A benzinnel menet közben hogy lehet jobban spórolni?
Ilyeneket tudok, hogy ha nagy sebességnél le van húzva az ablak, be van kapcsolva a klíma, nincs leszedve a tetőcsomagtartó, vagy túlsúly van a kocsiban, akkor ezek növelhetik a fogyasztást.
Ezekkel nincs is gondom. Nagy sebességnél mindig felhúzom az ablakot, már csak a huzat miatt is. A klímát alig használom. A tetőcsomagtartót leszerelni nem tudom, ugyanis gyárilag ott van a tetőn. Túlsúly meg maximum annyi van a kocsiban, amivel a bevásárlásból hazaérek.
De menet közben hogy lehet spórolni? Motorféket igyekszem elég gyakran használni /lejtőn alap, de elég gyakran sík úton is/. Igyekszem korán felváltani. Bár erről eltérő véleményeket olvastam. Valaki szerint nagyobb fordulaton kevesebbet fogyaszt, viszont valaki azt mondja, hogy ha kihúzatja a fokozatot, akkor fogyaszt többet. Illetve nem tudom, hogy ha úgy váltok, hogy egyáltalán nem rángat a kocsi, akkor úgy jobb a fogyasztás? Vagy ez tökmindegy?
És azt se tudom, hogy 1-esből vagy 2-esből való indulásnál nagyobb a fogyasztás? Igen, azt tudom, hogy 2-esnél kicsivel jobban kophat a kuplung, mert többet kell csúsztatni, de én most ettől függetlenül kérdezem. Mert nekem mindkét fokozatból való elindulásnál mutatott már 20-30 litert is pillanatnyi fogyasztásnak, de 80-90-et is...
Köszi előre minden választ!
Nem szerelőhöz kell menni, hanem találni egy autóvillamosság szerelőt, aztán az multiméterrel szépen kiméregeti a dolgokat, mert én itt valami zárlatra gondolok, mert ha felkapcsolod a világítást, akkor ugye annak kell teljesítmény, és ott veszed észre legjobban. További kérdés. Ha felkapcsolsz más nagy fogyasztót, akár többet egyszerre akkor nem esik fényerő a műszerfalon?
A szerelőnek nem kell hozzá (ennyire) érteni, a jó szerelő meg ad egy telefonszámot hogy kit keress meg ezzel a problémával, nekem is volt villamossággal gondom, szerelőként azt nem nagyon tanultuk, meg ugye én nem is abba dolgozom, de próbálgattam megcsinálni sikertelenül(még egy régi, nem modern elektronikás autónál) aztán elvittem az egyik volt osztálytársamhoz, ő meg inkább ajánlott egy autovill szerelőt, ő meg hamar megoldotta a problémát.
Az ilyen új autóba én elektronikai vonalon be sem nyúlnék, rábízom szakemberre.
Ez így teljesen rendben is van. És mi a véleményed arról a szerelőről, aki erre a jelenségre azt mondja, jó ez így, az enyém is ilyen?
Nálam ez a lusta vagy a kontár kategória.
32-es: Igen, az autóvillamossági is egy megoldás. Lehet, hogy elviszem. Régen ugyanis nem csinálta, mikor még apum vezette az autót. Csak amióta én. Ráadásul én eleve úgy kezdtem el vezetni, hogy ez a jelenség már megvolt... Egyébként 2006-os autó, nem tudom, hogy az mennyire számít újnak.
Milyen más fogyasztóra gondolsz? Rádió, reflektor, ködlámpa? Amúgy most hirtelen abban se vagyok biztos, hogy a sima helyzetjelzőnél is gyengül-e a műszerfal-világítás. Ugyanis mikor fel szoktam kapcsolni a lámpát, mindig a normál fényszóróig tekerem előre a kis kart. Első fokozat a helyzetjelző, utána még egy tekerés a normál fényszóró. Na, én egyből kettőt tekerek, mert ugye a normál világítás szokott kelleni nekem. Szóval nem is nagyon foglalkoztam eddig ezzel, hogy a helyzetjelzőnél mi a helyzet, mert azt mindig túltekerem. :) De akkor azt majd mindenképp megnézem... Mert ha sima helyzetjelzőnél nem menne el a világítás, akkor én is fel tudnám kapcsolni lakott területen kívül is. Így nem lenne panasz rá, hogy nem használom a lámpát. :D
Viszont attól még az ugyanúgy nem lenne normális továbbra se, hogy a normál világításnál elmegy a műszerfal-fény...
