Opel Astra H 1.7 CDTI 101 lóerővel?
Nem vágtam hátast tőle!
Külsőre ok, beltere szokható. Index kicsit fura az komolyabb megszokást igényel!
2000-es fordulatszámig elég lomha, onnantól viszont megindul eléggé erőteljesen, csak néha pont az kellene hogy dinamikusan lehessen vele közlekedni, pedig dízelnél ez pont hátrány, hogy pörgetni kell az 1.4-es benzinesem jobban gyorsul és alacsonyabbról indul meg!
# 21!
Ez alapján ott igen komoly gondok lehettek a turbóval. A geometriára, vákuumcsőre tippelek.
Vezetek 1.4-es benzinest (Z14XEP) is céges kocsiként. Hogy ennél a típusnál a köztudottan alulmotorizált lomha 1.4-es jobban gyorsul mint az 1.7-es az igen erős csúsztatás.
Vagy a fizika törvényei nem érvényesek, ugyanis az 1.4 lóerőre is kisebb, nyomatékre meg pláne. Vagy tényleg műszaki problémák voltak azzal az 1.7-essel és már közel sem tudott 101 lóerőt és 240Nm-t.
Ha a motorkarakterisztikát is megnézzük, az 1.7 görbéi az 1.4 fölött futnak igen jelentős különbséggel.
Z14XEP motor: [link]
Z17DTH motor: [link]
Pl egy alacsony 1500-as fordulaton a dízel lead kereken 200Nm-t és kb 35kW-ot. A benzines csak 100Nm-t, azaz épp fele akkora nyomatékot és az ábra alapján 17-18kW, szintén fele akkora teljesítményt.
Hogy egy ugyan olyan típusú, tömegű autó jobban gyorsul fele akkora teljesítménnyel és nyomatékkal, az elég érdekes lenne szerintem...
De ne csak a számok beszéljenek, tapasztalat: Ha az 1.4-est lepadlózom gyakorlatilag nem történik semmi, szépen komótosan fokozatosan kezd gyorsulni. Ezzel szemben nekem az 1.7 már 1500-as fordulattól szinte azonnal kilő. Ennél alacsonyabb fordulaton meg amúgy sem egészséges a használata.
Emelkedőn ugyan ez a helyzet. Ahol az 1.7 5. sebességi fokozatban vígan feljön, gyakorlatilag meg sem érzi, az 1.4-es 3.-ig(!) kell visszaváltanom főleg ha a klíma is megy.
Még egy dolgot tudok elképzelni: amit te vezettél az még nem a Z17DTH motoros Astra volt.
A kezdeti szériában ugyanis gyártották még a G szériában alkalmazott 80 lóerős, fix "Garrett" turbós motorral is rövid ideig a típust. Ugyan így Opel Astra H 1.7 CDTI volt a neve, csak gyengébb volt a motorja, 80 lóerőt és csak 170Nm-t tudott maximálisan. Ennek Z17DTL volt a motorkódja. Annál el tudom képzelni hogy lomhának érezted és a fix geometriás turbó miatt pörgetni kellett.
Nekem nincsenek ilyen komoly felszereléseim, szerintem az enyém alap felszerelés, de tökéletes nekem :)
A gyorsulása szerintem kiváló, nem sokat, eddig 1000km-t mentem vele de meggyőződően tudom mondani, hogy ennél több nem kell.
Nálam 1800 körül kezd jobban pörögni, és olyan 2200 körül érezni a "hátba vágást" :)
A fogyasztás nálam: utántankoltam, de meglepődtem nagyon. Az üzemanyag fogyasztását mérő mutatóm szerintem csal, méghozzá kevesebbet mutat mint ami van a tankban...lehet rossz!
Először mikor megvettük, teletankoltam teljesen, mentem 600km-t, és tankoltam bele 30 litert és tele lett! Szóval 600km-t tudtam menni 30 liter üzemanyaggal, ami 5 literes fogyasztást jelent. DE, ha az üzemanyag mérőt nézem, akkor kb még max 200-km-t tudtam volna menni, azaz 800-at. DE, amit tankoltam bele, és az alapján számolva, az 1000 Km.
Szerintetek? :)
DEDE!! :D
Visszatérve: 8 vonalka van az üzemanyagszint mérőn, 100km-ként megy le egyet.
Várjál! Maga az analóg szintjelző, ami a műszeregységen rossz, vagy amit a digitális kijelzőn mutat?
Ezek nem valami egzakt műszerek, nekem is mérnek össze-vissza.
A szintjelzőn egy csík nekem is nagyjából 100km-nek felel meg, vagy talán egy kicsit kevesebbnek. (Leszámítva az első 120-130km-t ahogy azt már kitárgyaltuk.)
Amikor pontosan féltankot mutat és teletöltöm, a várt 26 liter helyett 29 megy bele. Igaz ez nem nagy eltérés. A gyári 52 literbe lehet nem tartozik belel a cső a tanktól a betöltőnyílásig. Én ezt is tele szoktam tölteni, nem csak kattanásig tankolok.
A BC (board computer) viszont fogyasztásra nagyon alul mér. Nekem egy jó litert hozzá kell adnom, hogy megkapjam a tényleges fogyasztásomat. Pl egy Pécs-Budapest távra, amiben volt Budapestről kifelé dugóban araszolás, utána meg autópályan 130-140-es tempóval, kiír ilyen 4,6-4,8 literes fogyasztásokat.
A "Range" (hatótáv) is nagyon érdekesen alakul. Ha teletankolom a kocsit 1200 km-eket kiír. Megteszek 230km-t és már csak 900 lesz belőle. Megteszek újabb 230km-t és már csak 450 lett. Tehát 1 km-en 2-vel csökken a számláló értéke...
Szóval ami biztos, hogy hány litert tankoltál és mennyi a megtett km. A többit nagyon kritikával kell kezelni, mert nagyon pontatlanok ezek a műszerek.
"Maga az analóg szintjelző, ami a műszeregységen rossz, vagy amit a digitális kijelzőn mutat?"
Nekem nem mutat a BC ilyesmit, ebben nincs ilyen felszereltség...csak a menetidőt méri "sajna", szóval csak arra tudok hivatkozni amit beletankolok és a km óra / üzemanyagszint mérő (ha jól működne) :D
600km-t 30 literrel úgy sikerült, hogy tapostam azért neki, sok hirtelen gázadást csináltam, előztem, hát próbálgattam mit tud :)
-600kmből úgy kb 110km-es tempóval 150km,
-90km-es tempóval főúton 300km,
-40-50km-es tempóval városban 150km.
:)
Hát elég jó tényleg így a fogyasztás, így 5 liter.
A mutatója, hogy miért mutat kevesebbet, na az nagy kérdés.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!