Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Valami tuti 50-es motor?

Valami tuti 50-es motor?

Figyelt kérdés

Már az elején elmondom, hogy NE legyen robogó!

Simson és Babetta se, mert azok alkalmatlanok a mai közlekedésre... napi 2x 30km-t kéne megtennem... Az utazója legyen 75-80km/h több nem is kell. Csakis 50ccm lehet, mert arra van jogsim és nem akarok az esetleges futópados KPM vizsgákon lebukni hogy 80/50-es vagy 125/50-es a motorom...

Sportmotorokat néztem ki leginkább. Pl Honda NSR, MBX, Aprilia RS, AF1, de ezen kívül valamit még ajánlotok valami mást vagy a felsoroltak közül melyik a legjobb???


Köszönöm előre is a válaszokat!



2014. júl. 8. 20:23
1 2 3 4 5 6 7 8
 51/77 anonim ***** válasza:

46-os válaszolóval teljesen egyetértek.

48-as válaszoló.

Honnan gondolod hogy a cbr600-as átlag motor, ha még csak apriliákhoz hasonló motorral mentél, meg egyszer egy rosszul beállított 3 sebességes simsonnal?

Ha mentél volna már legalább 100 féle motorral, babettától az 1800-as intruderig, mindenféle köbcentissel, és mindenféle típussal akkor megérteném a kijelentésed.

De azok után, hogy te csak olyan motorral motoroztál amiről az emberek nagy része még nem is hallott, azok után nem hiszem, hogy megtudod állapítani, hogy milyen egy japán motor.

Hány éves volt az a cbr, és hány éve történt, hogy mentél azzal? mert szerintem a legújabb cbr 600 simán üti az aprilia márkát. Vagy a cbr 600RR nem is kell annál erősebb meg jobb motor.

2014. júl. 14. 11:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 52/77 anonim ***** válasza:

Ja és 48-as válaszoló.

Ez a videó láttán mi a véleményed? https://www.youtube.com/watch?v=A1sxWIpFIZI


50-es aprilia RS, és egy 51-es simson. Gondolom tuning nélküli mindegyik.

Az hogy van e fojtás az RS-be azt nem tudom, de gondolom nincs. Az aprilia végsebességre ott hagy egy gyári simsont ha nincsenek benne a fojtások az RS-be. Ha fojtott az RS akkor gyorsulásra és végsebességre is ott hagyja a simson.

Megnézem az aprilia gyári adatait, meg a simson gyári adatait.


kezdem a simson adataival, (mégis csak a beváltabb motorral kezdjem): Működési elv:

Kétütemű Otto-motor

Legnagyobb teljesítmény:

2,72kW (3,7LE) 5500 f/percnél

Legnagyobb forgató nyomaték:

5,0 Nm (0,51 kpm) 4800f/percnél

Tüzelőanyagfogyasztás:

2-2,5l /100km

fokozatok száma: 4

Üressúly: 78,5 kg

Legnagyobb megengedett sebesség: 60km/h picike módosításokkal a végsebessége 70 km/h, és azok a pici módosítások nem igazán mennek az élettartamra, nem csökken tőle az élettartam, csak akkor ha ki is használod folyamatosan. Tehát egy simsonnal 50-55 km/h utazósebességgel eltudsz menni a munkahelyedre vagy ahová éppen mész a 30 km-es távra. Időben ez olyan 35-40 perc.


Jöjjön a dicsőített olasz járgány:

Max. teljesítmény: 3,7 LE (2,7 KW) 6500/min-nál

Max. forgatónyomaték: 4,3 Nm 6000/min-nál

Váltó: 6 fokozatú körváltó

Száraz tömeg: 108 kg

Fogyasztásról nem találtam gyári adatot, csak sportmotor.hu oldalon tapasztalatot, ahol 5 litert írtak / 100 km.


Szóval akkor, hogy is állunk?

Tehát az aprilia nyomatéka 0.7 Nm-vel kevesebb mint egy simsonnak. aprilia a max nyomatékát leadja: 4,3 Nm 6000/min-nál.

simson max forgatónyomatékát leadja: Legnagyobb forgató nyomaték:

5,0 Nm (0,51 kpm) 4800f/percnél

Ez azt jelenti, hogy elég sokat számít ezeknél a motoroknál az a 0.7 Nm nyomaték különbség, mert a simson 1200-as fordulattal hamarabb eléri, tehát kisebb fordulaton nyomatékosabb, tehát jobban megindul, jobban gyorsul. Tehát ez azt jelenti, hogy ez a simson javára megy.


következő lépés.

simsonnak és az apriliának megegyező ereje van: azaz apriliának: Max. teljesítmény: 3,7 LE (2,7 KW) 6500/min-nál


És simsonnak: Legnagyobb teljesítmény:

