Mi a véleményed arról, hogy szinte mindenki tolja a kis turbo benzines motorokat, csak a japánok tartanak ki a szívó mellett?















Turbó jobb. ha jó. ha nem, akkor szívás.
Nyomatékos, jól megy.
Innentől csak hozzáértők olvassák:
Nem mindegy hogy 80/5500 110Nm/4500 vagy 85/5000 és 190Nm/2000-5000





Japánban kétféle jármű létezik... az egyik fajta elhagyhatja a szigetországot exportra, a másik fajták csak belső használatra gyártódnak. na, ezek a kisméretű turbós motorok, automata váltóval...mindegy, motorkerékpár, vagy autó..,már öten köbcentitől turbóznak..
értenek hozzá. (de nagyon)
jó, tudom...fukusima befigyelt, de az nem turbó, csak atom...





Márpedig a turbó motoroké a jövő akárki akármit mond, a szívó motorkba már nincs potenciál.
Viszont egy kis 1.0 3 hengeres motor föl lehet fújni 200 lóerőre, emellé raknak még egy villanymotort az már elegendő.
De ezres szívóból semmit se hoznak ki.





3.
Swifttel csak akkor tudsz jól fogyasztani, ha alacsony a dinamikád.
Minden embernek van egyéni dinamikája ami megfelelő neki, amit tartani tud, lámpánál, elinduláskor, tehát gyorsíításkor.
Szívó motorok a nyugdíjasok alatt fogyasztanak jól.
Aki haladni akar, azalatt nem mert állandóan padlózgatni fogja, széttapossa akkor fogja tartani azt a tempót amit megszab magának, és az autónak, csak közben még frusztrált is lesz hogy az istenit nem megy ez az átkozott kocsi a fene vinné el.
Turbósban pedig nem kell padlózni, kisebb gázállásnál is felépül az a nyomaték ami kell a megfelelő menetdinamikához.
Nyugdíjasok alatt tehát a turbó ugyanúgy fogyaszt mint a szívó.
Aki halad is, annak jobb a turbo kevesebbet fog enni, és jobban megy.










...Mondjuk én még mindig a nagy köbcentis szívó motorok híve vagyok.. :)
Bocs a dupláért.
A Mazda Skyactiv és a Toyota Hibrid rendszerei nagyon takarékosak, és dinamikusak is egyben. Turbo nélkül.
Priusokból több is van ami elérte az 1M kilométert hiba nélkül.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!