Miért szidják ennyire a pd-s dízelt?
Én a saját autómból indulok ki 1.9 pd-s passat 115 le. A hasonló lóerős kocsik benzinesbe pl 1.8-as passat kb 8-9 litert esznek. A dízelem pedig 5-6 litert, Tehát kb 3 literrel eszik kevesebbet.Egy kicsit matematikázzunk
100km 3liter *400ft (benzin ár) =1200 ft megtakarítás
Ha megszorzom 100-zal akkor 10000 km-enként megspórolok 1200*100=120000 Ft
Ha pedig lemegyek vele 100000 km-ert akkor pedig 1 millió kétszáz ezret forintot.
Ja és nem is számoltam ugy hogy innen onnan lehet olcsóbb gázolajat venni.
Amikor mi is vettük a kocsit akkor mindenki mondta hogy az szar elromlik drága fenntartani meg stb, meg az hogy drága a pd elem. Ez igaz is h drága(kb 260 e ft 4 db) de ha 100 ezer km-erenként kéne cserélni akkor is lenne miből (az 1200000-re gondolva) Ja amugy pedig apám kocsijába 300000 km van és még nem volt hozzányúlva
Drágább hiba lehet még a turbó de azt sem évente kell cserélni.
Ezt még adagolos dízeleknél is igaz hogy visszatérül a drága alkatrész ár
Az igaz hogy Cammon Rail-nél egy kicsit mássabb, mert ott több drága cucc van benn pl rail cső nagynyomású szivattyú, befecskendező turbo, de még itt is megtérülhet.
Na én ezért vettem pd-s passatot mert hamar vissza jön az üzemanyag árán az alkatrészár és marad is. (persze nem suzukihoz swifthez hasonlítottam a számolást ezt lehet h sokan írják is majd)
De nem lehet összevetni kényelemre , gyorsulásra pakolhatóságra ...... stb mert más kategória, (és ilyen kaszniú kocsit benzinesbe 8 liter alatti fogyasztással nem lehet működtetni)
Jó lenne egy 6.0-ás Q7-es :)
30-as
Persze egy turbós benzines jobban megy, én szivóra gondoltam, a turbósok még elég ritkák, hogy ahhoz hasonlitgassunk.
"miért állt át a vw konszern a common-rail motorokra .."
Ha jól tudom a PD-vel nem lehet teljesíteni az euro5-ös és euro6-os normákat, CR-rel viszont igen.
Tiszteletem :)
Azért jólenne tisztázni 1-2 dolgot.
Én mondjuk Benzinpárti vagyok, Dízelt inkább kerülöm, ha mégis Dízel, akkor is csak szívó.
Turbós motort elvből nem vennék,benzinesben sem.
Na oké, hoy a turbó töltött motorok erősebbek, több a paci, de a szívó motorok is tudnak menni, és erő is va bennük rendesen. (Jönn majd a sok Sumaher immitátor, hogy kell a plusz lóerő, meg a nyomaték bla bla bla... )
Kell de mihez is ? Személyautóval nem vontatunk házakat, nem szántunk aratunk hajólgondolom.
Na a témához visszatérve, a PD elemek éllettartalmát nagyban befolyásolja, hogy mennyit, hol, és hogyan használják.
Városi használatra, dízel nem lesz üzemmeleg a működési elvéből kiindulóan, és azt tudjuk, hogy a nem üzemmeleg motor működtetése, hát lassan megöli a motort.
Benzines társa sem lessz hű de üzemmeleg de esélyesebb, hogy jobban bemelegszik.
Jah és ezalatt azt értem, hogy nem csak a vízfok mutató éri el a hőmérsékletet az lutri hanem amikor az olaj is felmelegedett, és az egész motorblokk, az egész " tömb " is átmelegedett.
Ugye ekkor üzemmeleg a gép.
Dízelnél ez a városi,oviba,suliba,hazaviszem a gyereket életképtelen ötlet.
Ha BP-Köln úton megyünk na az már lényegében pénz termelés, mert a kocsi olyan szépen halad, és a fogyasztása is 4-6 l az meg núdli .
Benzinesben 6-8-9 L az már zsebkopasztób ez igaz.
Nade ténylegesen, ki hol és mennyire használja ki a gépet.
Városi használatnál jobban megbetegszik a dízelkocsi és mivel az átlag emberek városi lótifutira használják a Dízelt így a kérdés megválaszolódott.
Ilyen üzemeltetés mellet a részecskeszűrő is szeret eltömődni, és hébe hóba csak kikéne kormolni, had tisztuljon.
Dízelmotorokat mindig is drágább volt fentartani.
Benzines társaikkal ellentétben, ott a fogyasztás nagyobb, de jó vezetéstechnikával az sem olyan eltérő.
Sok autós társunk előszeretettel szereti elfelejteni, hogy nem kell mindig a féket csutkán lenyomni, létezik motorfék is, és akkor még "spórolunk " is ugye motorféküzemben a motor nem fogyaszt, így spórolhatunk a litereken.
A Dízel nyomatékosabb motor, de a benzineseket sem kell lenézni, hogy 95-öst nem D-t tankol valaki.
A PD elem, érzékeny az üemanyag, olaj minőségére,a szűrőket is jó ha időben cserélik, ez is meghosszabítja a PD elemek élettartalmát.
Egyszerűen megfogalmazva a Díelmotor olyan mint a Turbó, csak olyan vegye meg aki érthozzá, és jóltudja üzemeltetni.
A Benzines szívre nem kell annyira figyelni, nem olyan kényes, valóban normál üzem mellett, később jönnek ki a meghibásodások. Olcsóbb a fenttarthatósága.
Ha azt matekozod, hogy oké több a fogyasztása egy állandó tényező ez igaz,de a költségeket megnézve, PD-elem- Porlasztócsúcsok-Turbó-Kettőstömegű lendkerék ( bár ez már a benzinesekben is sajna benne van ) ezek, ha egyszerre behalnak 200- 1Millióba is fájha a teljes generál.
Míg egy motor 500 Mátyásból kijön szereléssel mindennel, és akkor 1 Millából 2 Benzinmotor is kijön :)
38-as
Köszi szépen, éppen ma vettünk Németországgban egy Euro 5-ös fassza turbódízel Golfot, jól megy, jól fogyaszt, minden ami kell.
5.5 éves nem is gondoltam hogy jön rá még válasz :)
Nekem még mindig ugyan az a kocsi van meg 2010 óta meg apámnak is. Neki majd 400ezer van benne, nekem 275ezer. Az övé biztos nekem meg kérdéses a km de hát a használt autó már csak ilyen :) Eddig semmilyen nagyobb költség nem jött be. Az én kocsimnak most viszkócsapágyas lett de 5000 ft környéke a csapágy.
Most így 2018ban is még ritkán tudok gázolajat olcsóbban mint a kút.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!