2,72kW (3,7LE) 5500 f/percnél


Hát nem, hogy az a "fránya ócska ezeréves akármi csoda" hamarabb leadja a lóerőt is? Simson 1000 fordulattal hamarabb eléri a maximális erőt.


következzen: Sebességi fokozatok. A simson 4 sebességes, az aprilia 6. simsonon többet visszaesik a fordulat mint az aprilián, mivel az aprilia 2 fokozattal többre van osztva. Tehát ez megy az aprilia javára. Első dolog ami az aprilia javára ment eddig.


aprilia üzemanyag ellátás: Üzemanyag-ellátás: Dellorto karburátor 12mm-es torokátmérővel


simson üzemanyag ellátás: Porlasztó típus:

16 N 1-11 karburátorról ennyi van írva, de a jlentését látni. aprilián 12-es karburátor van, simsonon 16-os. szóval nagyobb a simsonon, de mégsem fogyaszt többet mint az aprilia, sőt az aprilia többet fogyaszt jóval mert az pörög 12 ezret is, míg egy simson csak 6 ezret.


aztán jön a tömeg, mert ilyen gyenge motoroknál sokat számít ám.

simson 78.5 kg, míg az aprilia majdnem 30 kg-vel nehezebb mert az 108 kg. ez persze mind a kettő motornak a száraz súlyát írja.

tehát ez is a simson javára megy.

több érvet nem sorolok fel, csak összefoglalom, tehát egy simsonnak jobbra jönnek ki az adatai, kisebb fenntartási költségei vannak, könnyen javítható, mezei ember is megtudja bütykölni, és fel lehet újítani az egész blokkot 40-50 ezerből. fogyasztása kisebb, sokkal tovább elmegy, igaz lassabban tudsz vele menni mint egy apriliával.


aprilia: nehezebb, max 10 ezer km után generálozni kell, ami belekerülhet 100 ezer forintba is könnyedén. Nem tudja akárki megbütykölni, szerelőhöz kell vinni ami plusz pénzt jelent. Sűrűn kell szétszedni, tehát ameddiggenerálozás tart addig nem tudod használni, tehát ezzel a napi 30 km-vel évente rá kellene költened a felújításra több mint 100 ezer forintot, és plusz üzemanyag, ami a másik legalább 100 ezer egy évben.

aztán ha benne van a fojtás az apriliában akkor ugyanazt az utazósebességet tudod vele produkálni mint az 51-es simsonnal. tehát ugyanannyi ideig tart elmenned meg hazaérned mint a simsonnal.

kényelmet nézve simson sokkal kényelmesebb, nem kell rajta előredőlnöd, nem erőlteted a csuklóidat, meg a derekadat.

ha viszont nincs benne fojtás az rs-be akkor már megváltozik a teljesítménye, akkor a duplája lesz kb, akkor már meglesz 6 lóerő, tehát akkor már kicsit jobban tudsz vele gyorsulni, akkor már talán egy simsonnal felveszi a versenyt ha nincsenek benne a fojtások. aztán ajánlásom, ha nem vagy gazdag és az a lényeg, hogy eljuss A-ből B helyzetbe akkor simsont ajánlom, de nem egy legyepált széthajtottat, hanem újítsd fela blokkját, és tudod hogy mi van benne.

aztán ha meg van pénzed sz@rásig, és érdekel hogy mivel mész, és nem csak az a fő szempont hogy eljuss a-ból B helyzetbe akkor meg vegyél apriliát.

azt hiszem eléggé kifejtettem a kérdésre a választ.

Én magam helyzetében nem költenék 100 ezreket segédmotorkerékpárra, hanem vennék egy simsont, felújítanám, megvan 100 ezerből, és elvisz évekig mindenféle bütykölés nélkül, aztán meg ha van rá lehetőség akkor megcsinálom autóból a jogsit, vagy A1-est vagy nagyobból, és veszek egy nagy motort, vagy egy autót, és mikor nézegetem a hirdetéseket akkor örülni fogok, hogy nem öltem bele minden pénzemet egy segédmotorkerékpárra, hanem hogy akkor most megtudom venni az autót vagy a nagymotort.

2014. júl. 14. 12:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 53/77 anonim ***** válasza:

ja és ha aprliliát veszel mert számít a dizájn, akkor meg csak a legújabbat szabad megvenni.

[link]

csak is ezt a fajtát szabad venni, egy ilyent veszel használta 3-400 ezeré, és hajtod ameddig szét nem hullik, vagy veszel egy simsont 20-30 ezeré, felújítod, megvan mindenestől cakk pakk 100 ezerből, és nem hagy cserben, de ha veszel egy simsont 50 ezeré, akkor azon ne csodálkozz ha szétesik.

