Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Volkswagen 1.2 12v HTP motoros...

GeryLaci kérdése:

Volkswagen 1.2 12v HTP motoros autók (skoda fabia, VW polo, ibiza) mitől eszik az olajat, gyakran nagy mennyiséget is?

Figyelt kérdés
Sajnos komoly gyári hibái vannak ennek a motornak!

2013. jan. 25. 22:46
1 2 3 4
 21/33 Cserpák István válasza:
16%

Szevasztok. Annyi az egész, hogy kifogtatok két buherált szart. Nekem 6 éve van ez a Fábiám. Amelett, hogy nem fogyasztja az olajat,(én esetenként 25 ezrenként cserélem)még benzint is 3,5 és 4,8 között fogyasztja 100-on. Nem tudom melyik szerelő találta ki, hogy vezérműtengely miatt fogyaszt egy autó olajat, de azt biztos nem engedném tovább a szakmába.Olajfogyasztás normál esetben két dolog miatt lehet: A szelepszárszimering vagy elkopott, vagy a gumi elöregedett és megrepedt. A másik lehetőség, ha a henger és a gyűrű megkopott.Más lehetőség nincs. ( természetesen, most nem beszélünk olajszivárgásról, tömités hibákról, stb,)Most készűlök még egy Fábiát venni. Alacsony kőltségű, kisfogyasztású, megbízható autó.

Egy tanulság van. Nem kell kontárokra bízni az autót, még szervízben sem, mert ott vannak az igazi kontárok súlyos ezrekért.

2013. nov. 3. 16:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/33 anonim ***** válasza:
A gyári könyv, A Skoda Fabia kezelési útmutató is azt írta, hogy" A motor olajfogyasztása normál jelenség. A vezetési módtól, és az üzemeltetési feltételektől függően az olajfogyasztás 0.5/1000km is lehet. Az első 5000km alatt a fogyasztás e fölött is lehet." Skoda fabia kezelési útmutató 193. oldal Igen elöbb tájékozódni kell, mielött többszázezret költünk az autóra. Pláne hogy még el is rontották a felújítást.
2013. nov. 3. 17:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/33 anonim ***** válasza:
19%
Miért nem ébrednek már rá az emberek hogy a nagy " NÉMET " technika nem is annyira jó mint ahogy reklámozzák? Ellenben nagyon drágák. Már Peugeot-ot vettem. Azóta se nagyon akarom hinni, sokkal olcsóbb, kényelmesebb, jobb a fogyasztása. Olajat nem eszi ! ! Ezek alapján jobb vétel. De én ugyan igy jártam a német gáz kazánnal is. Egy kalap szar.
2013. dec. 10. 07:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/33 anonim válasza:

Az eredeti (címoldalon lévő) kérdésre a válasz. Azért eszi az olajat a motor mert:

-vagy gyárihibás (amit nehezen tudok elképzelni)

-vagy nem tartották megfelelően karban (gagyi olaj, 15.000 feletti olajcsere...)

-vagy mert ,,Michael Schumacher" hajtotta az autódat!


Röviden:

Nekem 2007.02.14. óta van tulajdonomban egy SKODA FABIA 1.2 HTP 47KW (64LE) (BME) motorkódu gépkocsi. Teljesen újonan vásároltam, (mikor kigurult az autószalonból 3,1KM volt benne). Én azóta az átlagnál jobban vigyázok rá, 10.000-ként olaj és szűrőcsere (Magnatec EDGE 5W-40), átlagban 90Km/h sebességgel hajtom lakott területen kívűl, pályán sem megyek 100-110Km/h-nál jobban. Hogy miért írom ezt?! Azért mert ez egy kisautó, kis teljesítményű takarékos üzemű motorral.


Nekem az általad felsorolt hibajelenségből egyet sem produkál az autó, olajcserétől-olajcseréig 1mm olajszintcsökkenés sincs!

