosan megmérted vagy ezt csak úgy szemre mondod?
Egyébként a dugattyútető és a hengerfej préssávjának (a szélén lévő sáv, amit a képen tolómérővel próbál valaki mérni: [link] ) távolságát illene ellenőrizni - biztos van rá gyári adat is, szerintem min. 0,4 mm-nek illene lennie, ez a hőtágulással csak csökkenni fog.
Pontosan mérni elég nehézkes, lehet levett hengerfejnél külön méregetni az alkatrészeket, aztán abból kikombinálni a távolságot.
Egy nagyon régi módszer, hogy egy pár centis forrasztóón darab (mert az elég lágy hogy ne tegyen kárt semmiben) egyik végét a kezedben fogva bedugod a másik végét a gyertyanyíláson, hogy elérje ezt a sávot, utána berúgóval finoman átforgatod a motort. A dugattyú ellapítja a forrasztóónt, amit utána kiveszel és kint szépen meg tudod mérni.
(A biztonság kedvéért a forrasztóón darab hosszát meg kell mérni felhasználás előtt: ha kiszedés után hiányozna belőle, ami megeshet ha az ember ügyetlen vagy az ón össze-vissza volt hajtogatva, akkor a hengerfejet le kell venni, a leesett darabot megkeresni, nehogy bajt okozzon.)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!