Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Volkswagen 1.2 12v HTP motoros...

GeryLaci kérdése:

Volkswagen 1.2 12v HTP motoros autók (skoda fabia, VW polo, ibiza) mitől eszik az olajat, gyakran nagy mennyiséget is?

Figyelt kérdés
Sajnos komoly gyári hibái vannak ennek a motornak!

2013. jan. 25. 22:46
1 2 3 4
 1/33 A kérdező kommentje:

Saját magam fogom megválaszolni a fenti kérdésemet. Sajnos már kiderült a válasz és nem valami jó. Remélem valakinek talán segít az információ!


Nálam egy skoda fabiában produkált olajfogyasztási problémákat az 1.2 12v HTP volkswagen motor. A probléma úgy jelentkezett, hogy nem folyamatosan ette az olajat hanem néha akár ezer km megtétele után (folyamatos ellenőrzés mellett) hirtelen pár km alatt bele ömlött 1-2, néha még több olaj! Aztán azonnali utántöltés után sokáig megint semmit nem fogyasztott. Jelentősen javult a helyzet amikor szerelői tanácsra a motorfék teljes elhagyásával próbálkoztam. Ettől a hirtelen olaj fogyások 2-3000kmenként jelentkeztek csak.

Nemrég sikerült megcsináltatnom az autót. A szelepszár szimeringek cseréjére számítottunk de a hengerfejet is fel kellett újítani és a teljes vezérlést is cserélni kellett, meg persze olajat, szűrőket, tömítéseket stb...

A vezérlés amúgy is rossz ezeknél a motoroknál metr a lánc átugrik a kicsi fogaskerék miatt és ez tönkre teheti a szelepeket. A vw mégsem hívta vissza ezeket a motorokat pedik nagyon nagy számban produkálják a fenti hibákat!

A márkaszervíz 350.000 Ft-ért akarta a fenti munkákat elvégezni , az alig 600ezret érő autón. Egy szerelő 150ért megoldotta.

A leg durvábbat a végére hagytam: az autó amit kíméletesen újkorától használok 130.000km-t futott!


Remélem segít ha hasonló gondot észleltek!

2013. jan. 25. 22:58
 2/33 anonim ***** válasza:
80%

Annyit tennék hozzá ,a nem megfelelő szervizelés (itt olajcserére gondolok ) ekkora feltőltési mennyiséggel nem mennek el 20 ezer km -s intervallunot ! Ez mese !!! :)

Max 10 ezer ,és ha új kora óta ez be lenne tartva nem lenne probléma a későbbikekben .

Ez vonatkozik más típusokra is ...

Azért nevetséges a 3-3.5 liter olaj "bázis ".......

2013. jan. 26. 09:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/33 anonim ***** válasza:
100%

Megválaszoltad, én két szóban összefoglalom: konstrukciós hiba.


A 3,5L-es olajmennyiséggel nincs gond, megfelelő tervezés és kivitelezés mellett tökéletesen elég, lásd ezres Swift, a 20E-s olajcsereperiódus pedig úgy általában sok, 10 vagy 15E az optimális.

2013. jan. 26. 10:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/33 A kérdező kommentje:

Így van, konstrukciós hiba! Megérné összeállni és perelni a VW-t! Lennénk páran.


Az olajat az első években 10.000km után cseréltem, előfordult a 15ezer de a 20 ezret nem vártam ki! Aztán úgy csináltam mint most is lesz, hogy közepes olaj bele majd 1000 múlva egy jó minőségű! Sőt most a 10ezret sem fogom megvárni! Ha lesz rá módom akkor 5-7 ezrenként lesznek a cserék, persze most kevesebbet is megyek úgyhogy időben több lesz mint régebben.

2013. jan. 26. 10:42
 5/33 anonim ***** válasza:
19%

Mert ez a motor egy hulladék. Ugyanúgy mint az 1.4 75 lovasuk is, vagy a 2.0 PD TDI.

Amúgy meg Hiába Tolod Paraszt! :D

2013. jan. 26. 17:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/33 A kérdező kommentje:
???
2013. jan. 28. 10:39
 7/33 A kérdező kommentje:

!!!!!!!!!!!!!!!!


A hiba 3000 km múlva újra jelentkezett! :(((((((((((((((


Gyűrűzés vagy felgyújtom :(((((((

2013. márc. 25. 06:15
 8/33 anonim ***** válasza:
Add el, amíg még lenyelhető bukóval szállsz ki belőle, más reális megoldást nem látok.
2013. márc. 25. 14:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/33 A kérdező kommentje:
Hát igen én sem :( , még elkaristolok vele egy kicsit aztán eladom. Ha nem motorfékezek akkor 1-2000km ként jön elő a 2-3 literes fogyás (egyszerre). Utánatöltöm és szarok rá :(
2013. ápr. 15. 07:57
 10/33 A kérdező kommentje:
Igazán az bánt, hogy megcsináltattam a hengerfej síkolást, szelepszár szimeringek cseréjét, vezérlés stb cseréjét majd 200 ezerért és még mindig szar :( a gyár meg még csak nem is javasolja a gyűrűzést mondván ez egy ilyen eldobható motor... Ja 100.000 nél beszarik és csá! Az auchanban 4100 egy total 4 literes olaj, azzal a csomagtartóban járok, évi 20.000 ből kb kijövök így , szánalmas egy fos ez az 1.2-es motor :( pedíg hogy örültem amikor az űberfos thaliámat lecseréltem anno erre, ísmerősömnek 290.000 van a thaliában és még megy ... Nekem mondjuk ellopták azért volt a csere.
2013. ápr. 17. 06:55
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!