Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A benzinnel menet közben hogy...

A benzinnel menet közben hogy lehet jobban spórolni?

Figyelt kérdés

Ilyeneket tudok, hogy ha nagy sebességnél le van húzva az ablak, be van kapcsolva a klíma, nincs leszedve a tetőcsomagtartó, vagy túlsúly van a kocsiban, akkor ezek növelhetik a fogyasztást.

Ezekkel nincs is gondom. Nagy sebességnél mindig felhúzom az ablakot, már csak a huzat miatt is. A klímát alig használom. A tetőcsomagtartót leszerelni nem tudom, ugyanis gyárilag ott van a tetőn. Túlsúly meg maximum annyi van a kocsiban, amivel a bevásárlásból hazaérek.


De menet közben hogy lehet spórolni? Motorféket igyekszem elég gyakran használni /lejtőn alap, de elég gyakran sík úton is/. Igyekszem korán felváltani. Bár erről eltérő véleményeket olvastam. Valaki szerint nagyobb fordulaton kevesebbet fogyaszt, viszont valaki azt mondja, hogy ha kihúzatja a fokozatot, akkor fogyaszt többet. Illetve nem tudom, hogy ha úgy váltok, hogy egyáltalán nem rángat a kocsi, akkor úgy jobb a fogyasztás? Vagy ez tökmindegy?

És azt se tudom, hogy 1-esből vagy 2-esből való indulásnál nagyobb a fogyasztás? Igen, azt tudom, hogy 2-esnél kicsivel jobban kophat a kuplung, mert többet kell csúsztatni, de én most ettől függetlenül kérdezem. Mert nekem mindkét fokozatból való elindulásnál mutatott már 20-30 litert is pillanatnyi fogyasztásnak, de 80-90-et is...


Köszi előre minden választ!



2014. máj. 29. 21:46
1 2 3 4 5
 21/45 anonim ***** válasza:

17-es vagyok.Örülök hogy tetszett a hozzászólásom, viszont ezt a lámpa nem használatot nem értem.

A KRESZ egyértelműen kimondja mikor kell használni, büntetnek is ha nincs felkapcsolva(meg az új trafikban benn lesz ez az "extra" is, hogy figyeli a világítást, ha jól tudom).

Teli tankonként spórolsz vele 200 forintot körülbelül. Megéri ez? Tényleg biztonsági elem. Meg sok fejlettebb vezetési kultúrával rendelkező országban mindig kötelező. Nálam is beindítom a kocsit, aztán várok 20-30 másodpercet(rendeződik a feszültség, hogy ne terheljük az aksit) aztán rakom is fel a tompítottat. 6 éves autóban 1 izzócsere volt eddig, a bal első reflektorja ment ki a H4-es izzóban, mondjuk azt filléres dolog. Ja és megyek is az autóval rendesen, tehát van benn kilométer.

De ha itt tartunk akkor spóroljunk a benzinnel, ne hallgassuk a rádiót, ne fűtsünk, ne használjunk hátsó ablakfűtést(mondjuk azt tényleg nem használok) és még sorolhatnánk.

2014. máj. 31. 10:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/45 A kérdező kommentje:

Már bocs, de egy fa árnyéka senkiből se takar annyit verőfényes napsütésben, hogy ne lehessen őt észrevenni anélkül, hogy felkapcsolná a lámpáját...


Egyébként meg minek felkapcsolni a lámpát fényes nappal, jó látási viszonyok között? Azon kívül, hogy ez a szabály persze? Most biztos valaki le fog ugatni emiatt, aki akarja, tegye. De én semmi értelmét nem látom ennek a szabálynak. Ennyi erővel városban is kapcsoljuk már fel mindig... /pedig ott ugye kötelező/


Persze ha ködös, borús, esős idő van és rosszak a látási viszonyok, akkor nyilván felkapcsolom, mert őrült nem vagyok. De tűző napon minek? Velem is volt már hasonló árnyékos szituáció mellesleg. De nem kell ahhoz világítania valakinek, hogy észrevedd őt. Szóval ezt felesleges dolognak tartom.

2014. máj. 31. 10:13
 23/45 A kérdező kommentje:

17-es/21-es:


Az előző komment nem neked ment. :) Amúgy igen, nagyon tetszett a hozzászólás.


Viszont lehet, hogy ebben a világítás dologban nem fogunk mi se egyet érteni. :) Igazából nem is a spórolás miatt csinálom /bár alig megyek lakott területen kívül/, hanem azért, mert tűző napon szart se szoktam látni a műszerfalból, ha felnyomom. A szerelő azt mondta, ez normális és hogy az ő kocsijában is így van... És őszinte leszek: engem ez nagyon zavar, ha nem látom a műszerfalat. Rossz körülmények között nyilván felkapcsolom én is /akkor már a műszerfalból is többet látni a felkapcsolt lámpa ellenére is/. De napsütésben mi értelme? KRESZ szabály, tudom... De mondom, nálam elég erősen belejátszik a dologba az, hogy nem látom tőle a falat. Nem a spórolás miatt csinálom.


