Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogyan kell motoron váltani?...

Tabár kérdése:

Hogyan kell motoron váltani? Visszaváltani hogy kell? a váltót nyomni mikor kell ütközésig mikor nem?

Figyelt kérdés
üres hogy van ??? 4 ből berakhatom üresbe és meg is állhatok? mennyit kell nyomni a váltón hogy üresbe legyen a motor? mikor kell kattanásig? ha túl nyomom akkor vált és ne müresbe rakja???
2011. jún. 18. 21:10
 1/3 anonim ***** válasza:
92%

A motorokon szekvenciális váltót használnak. Ez azt jelenti, hogy a váltókarral nem tetszőleges fokozatba kapcsolsz, hanem csak egyet felfelé vagy lefelé tudsz váltani. Teljesen mindegy, mennyire nyomod, el is hajlíthatod a váltókart, akkor is csak egy fokozatot fog lefelé kapcsolni. Vagyis 4. fokozatból egy taposással nem tudsz üresbe kapcsolni, hacsak nem közvetlenül a 4. fokozat alatt van. Általában úgy kell ezt a műveletet végrehajtani, hogy kétszer rálépsz a váltókarra, ezzel második fokozatba teszed. Ekkor "ütközésig" nyomod. Nem muszáj erőből beletaposni a kapcsolószerkezetet a végütközőbe, nyugodtan lehet érzéssel is pakolni a fokozatokat. A második fokozatból viszont nem teljes erővel kapcsolsz lefelé, mert akkor az elsőbe jutsz. Ott kisebbet löksz a váltókaron, megállítod két fokozat között, mintha lyukat váltanál. Na, ott lesz az üres. Feltéve, hogy az üres nem legalul, az első fokozat alatt van, de ez ritka.

(a mondatokat pedig nagy kezdőbetűvel kezdjük és egy mondat végi írásjel van a végükön, a kettő között pedig szabad használni egyéb írásjeleket is, ha még nem hallottál volna ilyenről)

2011. jún. 18. 21:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 Dr. Kovács Apuka válasza:
100%

Kezdjük onnan, hogy üresben van a váltó.

Beindítod a motort, aztán kuplungkart behúzod, és lefelé taposod a váltót. Így lesz egyesben. Óvatosan engeded kifelé a kuplungot, miközben kis gázt adsz.

Ha már gurulsz, húzol neki még egy kis gázt, aztán behúzod a kuplungot, visszaengeded a gázt, és lábfejjel felfelé húzod a váltót. Ráengeded a kuplungot, és húzod a gázt. Így tovább felfelé.

Lefelé váltásnál behúzod a kuplungot, adsz egy kis gézfröccsöt, és lefelé taposod a váltót.

Ha negyedikben van, és meg akarsz állni, csak húzd be a kuplungot, és állj meg. (Kuplung marad behúzva.) Ha megálltál, taposd meg a váltót háromszor, míg visszaérsz egyesbe.

Ha üresbe akarod tenni, akkor lábfejjel óvatosan meghúzod picit a váltót felfelé, ha egyesben van. Némelyik motoron zöld (N) lámpa jelzi az üreset. Óvatosan engedd kifelé a kuplungot, hogy meggyőződj róla, hogy tényleg üresben van. Ha csúszik a kuplung, vagy vacak a váltó, lehet, hogy csak úgy tudod üresbe rakni, hogy előbb leállítod a motort.

Ha áll a motor, akkor kuplung nélkül is válthatsz üresbe. Ha meglököd magad előre a motoron ülve, érezheted, hogy sebességben van-e még.

2011. jún. 18. 21:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim ***** válasza:

Miután megtanultál váltani, utána 1.: kuplung behúz rátapos a karra majd szép lassan kiengeded a kuplungot.

2.picit visszaengeded a gázt és abban a pillanatban húzod fel a váltókart. Hogyha jól csináltad sokkal simábban és gyorsabban tudsz váltani. 1. et mindenképpen kuplungolni kell. Utána egészen 6.fokozatig nem kell kuplung. Visszafele pedig azt a pontot kell megtalálni amikor éppen sem motorfék sem pedig hajtás nincs így vissza lehet váltani kuplung nélkűl:)

2016. szept. 11. 22:35
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!