Ti hogyan szoktatok visszaváltani? Bővebben lent.
Tavaly okt. végén lett meg a jogsim, azóta nem vezettem, csak ez évben kezdtem meg, szépen lassan sorakoznak a hónapok egymás mögé, de még mindig rengeteget tudnék kérdezni, tanulni - ez szerintem örökké tart.
Amióta kijöttünk Németországba, ez az első, hogy ezt látom:
a csaj nem úgy kapcsol vissza 2esbe, ha kanyarodunk, hogy fékezünk, lassulunk, és kuplung be & egyből beböki 5-ösből, vagy 4esből 2esbe, hanem szépen végigzongorázza a sebességfokozatokat, és úgy teszi 2esbe.
Ennek van valami jelentősége, vagy jó az úgy is, ahogy mindenki mástól láttam meg ahogy tanultam, visszakapcsolok - varia nélkül.
Különben szerintem ezért is f*s, hogy nincs műszaki része az oktatásnak.... Az embernek mindent innen-onnan kell összeszednie.
Tippeket, segítséget szívesen fogadok - akár ha nem pont ide kapcsolódik is. ~ flegmázást még mindig nem - köszi :*
fogsz kapni mindenféle választ, úgy csinálod ahogy akarod
nekem az oktatóm is és a faterom is ugyanazt tanította (fater kamionsöför rengeteg km-rel és tapasztalattal)
mindig egyesével kell visszavâltani, használjuk a motorféket
okok:
1. motorfék közben a fogyasztás 0.
2. kevésbé kopik a fék
3. ha sebességben lassítasz, kanyarodsz stabilabb és irányíthatóbb az autó
4. ha bármilyen helyzet adódik és nyomnod kell egy kövér gázt, nem kell még sebességbe rakni a kocsit
amivel ellenérvelnek sokan: sok váltogatàstól jobban használódik a kuplungszerkezet (akkor kicserélem 10 évente), a motorfék miatt többet pörög a motor, hamarabb elkopik (minöségi olajat teszek a régi sz romba is, sürün cserélek olajat, és hidegen ésszel nyomkodom a gázpedált)
más fontos, ami nem ide kapcsolódik: sürün nézd a tükröket, mindig jegyezd meg hogy merre milyen autók voltak, így egy esetleges elözésnél feltünik ha valaki 200 nál gyorsabban jön mögötted.
a motorosokra vigyázz! ügyes gyerekek de cikáznak, gyorsak és sajnos sok ember nem veszi észre öket
Hát az előző válaszolónak.
Amit az előbb írtál van benne igazság,de tulajdonképpen ez egy nagy BAROMSÁG!
!Nem akarom édesapád bántani az (oktatót már inkább)!
A teherautókban vissza kell kapcsolni rettenetes nagy az össztömeg és a rakomány is,de az erre van kitalálva.Alegtöbb teherautóban autómata van.
Az oktatódról meg annyit,hogy ez olyan mint,régen mikor tanították a vezetést.Ha kiégett az izzó akkor cseréld ki!Most ha kiégett vidd szervízbe.???
Ugyanez az autó kíméléséve is a helyzet.Nyomjad neki,kapcsolgass össze-vissza majd megcsináltatod,vagy veszel másikat.
Őrületes baromság.
1 motorfék közben a fogyasztás nem 0.
2 A fék kevésbé kopik,de minden más annál inkább.Nyomcsapágy a kuplungban,féltengej,motor(függetlenül az olyajtól)stb...stb...
3 Ha 5.-ben lessítaszz stabilabb a kocsi mint,ha 2.-ban lassítassz.(Nem magyarázom el olvass utána)
4 Ez így igaz,de egy olyan helyzetben fontosabb a kormány megfelelő kezelése,mint a kövér gáz nem úgysem formula autód van!Ha nyomsz neki egy kövéret még egy M-es BMV-vel sem lehet kimenekülni minden balesetből.Fontosabb egy pici hajás (nem fékezés) és megfelelő kormányzás
5 Ja nincs 5
A kuplungot nem 10 évente kell csrélni,hanem 2-4.De inkább hamarabb.De viszont a kuplung egyéb alkatrészeit,még hamarabb.(Nem erre van kitalálva)
A minőségi olajjal semmire nem mész.Az unixos olaj és
a minőségi között(sok különbség van)de a legfőbb az élettartam(ameddig használhatod)
Ebbe is bele lehetne kötni a finom fémreszelékek és a csiszolómassza miatt,de ebbe ne menyünk bele.
A motort akkor is hamarabb tönkrevágod ha 60000-ezres olajat veszel bele.
Hát az utolsó sorokhoz meg.
Ez nem is igazán ide kapcsolódik,de azért szép észrevétel.
Annyit,hogy a tükör a indokolatlanul magas motorfék miatt fontos lehet,mert a mögötted jövő nem lát féklámpát csak egy csattanást!