Te amúgy állandóan felkapcsolt lámpával mész? Napsütésben, zsúfolt városban is?

2014. máj. 31. 10:20
 24/45 anonim ***** válasza:
35%

"Egyébként meg minek felkapcsolni a lámpát fényes nappal, jó látási viszonyok között? Azon kívül, hogy ez a szabály persze? Most biztos valaki le fog ugatni emiatt, aki akarja, tegye."


Egyébként meg miért nem lehet embert ölni? Azon kívül, hogy ez a szabály persze? Most biztos valaki le fog ugatni emiatt, aki akarja, tegye.

2014. máj. 31. 10:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/45 A kérdező kommentje:
Bocs. 22-es válaszban egy hiba: "ott ugye NEM kötelező"
2014. máj. 31. 10:24
 26/45 A kérdező kommentje:

Hát igen. Az, hogy tökéletes látási viszonyok között nem kapcsolom fel FELESLEGESEN a lámpát és az, hogy kioltom egy embertársam életét, nagyon egy súlyban vannak egymással...


Egyébként akármekkora hülyeségnek is tartom ez a nappali világítást, ha a műszerfalam fénye nem menne el, felkapcsolnám én is. Valóban nem azon az egy mozdulaton múlik. Az azonban már teljesen más, hogy fullra szart se látok a kijelzőkből, miközben autózok. Míg a körülöttem lévőkkel ugyanúgy látjuk egymást akkor is, ha nincs felkapcsolva a lámpa /ugye tökéletes látási viszonyokról beszélek/. Akkor már inkább utóbbit választom. Hacsak nem mond valaki egy jó indokot arra, miért kéne felkapcsolni nappal a lámpát városon kívül... Azon kívül, hogy ez a szabály. Mert az az árnyékos példa eléggé nem hihető volt. Mondom, velem is volt már olyan.

2014. máj. 31. 10:35
 27/45 anonim ***** válasza:
91%

Ember, ha egyszer kinyitnád a szemedet, láthatnád magad is, mekkora különbség van láthatóságban - pl. nagy távolságból tompítottal és anélkül. Márpedig mikor pl. előzöl, baromi jól jöhet, ha egyértelműen látod, hogy jönnek szembe 200 méterre, mintha csak hunyorogsz, hogy most az jön, vagy megy? Persze tudom, neked olyan a szemed, mint a sasé, meg sosem előzöl.


Nem, vazze, nem normális, hogy elmegy a műszerfalvilágítás a tompított felkapcsolásakor. Rúgd ki a lusta szerelődet, és GONDOLKODJ! Nem viccből találták ki, hogy fel kell kapcsolni azt a kuvra villanyt. LÁTHATÓSÁG!

2014. máj. 31. 10:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/45 anonim ***** válasza:

17/21 vagyok

Az autódon nem lehet állítani a fényerősséget a műszerfalon valahogy, vagy biztosítékoknál valami kapcsolóval? Egyébként milyen autó, mert szerintem nem normális dolog, sőt sok esetben úgy van megcsinálva hogy helyzetjelzővel ad háttérvilágítást.

Lehet nem értünk egyet, de én tanultam közlekedésbiztonságot valamilyen szinten, meg tapasztalat is van vezetésben mint személyautóval, mint nagyobb járművekkel, szóval tudom miről beszélek. Jó látási körülmények között is méterek vannak az észlelhetőségi távolságban. És bent az autóban szerintem nem kell annyit látni, mint kint. De még mindig ott a DRL lehetősége, persze szabályoknak megfelelően bekötve s használva.

2014. máj. 31. 10:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/45 A kérdező kommentje:

Amúgy meg nem nagyon van értelme ezt feszegetni, mert alig autózok városon kívül. Városban szerencsére nem kötelező a lámpa, ha jó az idő.


És amúgy is eltértünk kicsit a kérdés témájától. Végülis amire szerettem volna, arra már megkaptam a válaszokat.

2014. máj. 31. 10:47
 30/45 A kérdező kommentje:

17/21/28:


1.4-es Toyota Corolla Wagon Terra Ice. Amúgy van egy kis pöcök a műszerfalon, de ott a kilométeróra-állást mutató kijelzőn tudom változtatni, hogy mit mutasson. "Trip A", "Trip B", amiket le is tudok nullázni, ha valamennyi összejött. Ugye az összkilométer, amit nem tudok nullázni. Illetve egy negyedik valami, az is kilométerrel kapcsolatos. Szóval azzal nem lehet a világítást állítani. :(


A szerelő is tanácstalan volt, mondta, hogy az ő kocsijában is így működik. Illetve volt egy másik fiatal szerelő srác is, ő azt mondta, hogy apró, LED-ekhez hasonló háttérvilágítás fal a falban, és azok közül kiégett pár... Viszont én laikusként megkérdezem most: nem az lehet, hogy valamelyik biztosítékot simán ki kéne cserélni? Bár fogalmam sincs, hol lehet a biztosítéktábla...

2014. máj. 31. 11:00
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!