Van köztetek olyan, aki téli időszakban nyári gumival közlekedik?
Elbocsátottak a munkahelyemről, nincs pénzem 50Eft-ért téli gumi készletet venni.
Ha viszonylag jó idő van és száraz az út, mennyire kockázatos nyári gumit használni a téli helyett (természetesen ha hó van, nem ülök autóba)?
Ha alkalomszerűen használod a gépet télen, havi 1x-2x akkor nem érdemes téli gummát venni...
De könyörgöm, ennyi parasztot... a téli guminak nem az a lényege hogy felmenj egy dombra (arra ott a hólánc, kinek van?) hanem sokkal inkább meg tudj állni. 7 fok pedig csak ajánlat, de 0 fok alatt százról 20 méterrel kitolódik a fékút, és nem számít hogy száraz...
A fillérb@..ás megy, egy kisebb autóra 10 alatt meg lehet úszni /db, aki meg nagyobb autóra nem tud venni, az csavarodjon fel egy fára.
Sógoréknál 1500 eurót kell fizetni ha nincs téli gumi, remélem nálunk is bevezetik.
Igen ,jönnek ezzel a +20méterekkel 100nál ez is egy vicc. Akkor akinek nincs legújabb Mercije meg Porscheja versenyfékekkel az mind gyilkos és el fog ütni egy óvodás csoportot ,mert annak az alap fékútja is jóval kevesebb mint egy 20-onéves rendben lévő fékrendszeres használtkocsinak amivel rengetegen járnak. Mind gyilkos és felelőtlen mert nem vesz Porschét. Annyi a megoldás ,hogy annyival lassabban kell menni amennyivel több a fékút, nagyobb követési távot kell tartani a másik mögött, előrelátóan kell manőverezni stb.
Aki jól tud vezetni az nyári gumival is elboldogul télen. Én már rengeteg telet átvészeltem így és naponta kellett dolgoznom a kocsival. Nem is beszélve a rengeteg áruszállításról ahol a főnök soha nem adott téli gumit a kisteherautóra ,és télen a legnagyobb hófúvásban is ki kellett vinni az árut vidékre. Üresen külön élmény volt a dolog.
"Ha alkalomszerűen használod a gépet télen, havi 1x-2x akkor nem érdemes téli gummát venni... "
Ha havi 1-2-szer kell az autó, de akkor tényleg kell, akkor szükséges a téli gumi, mert fogalmad nincs, mikor van rá feltétlenül szükséged. Ha havi 1-2-szer használod, de akkor sem feltétlenül szükséges, ha rossz az időjárás, megoldod másként, akkor meg nem kell autó.
Ez egy marhaság. Nekem is hetente egyszer kell az autó, hogy elmenjek anyagért a kisiparomba. De hogy az hétfő, vagy kedd, vagy szerda, azt szabadon választhatom meg, nem történik semmi, ha meg kell várnom, amíg megjön a hókotró.
Alkalmi használatra téli gumit venni pazarlás. Pár év alatt úgyis fölkeményszik, és utána már ugyanúgy nem jó semmire, mint addig.
Ajánlom ezt a videót:
http://www.youtube.com/watch?v=z4PWHbTk8WA
A 25. másodpercnél nagyon jól megmondja a faszi, hogy a sok okostojás, téli gumi bojkottáló mennyire fertőzi a többi autóst.
A videón látszik, hogy 50-nél 5-6 méter, 100-nál viszont akár 25-30 méter plusz is lehet a féktáv ugyan olyan útszakaszon.
Persze...lehet téli gumi ellenesnek lenni, és mínuszokban, fagyos úton, jeges úton nyári gumival keménykedni, "trendizni" , mert ez a divat.
