Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért szidják ennyire a pd-s...

Miért szidják ennyire a pd-s dízelt?

Figyelt kérdés

Én a saját autómból indulok ki 1.9 pd-s passat 115 le. A hasonló lóerős kocsik benzinesbe pl 1.8-as passat kb 8-9 litert esznek. A dízelem pedig 5-6 litert, Tehát kb 3 literrel eszik kevesebbet.Egy kicsit matematikázzunk

100km 3liter *400ft (benzin ár) =1200 ft megtakarítás

Ha megszorzom 100-zal akkor 10000 km-enként megspórolok 1200*100=120000 Ft

Ha pedig lemegyek vele 100000 km-ert akkor pedig 1 millió kétszáz ezret forintot.

Ja és nem is számoltam ugy hogy innen onnan lehet olcsóbb gázolajat venni.

Amikor mi is vettük a kocsit akkor mindenki mondta hogy az szar elromlik drága fenntartani meg stb, meg az hogy drága a pd elem. Ez igaz is h drága(kb 260 e ft 4 db) de ha 100 ezer km-erenként kéne cserélni akkor is lenne miből (az 1200000-re gondolva) Ja amugy pedig apám kocsijába 300000 km van és még nem volt hozzányúlva

Drágább hiba lehet még a turbó de azt sem évente kell cserélni.

Ezt még adagolos dízeleknél is igaz hogy visszatérül a drága alkatrész ár

Az igaz hogy Cammon Rail-nél egy kicsit mássabb, mert ott több drága cucc van benn pl rail cső nagynyomású szivattyú, befecskendező turbo, de még itt is megtérülhet.

Na én ezért vettem pd-s passatot mert hamar vissza jön az üzemanyag árán az alkatrészár és marad is. (persze nem suzukihoz swifthez hasonlítottam a számolást ezt lehet h sokan írják is majd)

De nem lehet összevetni kényelemre , gyorsulásra pakolhatóságra ...... stb mert más kategória, (és ilyen kaszniú kocsit benzinesbe 8 liter alatti fogyasztással nem lehet működtetni)



2012. dec. 23. 23:33
1 2 3 4
 31/40 anonim ***** válasza:
Ez igy van, egy kicsit felborzolnam a kedelyeket, es megemlitenem, hogy vezettem Q7 6.0 TDI-t.. Nem szoktam karomkodni, de az a kocsi k@rvara eros!!!!!:)))) Eletem legnagyobb elmenye az RS6-os Audi mellett!
2012. dec. 28. 04:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 32/40 anonim ***** válasza:

Jó lenne egy 6.0-ás Q7-es :)


30-as

Persze egy turbós benzines jobban megy, én szivóra gondoltam, a turbósok még elég ritkák, hogy ahhoz hasonlitgassunk.

2012. dec. 28. 12:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 33/40 anonim ***** válasza:
Na ja. És egyébként hiába nagy a Q7-es kasztnija, a 3 literes lökettérfogat is elég neki, húzza a kéttonnás autót. Nem fontos batár 6 literest belerakni, dízelnek sem kell azért ekkora motor. Ez ugye Amerikában volt divat, ahol akkoriban nem igen volt dízelmotor.
2012. dec. 28. 18:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 34/40 karador ***** válasza:
21%
A magyar ember ritka nagy tróger, illetve csóró ha minőségi dolgokra kell költeni, gagyibb olaj, himihumi gázolaj, és ezek együttese szép lassan kinyírják a pd elemeket, utána meg jöhet a csere horror összegért.mindazonáltal, sok függ a vezetési stílustól is, mert ha megkapja a jó olajat (kb 10000-ként, és a jó gázolajat akkor sokáig bírja. Persze akik szidják, valószínűleg hallották valakitől,hogy szarok, az esetek többségében még csak nem is ült ilyen autóban. Mondjuk az elgondolkodtató, ha a a pdtdi ennyire jó meg szép, miért állt át a vw konszern a common-rail motorokra ...
2013. jún. 19. 23:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 35/40 anonim ***** válasza:

"miért állt át a vw konszern a common-rail motorokra .."

Ha jól tudom a PD-vel nem lehet teljesíteni az euro5-ös és euro6-os normákat, CR-rel viszont igen.

2013. jún. 20. 03:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 36/40 A kérdező kommentje:
Én is így tudom mint az utolsó
2013. jún. 20. 14:33
 37/40 anonim válasza:

Tiszteletem :)


Azért jólenne tisztázni 1-2 dolgot.

Én mondjuk Benzinpárti vagyok, Dízelt inkább kerülöm, ha mégis Dízel, akkor is csak szívó.

Turbós motort elvből nem vennék,benzinesben sem.


