Az autómnál előjött egy hiba, menet közben nem lehet visszaváltani egyesbe, vagy csak nehezen tudom visszatolni a váltót, de ha megállok gond nélkül tudok váltani, ez miért van?
Egyesbe csak akkor tudod betenni ha csigatempóban mész...
Ha meg nincs jogsid sürgősen tedd le, vagy ne vezess...
:DD jót nevettem az első hozzászólón!
Ez nem hiba, ez azért van, mert az 1-es és a hátramenet, nem szinkronizált fokozat. Elvileg csak álló autót sabad egyesbe illetve hátramenetbe rakni. Biztos volt már olyan. hogy gurult az autó előre és úgy akartad hátramenetbe rakni, na és akkor kerregést hallottál, na akkor csúszott a kuplungtárcsa. Nem tesz jót neki, épp ezért nem is ajánlott.
Kedves utolsó, olvass utánna annak amit leírtál..
Az 1-es fokozat is szinkronizált, csak menet közben akkora a fogaskerekek közti fordulatszám különbség, hogy a szinkron sem képes azonos fordulatra hozni( lassú sebességnél már igen).
A hátramenet valóban nem szinkronizált, viszont ha mozgás közben próbálod hátramenetbe tenni, akkor a fogaskerekek hangját hallod, ahogy darálják egymást, nem a kuplung csúszik..
Ez nem hiba, gondolj csak bele. Ha utazol egy vonaton, ami 80-nal megy, és te úgy döntesz, hogy leszállsz, akkor nagy valószínűséggel meghalsz. A kalauz, vagy az utastársad lehülyéznek ezért a tervedért, és te életben maradsz, és többet nem fog eszedbe jutni 80-nal közlekedő vonatból kiszállni. Ugyanez történik itt is. Azért nem tudod menet közben 1-esbe rakni a váltót, mert az autód ilyenkor közli veled, hogy láma vagy. Ezt el kell tőle fogadnod, mert az autó többet tud, mint te.
Röviden: menet közben NEM váltunk egyesbe, mert nincs rá szükség. Egyesben ELINDULNI szokás. Ha úgy ítéled meg, hogy sebességed nem elég a ketteshez, viszont gyorsabban mész nullánál, akkor nyomsz egy féket, és innentől kezdve újból elindulsz.
Vandáloknál, akik csak közlekedési eszköznek tekintik az autót, ésvagy zsebből kifizetnek egy váltócserét, előfordul, hogy csorgásból kettessel elevickélnek, vagy beerőszakolják csorgásból egyesbe, de az ilyet nem igazán ajánlom valamiért. Ennyi a dolog titka. :)
Nem mindig az autó a rossz. A hibva az Ön készülékében is lehet.
"DD jót nevettem az első hozzászólón!
Ez nem hiba, ez azért van, mert az 1-es és a hátramenet, nem szinkronizált fokozat. Elvileg csak álló autót sabad egyesbe illetve hátramenetbe rakni. Biztos volt már olyan. hogy gurult az autó előre és úgy akartad hátramenetbe rakni, na és akkor kerregést hallottál, na akkor csúszott a kuplungtárcsa. Nem tesz jót neki, épp ezért nem is ajánlott."
Én meg rajtad röhögtem jót. Szart se értesz a dolgokhoz.
A szinkronos elmélettel csak két baj van.
Egyrészt az egyes szinkronizált, sőt elég gyakran echte dupla szinkront szoktak rárakni.
Másrészt nem egy régebbi autóban van teljesen szinkronizálatlan váltó. És ott mi történik? Nem lehet váltani?
Meg ekkora hülyeséget, hogy a kuplung csúszik...
menet közbe mért is akarnád betenni 1-es be?
azt csak az elinduláshoz lehet használni
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!