De ez csak addig lesz divatos, amíg jön egy hozzátok hasonló nyári gumi fun, és nem tud megállni a zebrán, csak +5 méterrel távolabb, miután már átdöccent mindkét kerekével a kisgyereket nyakán. ;)
23:
"Igen ,jönnek ezzel a +20méterekkel 100nál ez is egy vicc. Akkor akinek nincs legújabb Mercije meg Porscheja versenyfékekkel az mind gyilkos és el fog ütni egy óvodás csoportot ,mert annak az alap fékútja is jóval kevesebb mint egy 20-onéves rendben lévő fékrendszeres használtkocsinak amivel rengetegen járnak. Mind gyilkos és felelőtlen mert nem vesz Porschét. Annyi a megoldás ,hogy annyival lassabban kell menni amennyivel több a fékút, nagyobb követési távot kell tartani a másik mögött, előrelátóan kell manőverezni stb. "
Először is bármilyen jó féked van, elsősorban a gumi és az aszfalt kölcsönhatása fogja meghatározni a féktávot, és nyilván az is számít, hogy a prémium autóknál valószínűleg eleve jobb gumit tetet fel a tulaj, az ABS is jobb, de ez jóval kisebb eltérés, mint ami csúszós úton van nyári és téli gumi között, összevetethetetlen a kettő. Másrészt nagyságrendileg is más kiadásbeli különbség.
Egyébként jellemző Magyarországon, hogy a sok paraszt azt hiszi a drága autójával, hogy ő 150-ről hamarabb megáll, mint a buzukis 90-ről, mert hogy a buzukisnak mennyivel gagyibb a féke, és fogalmuk sincsen, hogy a fizikai törvények rájuk is vonatkoznak, és lehet, hogy nagyságrendekkel jobban gyorsulnak a buzukishoz képest, de ugyanez a fékezésre már nem igaz, a sebességgel meg négyzetesen nő a féktáv.
"Aki jól tud vezetni az nyári gumival is elboldogul télen. "
És természetesen a legtöbb ember úgy gondolja magáról, hogy jól tud vezetni.
De segítek: ha jó sofőr vagy és télen elboldogulsz nyári gumival, akkor téli gumival még jobban elboldogulsz. Ugyanez igaz rossz sofőr esetén is, nyári gumival nagyobb eséllyel okoz balesetet.
24:
"Na ja, csak éppen egy kicsit mások az időjárási- és útviszonyok a Großglocknerstrassén meg a 33-as úton, oszt ezért van, hogy ott kötelező, itt meg nem. :-p"
Na de Ausztriában nem csak a hegyvidéken kötelező, hanem ugye Alsó-Ausztria síkság részén is, ahol elvileg hasonlóak a viszonyok a hazaihoz, gyakorlatilag jobbak, mert hamarabb eltakarítják.
Itthon pedig havazás idején, -10 fokban egy letakarítatlan hegyi úton is elvileg legálisan lehet közlekedni nyári gumival.
26:
"Ez egy marhaság. Nekem is hetente egyszer kell az autó, hogy elmenjek anyagért a kisiparomba. De hogy az hétfő, vagy kedd, vagy szerda, azt szabadon választhatom meg, nem történik semmi, ha meg kell várnom, amíg megjön a hókotró. "
Nyilván ilyen is van. Én például havi 1-2-szer úgy használom, hogy ha nem tudnék közlekedni, akkor szívás van. Ugyanakkor a kérdező munkanélküli, tehát vállalkozása sincs.
"Alkalmi használatra téli gumit venni pazarlás. Pár év alatt úgyis fölkeményszik, és utána már ugyanúgy nem jó semmire, mint addig."
Pár év múlva is nagyságrendekkel jobban tapad hidegben, mint a nyári.
Azé', mer valaki kőgazdag burzsuj, még nem mondhassa azt meg, hogy aki nem, az mire kőcse a pénzit. Én má tizenöt éve autózom telente nyári gumikkal, oszt még sose vót még csak koccanásom se, pedig nem vagyok különösebben tehetséges az ottóvezetéshez, csak van önkontrollom, oszt ha csúszik az út, tudok lassan is menni.
Szerintem a közlekedésben a legveszélyesebbek az ideges, sietős vezetők, ők szokták a baleseteket okozni az új ottóikkal, meg lehet kérdezni bármelyik tűzótót, hogy hányszor köll juppikat kihúzniuk többmilliós roncsokból, és hányszor köll a kalapos bácsit a skodábúl.
No hát ez van, kérem. Sose nem a gumi a veszélyes, hanem a soffőr.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!