2014. júl. 14. 12:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 54/77 anonim ***** válasza:

A CBR600-as talán 2007-es volt, 3 éve mentem vele kb. de nekem nem jött be, viszont nem azt mondtam hogy nem jó, tévedés ne essék, nem mondom azt hogy a japán motorok nem jók, igenis jók de csak a 4T-s szériákban, de van aki olasz párti mint én, és van aki japán párti. Legtöbbet az olasz motorok közül próbáltam ki, de anno az RS 125-el és az RS250-el a japán kategóriát (NSR125 meg stb.) alázni lehetett, bár ők az NSR-el elmentek 15000 km-t egy szettel, én meg 6-7000 km után küldtem a blokkot Torinóba generálozni. Mellesleg sztem az MV Agusta, a Bimota, a KTM, a Ducatik elég ismert márkák, nem tudom hogy te hogy nem hallottál róluk. Jah, de azért azt ne állítsd hogy az RSV4 Factoryt megfogja a CBR akármelyik szériája :D Az olaszok egy szintel miondig előrébb vannak.


Nekem fényezheted a Simsont, akkor se kellene, akármennyi előnyt felsorolsz hozzá. Elhiszem hogy jó, lehet amivel én mentem az egy világi sz*ar volt, nem tudom, ide adtak egyet hogy próbáljam ki, az egy erőtlen gépezet volt, ebből állapítottam meg azt hogy a Simson gyenge. Talán ha nekem is Simson lett volna az első motorom és nem egy Aprilia, akkor most a Simsont fényezném ezerrel, és ajánlgatnám mindenkinek hogy hű de überfasza egy masina.

2014. júl. 14. 18:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 55/77 anonim ***** válasza:

54-es

Én nem állítanám a helyedben hogy a 130 lóerős 1000-res RSV lealázná az 1000-res honda cbr RR motort.

hiába, hogy V elrendezésű, azé az a lóerő különbség sokat számít ám. mert az 200 lóerő körül van a honda.

2014. júl. 14. 21:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 56/77 A kérdező kommentje:
Jó-jó köszi a válaszokat! RS 50 vagy Af-1 lesz mert azokhoz sok alkatrész van még és olcsóbbak is hozzá mint az NSR-ez... A generálozás pedig csak anyagköltség számomra, mert autószerelőnek tanulok, majd jövőre már motorokat is nézegetünk. :)
2014. júl. 14. 21:53
 57/77 anonim ***** válasza:
55-ös, az RSV4 Factory 204 Le-s, nem tudom te honnan szedted a 130-at. A "V" elrendezés miatt nyomatékosabb az RSV4, de abban egyetértünk szerintem mindketten hogy se a Hondát se az Apriliát nem tudjuk kihasználni, legalábbis én közúton anno a 98 Le-s Rotax 257 blokkos RS250-emet sem tudtam kihasználni csak versenypályán. Mégegyszer mondom, semmi bajom a japán motorokkal, csupán nekem az olasz gépek tetszenek mert azokon nevelkedtem.
2014. júl. 15. 08:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 58/77 anonim ***** válasza:
Én nem hangoztatnám, hogy 6-7 ezer kilométekenként blokkot kellett generáloztatnod, mert nem egy Simson van (igaz főként Németországban), amelyik bizonyítottan megfutott a százezret blokkszéthúzás és generálozás nélkül. (Én 15 ezret belecsavartam anélkül, hogy a gyertyát kicseréltem volna!!!)
2014. júl. 15. 17:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 59/77 anonim ***** válasza:

58-as.

nem a simsonba kell olyan sűrűn generálozni hanem az apriliát.

2014. júl. 15. 18:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 60/77 anonim ***** válasza:
szerintem ha olyan teljesítményre és fordulatra lenne állítva a Simson is, ahogy nekem az Apriliáim voltak, lehet 1000 km-t se menne el. Az Apriliák között is van amelyik 10-15000 km-t elmegy egy szettel vagy még többet is, de az nem olyan teljesítményre van húzva hogy 6000 km alatt megeszi önmagát, hanem marad a gyári verzióban, azért 125 ccm-ben egy 43 Le-s blokk 16000-res max fordulaton 8-9 literes fogyasztással nem a hosszú élettartamról szól, ahogy az RS250 se a maga 98 Lóerejével és 15-18 literes fogyasztásával, szóval az 1tank/100km fogyasztás volt rá a jellemző. Nekem is ha fater nem tolta volna a lóvét, biztos hogy nem hajtom szét egy szezon vagy egy fél szezon alatt a motort és nem utaztatom át a blokkot évente 1-2-3 alkalommal Európán a DHL-el, holott a szállítás Torinóba hatjegyű összeg. Meg nem vittük volna el egy szakemberhez hogy húzza maxra a blokkok teljesítményét, nem foglalkozva azzal hogy az élettartam lecsökken a fogyasztás meg duplázódik-triplázódik.
2014. júl. 15. 19:12
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6 7 8

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!