Na oké, hoy a turbó töltött motorok erősebbek, több a paci, de a szívó motorok is tudnak menni, és erő is va bennük rendesen. (Jönn majd a sok Sumaher immitátor, hogy kell a plusz lóerő, meg a nyomaték bla bla bla... )

Kell de mihez is ? Személyautóval nem vontatunk házakat, nem szántunk aratunk hajólgondolom.

Na a témához visszatérve, a PD elemek éllettartalmát nagyban befolyásolja, hogy mennyit, hol, és hogyan használják.

Városi használatra, dízel nem lesz üzemmeleg a működési elvéből kiindulóan, és azt tudjuk, hogy a nem üzemmeleg motor működtetése, hát lassan megöli a motort.

Benzines társa sem lessz hű de üzemmeleg de esélyesebb, hogy jobban bemelegszik.

Jah és ezalatt azt értem, hogy nem csak a vízfok mutató éri el a hőmérsékletet az lutri hanem amikor az olaj is felmelegedett, és az egész motorblokk, az egész " tömb " is átmelegedett.

Ugye ekkor üzemmeleg a gép.

Dízelnél ez a városi,oviba,suliba,hazaviszem a gyereket életképtelen ötlet.

Ha BP-Köln úton megyünk na az már lényegében pénz termelés, mert a kocsi olyan szépen halad, és a fogyasztása is 4-6 l az meg núdli .

Benzinesben 6-8-9 L az már zsebkopasztób ez igaz.

Nade ténylegesen, ki hol és mennyire használja ki a gépet.

Városi használatnál jobban megbetegszik a dízelkocsi és mivel az átlag emberek városi lótifutira használják a Dízelt így a kérdés megválaszolódott.

Ilyen üzemeltetés mellet a részecskeszűrő is szeret eltömődni, és hébe hóba csak kikéne kormolni, had tisztuljon.

Dízelmotorokat mindig is drágább volt fentartani.

Benzines társaikkal ellentétben, ott a fogyasztás nagyobb, de jó vezetéstechnikával az sem olyan eltérő.

Sok autós társunk előszeretettel szereti elfelejteni, hogy nem kell mindig a féket csutkán lenyomni, létezik motorfék is, és akkor még "spórolunk " is ugye motorféküzemben a motor nem fogyaszt, így spórolhatunk a litereken.

A Dízel nyomatékosabb motor, de a benzineseket sem kell lenézni, hogy 95-öst nem D-t tankol valaki.


A PD elem, érzékeny az üemanyag, olaj minőségére,a szűrőket is jó ha időben cserélik, ez is meghosszabítja a PD elemek élettartalmát.

Egyszerűen megfogalmazva a Díelmotor olyan mint a Turbó, csak olyan vegye meg aki érthozzá, és jóltudja üzemeltetni.

A Benzines szívre nem kell annyira figyelni, nem olyan kényes, valóban normál üzem mellett, később jönnek ki a meghibásodások. Olcsóbb a fenttarthatósága.

Ha azt matekozod, hogy oké több a fogyasztása egy állandó tényező ez igaz,de a költségeket megnézve, PD-elem- Porlasztócsúcsok-Turbó-Kettőstömegű lendkerék ( bár ez már a benzinesekben is sajna benne van ) ezek, ha egyszerre behalnak 200- 1Millióba is fájha a teljes generál.

Míg egy motor 500 Mátyásból kijön szereléssel mindennel, és akkor 1 Millából 2 Benzinmotor is kijön :)

2017. dec. 3. 20:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 38/40 gab3n1 válasza:
Na mi a szitu dízelfanok?Ti ócsároltok és mi vagyunk a benzinbuz.k? 😃 Remélem minnél hamarabb hatályba lép az euro 6 alatti dízelek kitiltása, épp eleget mérgeztétek a földet a koromgyáros hulladékaitokkal.Marha érdekes, hogy rogyásig van a Használtautó, és a legtöbb kerwskedés dízelekkel, mert már egyre inkább nem kell a kutyának se.Miért van ez srácok? :)
2018. júl. 20. 15:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 39/40 anonim ***** válasza:

38-as


Köszi szépen, éppen ma vettünk Németországgban egy Euro 5-ös fassza turbódízel Golfot, jól megy, jól fogyaszt, minden ami kell.

2018. júl. 20. 18:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 40/40 A kérdező kommentje:

5.5 éves nem is gondoltam hogy jön rá még válasz :)

Nekem még mindig ugyan az a kocsi van meg 2010 óta meg apámnak is. Neki majd 400ezer van benne, nekem 275ezer. Az övé biztos nekem meg kérdéses a km de hát a használt autó már csak ilyen :) Eddig semmilyen nagyobb költség nem jött be. Az én kocsimnak most viszkócsapágyas lett de 5000 ft környéke a csapágy.

Most így 2018ban is még ritkán tudok gázolajat olcsóbban mint a kút.

2018. júl. 25. 13:32
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!