A benzinnel menet közben hogy lehet jobban spórolni?
Ilyeneket tudok, hogy ha nagy sebességnél le van húzva az ablak, be van kapcsolva a klíma, nincs leszedve a tetőcsomagtartó, vagy túlsúly van a kocsiban, akkor ezek növelhetik a fogyasztást.
Ezekkel nincs is gondom. Nagy sebességnél mindig felhúzom az ablakot, már csak a huzat miatt is. A klímát alig használom. A tetőcsomagtartót leszerelni nem tudom, ugyanis gyárilag ott van a tetőn. Túlsúly meg maximum annyi van a kocsiban, amivel a bevásárlásból hazaérek.
De menet közben hogy lehet spórolni? Motorféket igyekszem elég gyakran használni /lejtőn alap, de elég gyakran sík úton is/. Igyekszem korán felváltani. Bár erről eltérő véleményeket olvastam. Valaki szerint nagyobb fordulaton kevesebbet fogyaszt, viszont valaki azt mondja, hogy ha kihúzatja a fokozatot, akkor fogyaszt többet. Illetve nem tudom, hogy ha úgy váltok, hogy egyáltalán nem rángat a kocsi, akkor úgy jobb a fogyasztás? Vagy ez tökmindegy?
És azt se tudom, hogy 1-esből vagy 2-esből való indulásnál nagyobb a fogyasztás? Igen, azt tudom, hogy 2-esnél kicsivel jobban kophat a kuplung, mert többet kell csúsztatni, de én most ettől függetlenül kérdezem. Mert nekem mindkét fokozatból való elindulásnál mutatott már 20-30 litert is pillanatnyi fogyasztásnak, de 80-90-et is...
Köszi előre minden választ!
Spicc: köszi az értelmes és kicsit sem ironikus választ...
2-es: Igen, szoktam ilyet. Főleg dugókban. Le szoktam maradni a sortól picit, hogy folyamatosan tudjak haladni. Tehát hogy ne az legyen, hogy elindulok-megállok-elindulok-megállok-elindulok-megállok... Hanem hagyom, hadd menjen el az előttem lévő, én pedig folyamatosan tudok menni. Viszont konkrétumot te sem írtál. Pl. azok a kérdések érdekelnének, amiket feltettem... Bár Te normálisan válaszoltál legalább.
Aztakur\/aélet... Ez komoly? :OOO Na, ezt tényleg nem tudtam. Bár ha a nyereségvágy áll a dolog mögött, akkor este 10 után /hétvégén korábban/ miért állítják narancssárga villogóra a lámpákat? Autók akkor is vannak. Bár igaz, közel sem annyi, mint egy délutáni csúcsforgalomban.
Viszont ez a folytonos leállítgatás a pirosaknál nem káros? Állok egy pirosnál, zöldre vált. Indítok, megyek. Akkora sor van, hogy a következőn már nem érek át /volt már pár ilyen alkalom/. Ott megint leállítom? :OOO
/Viszont vasúti sorompónál ezek után gondolom, mindenképp a leállítás javasolt? Csak azért kérdem, mert eddig ott sem állítottam le, bár ahogy láttam, a körülöttem lévők se./
Káros, nem káros...annyi üzemanyagot megspórolsz, hogy ötvenszer megjavíthatod belőle az önindítót, ha elromlana. Főleg ilyen benzinárak mellett.
A sebváltót még gyakrabban használod, ergo az még nagyobb frekventált gyakorisággal kellene hogy tönkremenjen.
Minden piros lámpánál célszerű leállítani, vagy legalábbis azoknál ahol már nem jön be a "sárga, ó ezen még átcsusszanok", vasúti átkelőknél meg főleg. Itt speciel van egy vasúti átjáró, volt hogy 20 percig tartotta fel a forgalmat, me' a tehervonat szépen megállt az átkelő előtt 100 méterrel. Pár ezer forint angolosan távozott a kipufogócsövön.
Vasúti átjárónál főleg állítsd le, ott tipikusan hosszabban várakozik az ember.
Én a minél hamarabb felváltás mellett vagyok (már ha épp nincs szükségem a pörgetés erejére), nekem és a páromnak bevált. Mi évek óta eléggé optimalizálunk fogyasztásra, hobbiból, főleg ő, mert nekem az élvezet az első, ami nem zárja ki az előzőt. Nekem csak motorom van, de a fogyasztáscsökkentő technikák kb. ugyanazok, csak pl. egy autónál gyakrabban van értelme a motorféknek, bár többnyire ott is jobb a fékezés kerülése. A motorfék is fék, elpazaroljuk a megszerzett lendületet. Ha úgyis erősen le kell fékezni vagy meg kell állni, OK, de amúgy a szabadon gurulás jobb.
Az elindulás fokozatát nem tartom számottevőnek, mondjuk én nem is indulok el állandóan :D
Megemlíthetem még, hogy sem az állandó tempó, sem a finom gyorsítás nem tesz jót a fogyasztásnak, határozottan észrevehetően tudja rontani. Tapasztalat (van azért kivétel is, illetve nagyon nem mindegy, hogy milyen az az állandó tempó, a motor erejéhez képest), de belegondolva sem meglepő ez. Erősebb (de nem nyelezve) gyorsításnál nagyobb a terhelés és hatékonyabb a motor. Az állandó sebességgel haladásnál pedig többnyire sokkal jobb a pulse&glide, a nagyon gyakori hipermiler technika, ahol gázt adunk, majd leguruljuk.
Az is jó, ha nagyobb követési távolságot hagyunk (már ha lehet), illetve figyeljük nemcsak az előttünk haladót, de az azelőtti járműveket is. Így elkerülhetünk hirtelen fékezéseket s biztonságosabb is.
A fékezéskerülés és a megállás elkerülése a legfontosabb, hisz akkor minimalizáljuk a lendületvesztést.
Jó hát nyelezni se jó, s a motortól függően egy ponting a lassabb haladás kisebb fogyasztást jelent, de ez elég evidens :)
Vannak még fontos tényezők, amikkel viszont többnyire nem tudunk mit tenni, rövid út, rossz burkolat, rossz időjárás...
Javítás és javítás közt van különbség. Ha a motor romlott el, arra tényleg rámegy az ember inge-gatyája is. Viszont egy leszakadt kipufogódob annyira már nem gatyaszaggató, feltéve ha nem Lamborghinid van...
23:29, értem, nagyon szellemes vagy, de azért egyszer próbáld majd ki a kedvemért, hogy ha piros lámpáknál leállítod a motort, mennyivel később kell tankolni, hány plusz kilométer a helybentoporgásra elszart benzin. A megspórolt összeget aztán szorozd be 9 millióval, annyi embernek van kb. autója. Ezek tények, szembemenni velük olyan mintha a szélbe pisálnál.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!