Melyiket válasszam Chiptuningot vagy Porlasztókat egy turbó-dízeles kocsihoz, hogy jobban gyorsuljon?
Na akkor szálljunk vissza kicsit a földre.
A 420SDI-ben egy angol fejlesztésű dízelmotor figyel, és itt a jelölések nem egyeznek meg a VW csoport jelöléseivel. Ezt a vitát elkerülhette volna a kérdező, ha már a kérdésben megadja, hogy pontosan milyen autóról és motorról volt szó.
A 420SDI már elektromosan vezérelt adagolós dízel, hatalmas 110 lovas teljesítménnyel. Többen már leírták, hogy nem érdemes vele geccsolni, de úgy látszik nem érted.
Alapból ez nem volt egy túl elterjedt motor..gondolom nem véletlenül :)
Szóval. Egy motornak az alkatrészeit a motor teljesítményéhez méretezik ( persze némi ráhagyással). Ha te azt szeretnéd, hogy a 110 lovas motorod 170 lovas legyen gyári alkatrészekkel az zsákutca. Előbb-utóbb széthullik. De inkább előbb. Jobb gyorsulást szeretnél? Mennyivel jobbat? A 170 ( vagy annál több ) lóhoz - ha azt akarod, hogy a motorod üzemeljen is pár évig - tényleg ki kell cserélni a bélést benne, ahogy írtál a hajtókaroktól a dugattyúkig mindent. Lehet, hogy te vagy a haverjaid ezt nem ír gondoljátok, ha lesz időtök próbáljátok meggyőzni majd a dugattyúcsapszeget meg a hajtókart, úgy is ők döntenek :D
A több teljesítményhez magasabb turbónyomásra lesz szükséged, ha ez megvalósítható a turbóddal az jó. Ha csak folyamatos pörgetéssel valósítható meg, akkor az is széthullik egy idő után, tehát abból is nagyobb kell ( mivel az autódban lévő feltöltőt X köbméter/óra légszállításra tervezték, nem X+70%-ra..). A több levegőhöz több üzemanyag kell majd, mivel ebből lesz a power. Ehhez meg nem ártanak nagyobb porlasztók és valami tákolt adagoló, mivel a gyári valószínűleg nem fog tudni 70%-kal több üzemanyagot nyomni. És ehhez kell majd egy szoftveres módosítás, ami mindezt lehetővé teszi. Tehát összességében kb mindenből nagyobbra lesz szükséged.
Azt már leírták, hogy a népszerű VW 1.9TDI-ból 1 gurigából lehet olyan 200 lóerő felettit építeni, ami relatív tartós is lesz. Van egy rossz hírem, ez nálad is minimum ugyanennyi lenne.
Önmagában egy szoftveres tuning meg egy kis töltőnyomás emelés talán dobna valamennyit, de attól még messze nem lenne 170 lóerőd.
Kisebb lenne a fogyasztása? Gondolom fizika órára azért bejártál. Nagyobb teljesítmény kevesebb üzemanyagból? Hidd el, ha ez működne akkor a kertben atomerőművem lenne ( de minimum 20 dízelmozdonnyal dolgoznék a RailCargo Hungáriának ). Sajnos magasabb teljesítmény csak több üzemanyagból lesz. Az igaz, hogy ha a mostani autód vegyesben 7 litert fogyaszt, átépíted 200 lovasra és !NORMÁLISAN! használod, akkor nem fog mondjuk átlag 8 liternél többet enni. De akkor a 200 lóból ugyanúgy csak 60-70 lovat használsz. Amikor tiprod neki, akkor a megnövekedett teljesítménynek megfelelő többletüzemanyagot fog kérni, tehát ha egy csutkagázos etap fogyasztását 100kmre vetítjük, akkor 10-15-20 liter kényelmesen. Hmm, ilyenkor nem is fogyaszt kevesebbet, mint egy 200 lovas turbós benzines ( pl 620TI ).
Akkor most számoljunk. Egy sima chiptuning megáll 100-alatt, de attól még nem leszel Jampi a városban. Egy komolyabb átépítés meg háromszor annyiba kerül, mint az autód. És akkor ez még csak a motor. A gyári féltengelyek sem fogják értékelni a megnövelt teljesítményt, meg úgy az egész első futómű.
Sajnos ez már nem a Need for Speed Underground2, itt nincs cheatkód. A tuning egy mocskosdrága sport. Főleg ha valaki 50-70% vagy annál nagyobb teljesítménytöbbletet akar egy autóból.
Ajánlották a turbós benzines. Benzintemető. Igaz. Viszont el kell dönteni, hogy fillérb@xóskodunk vagy száguldunk. Találtam a youtube-on egy videót, szoftvermódosítással és 1.35baros töltőnyomással 10 másodperc alatt fut a 420SDI 100-ra. Na ezt egy simán lövi egy gyári 350 000 forint E36 320i, egy 325i meg úgy körbeautóz, hogy öröm lesz nézni.
Persze fú BMw meg benzines lehet köpködni(írhattam volna mást is, de ezekkel szoktak itt a leggyakrabban autóskártyázni), de ezeknek a vételára annyi, mint neked 4 porlasztó egy adagoló felújítás meg egy chiptuning. és ezek után szokott jönni a fekete leves. Normálisabb helyeken elmondják, hogy tuningolni csak patent állapotú motort lehet. Nem véletlenül. Ha egy 15 éves ki tudja mennyit futott dízelben neki állsz turbónyomást emelni, mi lesz a garancia, hogy nem fújja el a gyűrűsort egy héten belül? Vagy a megemelkedett égéshőfok miatt nem adja fel a harcot a hengerfejtömítés. Általában VérPistikéék ócó tuningjának ez szokott lenni a következménye. Szátb@xol egy működő motort..
A gyorsulásról meg annyit, hogy eltekintve a nyomatékgörbe adta előnyökről/hátrányoktól két egyforma tömegű egyforma teljesítményű autó kb azonosan fog gyorsulni. Az, hogy te lenyomtál egy Audit, vagy a haverjaid lenyomtak egy két benzinest.. Már említettem olcsó autókat, amivel simán körbeautóznak, akkor szerinted mi lenne egy komolyabb feltöltött benzines autónál? Mondjuk úgy 250-300 ló vagy a felett? :D Persze ennek már nincs értelme, mert összehasonlítani, csak hasonló teljesítményű autókat illik. De azért megnézném hány haverodnak van 300 ló fölötti dízele. :)
Egy szónak is száz a vége, ha normálisan akarod csinálni az egy vagyon, tákolni meg felesleges, mert nem fogja hozni a kívánt eredményt és csak hülyét csinálsz magadból. Bár azzal itt már jó úton haladsz :)
"Max pár lóerőt tudnál kihozni belőle, 50%-os növekedést sehogy. Inkább add el és vegyél egy gyárilag 160 lovas autót."
"A kérdező kommentje:
Minek?! A gyárilag nagy lóerős sokat fogyaszt"
Ezt megkönnyeztem... :DDDDD De azért tetszik a logikád, csak sajnos az a +50 ló a tuningolt gépben sem fénnyel táplálkozik! :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!