"Mert ha sima helyzetjelzőnél nem menne el a világítás, akkor én is fel tudnám kapcsolni lakott területen kívül is. Így nem lenne panasz rá, hogy nem használom a lámpát. :D"
Komolyan ennyire nem vagy tisztában a szabályokkal? Hol vetted a jogsidat? Azt tudod, hogy a piros lámpánál és a stop táblánál meg kell állni?
Lakott területen kívül KÖTELEZŐ a TOMPÍTOTT FÉNYSZÓRÓ használata. Nem a helyzetjelző, és nem szabadonválasztott.
Gondolom, számodra a záróvonalés a kötelező legnagyobb haladási sebesség is csak irányadó, és szarsz rá magasról. Már ha hallottál ezekről egyáltalán.
Te valami karót nyelt pedáns szabálybetartó vagy? A szabályokat én is be szoktam tartani többnyire. De igazából keresem az arany középutat. Nyilván mindent nem tartok be, ahogy az emberek nagy része sem, akarva vagy akaratlanul. Bár te gondolom, soha nem lépted még túl 1 km/h-val sem a megengedett sebességet, mert mintapolgár lehetsz.
De ha már így belém kötöttél, képzeld, ismerem a piros lámpát, a stop táblát, a záróvonalat, a sebességlimitet. Sőt, még a főútvonal, behajtani tilos, megállni tilos, várakozni tilos, előzni tilos táblákat is. Csak hogy egy párat felsoroljak abból a rengetegből, amit ismerek.
De van, amit valóban nem ismerek. Pl. a rendőri karjelzéseket. Tudom, hogy tanítják KRESZ-en, csakhogy én már 10 éve vizsgáztam, és csak fél éve vezetek rendszeresen. Na meg sokan mások sincsenek tisztában vele, úgy tudom. Egyszerűen nincsenek hozzászokva, nem sűrűn találkoznak olyan szituációval, amikor zsaru irányítja a forgalmat, ezért nem ismerik. Hiába tanítanak valamit elméletben, utána hosszabb távon csak az fog megmaradni az ember agyában, amivel nap mint nap rutinszerűen találkozik. Biztos vagyok benne, hogy nem egy olyan sofőr van, aki 20-30 éve vezet, de ha az orra alá dugnál egy szabálykönyvet, szinte tudásfrissítésként hatna rá pár téma. Egyszerűen azért, mert azzal az adott szitációval nem nagyon találkozik a napi életben, nincs hozzászokva... Nem attól lesz valaki jó vezető, hogy a szabálykönyvet lapozgatja, hanem a megszerzett rutintól, a körültekintő, óvatos, de határozott vezetéstől. Jó, persze alapdolgokkal nyilván legyen tisztában.
És tudom, hogy rosszul tudtam, hogy lakott területen nem elég a helyzetjelző, elismerem. Lehet, ez is egy alapdolog, viszont egyszerűen nem vagyok hozzászokva, mert szinte csak városban közlekedek. Ennyi mentségem szerintem simán lehet.
Mellesleg annyi ökör idióta vezető van az utakon. Szerintem sokkal kevesebb baleset lenne, ha az emberek mindössze annyit vétenének a szabály ellen, hogy lakott területen kívül full tiszta látási viszonyok mellett nem kapcsolják fel a villanyt /vagy csak a helyzetjelzőt/...
De azért még én vagyok leugatva. Igen, rosszul tudtam, úgy emlékeztem 10 évvel ezelőtti vizsga után, hogy elég a helyzetjelző is! Tessék!!!! Ehhez képest 7 hónapja vezetek balesetmentesen majdhogynem rutinszerűen /már amennyi rutint lehet 7 hónap alatt szerezni/. Mi lenne, ha még a szabályokat is ismerném? Egyébként nem ismersz, szóval teljesen feleslegesen ugatsz le engem. Magamra nem fogom venni és ettől nem fogom magam rosszabb vezetőnek érezni. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!