2014. jan. 20. 14:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/33 Bizsu1st válasza:
60%
Üdv! Nah, akkor ezt megcáfolnám! 2007-es Bme motorkódos fabiam van újként vettem! Nem hencegek a fogyasztással, nekem kb 6 litert eszik! Egyáltalán nem volt kímélve, pályán 130-160km/h(németbe is jártam vele), közúton is kb 100km/h az átlagom! Az első gumiszettet 15000km alatt égettem le róla(bár erre nem vagyok büszke, de fiatal voltam:-) )! Olajat 15-20000-ként cseréltem, 10w40, shell, valvoline, castrol, eneos! A legutolsó szervíznél kb 2-3dl hiányzott,20000km alatt! Most 116000km van benne! Egy nagy bajom van csak vele, az a retkes lassú gázpedál...grrr! Viszont majdnem hét év alatt megette a 2.-es szinkrongyűrűt! Ha van valakinek eladó váltója, kérem jelezze! Az én tanácsom az, hogy használni kell, rendessen ki kell égetni a koksztól/ganétól, többet használ, mintha 2500/perccel tötyörögsz egy lelustult szamárral!
2014. jan. 28. 09:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/33 anonim ***** válasza:
Például nekem azért fogy az olaj, mert főtengelyszimeringes. Épp most cserélem. Majd megírom hogy jó lett-e.
2014. márc. 26. 13:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/33 anonim ***** válasza:
Nekem átugrott a vezérlés, és emiatt hengerfejezni kellett volna. Ez lett volna a kisebbik baj, mert amikor szétszedték a motort látta a szerelő hogy már volt szerelve a motor. Csavarok beleszakadva, menetek megszakadva. A hengerfal kézzel polírozva. Így lett egy vezérműlánc csere helyett komplett motorcsere.
2014. ápr. 16. 07:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/33 anonim válasza:
100%
Ezek a motorok egy alaposan megtervezett fogyasztói társadalom részére készültek. A motorblokk alumínium. A dugattyú ebben a teáskanna-repülőgép ötvözetben siklik minimális kenés mellett. A világ legjobb olaja sem áll meg egy tükörfényes hengerfalon, ezért a mérnökök adtak neki egy frankón megtervezett karterszellőző rendszert, amin keresztül eljuthat az olaj a kompressziógyűrűkhöz is a szívótorkon keresztül. Körmönfontan leméregették, hogy 100-150ezret menjen el, addigra minden vacak a blokkal együtt leamortizálódjon, és dobjuk el. A főtengely, illetve a hajtókar csapágyai erre, vagy inkább kevesebb futásteljesítményre készültek, az olajpumpa szerintem max 100ezerre.... A három hajtókar csapágymérete különbözőre sikerült nekik, ezért a három henger hajtókarjára három különböző méretű csapágyat választott a robot. A boltban viszont csapágysort adnak. három azonos méretű csapágy van a zacskóban (ez lenne a normális) amihez meg kell vennünk az 1-, vagy a 2. túlméretet, hogy össze lehessen rakni ezt a szemetet... A szelepek elégnek, a vezérműlánc nyúlik, a motor cserreg mint egy rossz varrógép, az elektromos folytószelep szintén pár évre készült, cserében viszont jó drága. Vélleményem szerint ez már a motorgyártás szégyene, a legalja amit a vw-audi konszern szegel össze.... 1 forintot sem ér. A Totalcar Népítéleten olyan emberek favorizálják ezt az ipari hulladékot, akik évente mennek ezer kilométert... Évi 50-60ezer futásteljesítmény mellett legkésőbb három évesen el kell adni valami favorizáló majomnak, aztán hadd küzdjön ezzel a szeméttel, és hazudjon a saját kárára-, zsebére, hogy az "Ő autója egy szikrányi olajat sem eszik, és 2 litert fogyaszt...."
2017. jún. 22. 07:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/33 Sven87 válasza:
Bezzeg egy jó kombi lacetti 1.6
2017. jún. 22. 07:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/33 anonim válasza:
U.I.: Aki ezért az autótípusért (fabia 1.2 mindegymilyen motor) képes kettőszázezer forintnál többet kifizetni, az öngyilkos típus, és egy műszaki análfabéka. A már elhullott motor helyére szánt bontott motort is aranyáron mérik, mert tudják hogy gyorsan fogy, nincs alternatíva, ellenben talán még 10-20-ezer kilométert el is mehet a már más által 90%-ban elhasznált alumíniumcsoda... Találkoztam már hibás folytószelepessel, eldugult kipufogórendszeressel, elégett katalizátorossal, kiégett szelepessel, átfordult vezérlésessel, elkopott főtengelyessel, elfogyott blokkossal, és még reggelig sorolhatnám. Ehhez képest még az 1977-től gyártott golf 1 motorválasztéka is orákulumnak tekinthető
2017. jún. 22. 07:54
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!