Volkswagen 1.2 12v HTP motoros autók (skoda fabia, VW polo, ibiza) mitől eszik az olajat, gyakran nagy mennyiséget is?
Sziasztok! Megosztom én is a tapasztalatot;
Családban egy 2005-ös Fabia Kombiban van az említett motor (1.2 12v 47kW HTP vw). Újonnan vett autó, sokáig márkaszervízben volt kezelve, de többszöri elégedetlenség után (kamu olajcserék stb.) magán úton oldottuk meg a kötelező szervízeket.
A kocsi most 12 éves, minden 10E-12E km után olaj + olaj szűrő + légyszűrő csere volt. A 100.000 km elérése után új gyertyákat is kapott (aztán 200E-nél is). Most értem el vele a 226.400 km-t.
Az olaj"fogyasztása" kb 220E-ig teljesen rendben volt, nem ette, ugyan a tömítés elöregedése miatt minimálisan de szivárog, de ez nem befolyásolta annyira a szintet. Úgy 6E km-rel ezelőtt kezdte el a már említett hibát, hogy 1000-2000 km-enként eleszi az olajat, vagy magas fordulatszámon (3500+), de ez mind betudható a futott km/kor-nak. Az autó városban és pályán volt használva, városban a megszokott tempóban, pályán 120/130+ (megpakolva), tehát azért terhelve van időnként rendesen. Októberben motor generálnak nézünk elébe, amitől személy szerint olaj terén javulást várok (majd a tapasztalatot később megírom).
Összességében nagyon elégedettek vagyunk az autóval, meg a motorral is. Nyílván tudni kell ennél a típusnál, hogy hol a határ, mennyit bír, de ár/érték arányban a mi szemszögünkből kifogásolhatatlan, mert nagyon bevált autó nem véletlenül döntöttem a motor felújítás mellett.
Nem elképzelhetetlen, hogy csak szelepszár vezetés-tömítés hibája van, de ennél a kilométernél nem ez a jellemző.
Ha 3500 feletti fordulaton "felkapja, és pikk-pakk eleszi az olajat, a motorblokk olyan mértékű kopásával lehet számolni, különösen a kompressziógyűrű felső átfordulási pontján, hogy az blokkcsere nélkül tökéletesen nem javítható.
A blokk legjobb tudomásom szerint nem fúrható, mert annyira vékony a két-két henger közti fal.
A szerelők cserélnek majd dugattyút, a kóklerebbek csak gyűrűznek, és egy teljes hengerfej felújítást "rámelegítenek a tulajdonosra, de ez csak részben segíthet, és csupán rövid távú megoldást kínál. (kicserélik a vezérműlánc szettet, ha van eszük az olajpumpát is, és válogathatnak rá főtengely csapágyakat is, szükség szerint köszörülni sem árt azt a bizonyos főtengelyt. Ha ezt nem teszik, nem ér semmit a felújítgatás....)
A kopott alumínium hengerben egy "lépcső lesz látható ott ahol a dugattyú-, illetve a cr ötvözet kompressziógyűrű irányt vált. A kompressziógyűrű kiugrik alacsonyabb fordulatszám tartományban ebbe a gödörbe, ekkor még annyira látványosan nem eszi az olajat. Amikor megpörgetjük, akkor már nincs elég ideje kitölteni a kopott vállat, cserében ott olaj marad, és elszökik a karter felé az égési kompresszió elég nagy része, ezzel magas kartergázt generálva. Ez a kartergáz magával viszi az olajat a szívócsőbe, és ha még nem dugult el a katalizátor, akkor el fog, ráadásul füstöl, és nem gyengén eszi az olajat. Lehet, hogy nem annyira, mint a "felújítás előtt, de Pest-Debrecen úton oda-vissza 140-nél meglesz a literes olajfogyás, ez szinte biztos!
A felújítgatás költségét nem árt tisztázni a megkezdése előtt, illetve tételes árajánlatot kérni több műhelyben. Az ajánlatok minden esetben tartalmazzák az elvégzendő munkákat, a felhasznált anyagok mennyiségét-, minőségét, ha úgy tetszik márkáját, mert a teáskanna-repülőgép ötvözetű alkatrészek nem túl tartósak....
Kíváncsian várom a tapasztalatait ezzel az alucsodával kapcsolatban....
Nálam, az AZQ motor 8 decit fogyaszt olajból 10e km után
most van benne valós 165e km
az akkor jó?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!