Volkswagen 1.2 12v HTP motoros autók (skoda fabia, VW polo, ibiza) mitől eszik az olajat, gyakran nagy mennyiséget is?
Saját magam fogom megválaszolni a fenti kérdésemet. Sajnos már kiderült a válasz és nem valami jó. Remélem valakinek talán segít az információ!
Nálam egy skoda fabiában produkált olajfogyasztási problémákat az 1.2 12v HTP volkswagen motor. A probléma úgy jelentkezett, hogy nem folyamatosan ette az olajat hanem néha akár ezer km megtétele után (folyamatos ellenőrzés mellett) hirtelen pár km alatt bele ömlött 1-2, néha még több olaj! Aztán azonnali utántöltés után sokáig megint semmit nem fogyasztott. Jelentősen javult a helyzet amikor szerelői tanácsra a motorfék teljes elhagyásával próbálkoztam. Ettől a hirtelen olaj fogyások 2-3000kmenként jelentkeztek csak.
Nemrég sikerült megcsináltatnom az autót. A szelepszár szimeringek cseréjére számítottunk de a hengerfejet is fel kellett újítani és a teljes vezérlést is cserélni kellett, meg persze olajat, szűrőket, tömítéseket stb...
A vezérlés amúgy is rossz ezeknél a motoroknál metr a lánc átugrik a kicsi fogaskerék miatt és ez tönkre teheti a szelepeket. A vw mégsem hívta vissza ezeket a motorokat pedik nagyon nagy számban produkálják a fenti hibákat!
A márkaszervíz 350.000 Ft-ért akarta a fenti munkákat elvégezni , az alig 600ezret érő autón. Egy szerelő 150ért megoldotta.
A leg durvábbat a végére hagytam: az autó amit kíméletesen újkorától használok 130.000km-t futott!
Remélem segít ha hasonló gondot észleltek!
Annyit tennék hozzá ,a nem megfelelő szervizelés (itt olajcserére gondolok ) ekkora feltőltési mennyiséggel nem mennek el 20 ezer km -s intervallunot ! Ez mese !!! :)
Max 10 ezer ,és ha új kora óta ez be lenne tartva nem lenne probléma a későbbikekben .
Ez vonatkozik más típusokra is ...
Azért nevetséges a 3-3.5 liter olaj "bázis ".......
Megválaszoltad, én két szóban összefoglalom: konstrukciós hiba.
A 3,5L-es olajmennyiséggel nincs gond, megfelelő tervezés és kivitelezés mellett tökéletesen elég, lásd ezres Swift, a 20E-s olajcsereperiódus pedig úgy általában sok, 10 vagy 15E az optimális.
Így van, konstrukciós hiba! Megérné összeállni és perelni a VW-t! Lennénk páran.
Az olajat az első években 10.000km után cseréltem, előfordult a 15ezer de a 20 ezret nem vártam ki! Aztán úgy csináltam mint most is lesz, hogy közepes olaj bele majd 1000 múlva egy jó minőségű! Sőt most a 10ezret sem fogom megvárni! Ha lesz rá módom akkor 5-7 ezrenként lesznek a cserék, persze most kevesebbet is megyek úgyhogy időben több lesz mint régebben.
Mert ez a motor egy hulladék. Ugyanúgy mint az 1.4 75 lovasuk is, vagy a 2.0 PD TDI.
Amúgy meg Hiába Tolod Paraszt! :D
!!!!!!!!!!!!!!!!
A hiba 3000 km múlva újra jelentkezett! :(((((((((((((((
Gyűrűzés vagy felgyújtom :(((((((
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!