Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Volkswagen 1.2 12v HTP motoros...

GeryLaci kérdése:

Volkswagen 1.2 12v HTP motoros autók (skoda fabia, VW polo, ibiza) mitől eszik az olajat, gyakran nagy mennyiséget is?

Figyelt kérdés
Sajnos komoly gyári hibái vannak ennek a motornak!

2013. jan. 25. 22:46
1 2 3 4
 31/33 anonim válasza:

Sziasztok! Megosztom én is a tapasztalatot;

Családban egy 2005-ös Fabia Kombiban van az említett motor (1.2 12v 47kW HTP vw). Újonnan vett autó, sokáig márkaszervízben volt kezelve, de többszöri elégedetlenség után (kamu olajcserék stb.) magán úton oldottuk meg a kötelező szervízeket.

A kocsi most 12 éves, minden 10E-12E km után olaj + olaj szűrő + légyszűrő csere volt. A 100.000 km elérése után új gyertyákat is kapott (aztán 200E-nél is). Most értem el vele a 226.400 km-t.

Az olaj"fogyasztása" kb 220E-ig teljesen rendben volt, nem ette, ugyan a tömítés elöregedése miatt minimálisan de szivárog, de ez nem befolyásolta annyira a szintet. Úgy 6E km-rel ezelőtt kezdte el a már említett hibát, hogy 1000-2000 km-enként eleszi az olajat, vagy magas fordulatszámon (3500+), de ez mind betudható a futott km/kor-nak. Az autó városban és pályán volt használva, városban a megszokott tempóban, pályán 120/130+ (megpakolva), tehát azért terhelve van időnként rendesen. Októberben motor generálnak nézünk elébe, amitől személy szerint olaj terén javulást várok (majd a tapasztalatot később megírom).

Összességében nagyon elégedettek vagyunk az autóval, meg a motorral is. Nyílván tudni kell ennél a típusnál, hogy hol a határ, mennyit bír, de ár/érték arányban a mi szemszögünkből kifogásolhatatlan, mert nagyon bevált autó nem véletlenül döntöttem a motor felújítás mellett.

2017. júl. 24. 10:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 32/33 anonim válasza:

Nem elképzelhetetlen, hogy csak szelepszár vezetés-tömítés hibája van, de ennél a kilométernél nem ez a jellemző.

Ha 3500 feletti fordulaton "felkapja, és pikk-pakk eleszi az olajat, a motorblokk olyan mértékű kopásával lehet számolni, különösen a kompressziógyűrű felső átfordulási pontján, hogy az blokkcsere nélkül tökéletesen nem javítható.

A blokk legjobb tudomásom szerint nem fúrható, mert annyira vékony a két-két henger közti fal.

A szerelők cserélnek majd dugattyút, a kóklerebbek csak gyűrűznek, és egy teljes hengerfej felújítást "rámelegítenek a tulajdonosra, de ez csak részben segíthet, és csupán rövid távú megoldást kínál. (kicserélik a vezérműlánc szettet, ha van eszük az olajpumpát is, és válogathatnak rá főtengely csapágyakat is, szükség szerint köszörülni sem árt azt a bizonyos főtengelyt. Ha ezt nem teszik, nem ér semmit a felújítgatás....)


A kopott alumínium hengerben egy "lépcső lesz látható ott ahol a dugattyú-, illetve a cr ötvözet kompressziógyűrű irányt vált. A kompressziógyűrű kiugrik alacsonyabb fordulatszám tartományban ebbe a gödörbe, ekkor még annyira látványosan nem eszi az olajat. Amikor megpörgetjük, akkor már nincs elég ideje kitölteni a kopott vállat, cserében ott olaj marad, és elszökik a karter felé az égési kompresszió elég nagy része, ezzel magas kartergázt generálva. Ez a kartergáz magával viszi az olajat a szívócsőbe, és ha még nem dugult el a katalizátor, akkor el fog, ráadásul füstöl, és nem gyengén eszi az olajat. Lehet, hogy nem annyira, mint a "felújítás előtt, de Pest-Debrecen úton oda-vissza 140-nél meglesz a literes olajfogyás, ez szinte biztos!

A felújítgatás költségét nem árt tisztázni a megkezdése előtt, illetve tételes árajánlatot kérni több műhelyben. Az ajánlatok minden esetben tartalmazzák az elvégzendő munkákat, a felhasznált anyagok mennyiségét-, minőségét, ha úgy tetszik márkáját, mert a teáskanna-repülőgép ötvözetű alkatrészek nem túl tartósak....

Kíváncsian várom a tapasztalatait ezzel az alucsodával kapcsolatban....

2017. aug. 30. 08:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 33/33 anonim ***** válasza:

Nálam, az AZQ motor 8 decit fogyaszt olajból 10e km után

most van benne valós 165e km

az akkor jó?

2019. aug. 28. 16:37
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!