A visszapillantó tükörben 10m megtétele után is átíródhat a teljes forgalom.Ha 10m-enként nézed akkor is sokmindenről lemaradsz,de ettől függetlenül sok a utósna többet kellene vizslatni a belső és külső füleket(nem arra van,hogy jobban halljon)
ez durva... ha egy okyan ember h lyéz le engem, apámat, az oktatómat aki ért hozzá, az rendben van, de egy olyan ember aki csak fényképen látott autót.... az durva
nem válaszolok mindenre, sosem lenne vége
a fogyasztás motorfékkel 0! az enyém 17 éves és 1300-1500 környékén ad újra benzin.
a kuplungot tárcsával, szerkezettel illik cserélni. alapeswtben a tárcsa kopik el, nem a kinyomócsapágy megy szét. egyben cseréled és mindenki boldog (a motorfékkel való sporlásbôl veszek egy raklappal).
lehet 2-4 évente cserélni, de én 200e km-nél megvettem és 300e-nél cseréltem (vajon azelött mikor cserélték??)
kifejthetnéd az elméleted hogy 5.ben miért stabilabb ès milyen sebességtartományban
a longlife olajokban nem bízok. castrol, mobil1 és 9-10e kmenként cserélni mann szürövel
féltengelyként gondolom a csuklókra gondoltál és nem a vasrúdra. azzal, hogy telhesen eltekered a kormányt és kirajtolsz valóban ártasz neki. hamotorfékezel nem lesz semmi baja. legalábbisnem számottevöen hamarabb kopik el, az a pici (ha van) pedig belefér a motorfékkel spórolt költségvetésbe
+1
mi ez a f szság hogy nem látják felvillanni a féklámpát és belémcsattannak?
2 apróság: nem úgy motorfékezünk hogy feltartunk más és hagyjuk egy hétig kigurulni a verdát. természetesen emellett használhatjuk az üzemi féket. na meg.... nem 130nál kettesbe tesszük, a motor felbög tiltàsig és kiugrik a motor stb. csak ésszel
H lye vagy és kész.
Nincs ezzel gond,csak másokat ne szédíts a b@romságaiddal.
"1 motorfék közben a fogyasztás nem 0. "
De.
Ja és hogy teljes legyen a vâlasz:
nekem az m3as bevezetön sem rajzolódott át a forgalim, mindig tudtam ha egy autó eltünt (pl. a holttérben), láttam hogy melyik soför akar agresszívan haladni (el is engedem), vokt egy kêpem hogy ku mit csinál. ha neked nem megy, nem az én hibám
versenyautós rész: talán még nem próbáltad, de üresben nem tudsz olyan manövereket megcsinálni mint sebességben. ez igaz egy erösebb fékre, hirtelen kormánymozdulatra és minden másra.
de a gáznál is segíthet, mindent persze nem védhetsz ki
Még szerencs, hogy a Beviz Eleket lehülyéző névtelenke ökörségeit nem olvasta az autóm. Különben már 3x kellett volna kuplungot cserélnem az elmúlt 8 évben, olyan sokat használtam. Egy dolog maradt ki, több fokozatot visszakapcsolva a szinkrongyűrűk kímélése miatt jó a duplakuplungolás gázfröccsel. A váltó behajtás fordulatszáma felülről fogja közelíteni a váltó fordulatszámt, vajpuhán fogja bevenni akár 5-ből a 2-t is. Másrészt, nem akarja magát a motor kitépni a helyéről, amikor két tized másodperc alatt kell felpörögnie 1500-ról 4500-ra.
(dupla kuplung: csordogálsz 50-60-al 5-ben, enyhe lejtő, és valahola távolban egy lámpa piros lett, intenzívebben akarsz lassítani. Kuplungot kinyomod, kiveszed üresbe, kuplungot felengeded, gázfröccs (a kapcsolni kívánt fokozattól függő nagyságú), kuplung kinyom, sebersséget kapcsol, kuplung felenged. Ha jól csinálod, az utas semmit nem vesz belőle észre, nem ránt, nem bólint az autó.
Gyere névtelenke, cáfolj, nagyon szórakoztató téged olvasni...
"A kuplungot nem 10 évente kell csrélni,hanem 2-4.De inkább hamarabb.De viszont a kuplung egyéb alkatrészeit,még hamarabb.(Nem erre van kitalálva)"
Ezt a 63%-os tudor írta, ehhez gratulálni tudok, ekkora marhaságot is már régen olvastam.
És még egy ilyen hülyéz le bárkit is....
Én nem szoktam visszaváltogatni, hanem a féket használom inkább, megkímélve a motor,váltótartó bakokat, erőátvitelt.
Berakom üresbe, gurulok, majd az adott sebességhez tartozó fokozatba kapcsolom a váltót, és finoman ráengedem a kuplungot.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!