Miért szidják ennyire a pd-s dízelt?
Én a saját autómból indulok ki 1.9 pd-s passat 115 le. A hasonló lóerős kocsik benzinesbe pl 1.8-as passat kb 8-9 litert esznek. A dízelem pedig 5-6 litert, Tehát kb 3 literrel eszik kevesebbet.Egy kicsit matematikázzunk
100km 3liter *400ft (benzin ár) =1200 ft megtakarítás
Ha megszorzom 100-zal akkor 10000 km-enként megspórolok 1200*100=120000 Ft
Ha pedig lemegyek vele 100000 km-ert akkor pedig 1 millió kétszáz ezret forintot.
Ja és nem is számoltam ugy hogy innen onnan lehet olcsóbb gázolajat venni.
Amikor mi is vettük a kocsit akkor mindenki mondta hogy az szar elromlik drága fenntartani meg stb, meg az hogy drága a pd elem. Ez igaz is h drága(kb 260 e ft 4 db) de ha 100 ezer km-erenként kéne cserélni akkor is lenne miből (az 1200000-re gondolva) Ja amugy pedig apám kocsijába 300000 km van és még nem volt hozzányúlva
Drágább hiba lehet még a turbó de azt sem évente kell cserélni.
Ezt még adagolos dízeleknél is igaz hogy visszatérül a drága alkatrész ár
Az igaz hogy Cammon Rail-nél egy kicsit mássabb, mert ott több drága cucc van benn pl rail cső nagynyomású szivattyú, befecskendező turbo, de még itt is megtérülhet.
Na én ezért vettem pd-s passatot mert hamar vissza jön az üzemanyag árán az alkatrészár és marad is. (persze nem suzukihoz swifthez hasonlítottam a számolást ezt lehet h sokan írják is majd)
De nem lehet összevetni kényelemre , gyorsulásra pakolhatóságra ...... stb mert más kategória, (és ilyen kaszniú kocsit benzinesbe 8 liter alatti fogyasztással nem lehet működtetni)
Ez az, amit egy benzin párti sosem fog megérteni. Valóban több a meghibásodási lehetőség, de az nem azt jelenti, hogy minden sarkon elromlik. Hibamentes km százezrek telnek el addig jellemzően. A common rail egyébként nem drágább, ha elromlik, Más cuccok vannak benne, de a javítási összeg hasonló.
Ezen fognak majd kiakadni, hogy hogy jött ki a 3 liter különbség. Talán 3 nincsen, de akármilyen autót nézel, 2 hasonló teljesítményű benzines és dízelt közt tuti, hogy lesz 2 liter. A benzin pártik jellemzően 1 literrel számolnak, nem csoda, hogy nem akar nekik kijönni, hogy a sok hülye miért dízelezik, és röhög rajtuk :)
Valóban igazad van, csak az gond hogy a PD-elemek kényesek az üzemanyag és az olaj minőségére, meg az olajcsereperiódusra.
Ha pedig használtan veszed ezeket nem lehet leellenőrizni, és ha 30ezrenként cserélte benne az előző tulaj az olajat, vagy teszkósat használt, esetleg Ukrajnában tankolt akkor nem fog 300ezret menni a gép.
Az meg már kevésbé jó történet hogy megveszed teszem azt 200E-el, beleraksz 20at, aztán jön egy 300ezres PD-csere.
"Mert ostobák, csak azt látják, hogy a pd elem besz.rik és százezreket kell költeniük:P kalkulálni meg nem kalkulálnak."
csak is az kalkulál akinek van miért. Aki megy havi 300km-t felesleges a dízel.
mr.flash
abba igazad van ha egy lerobbant több száz ezer km-es kocsit veszel és vétel után nem hangzik jól a pd csere
A gázolajra nem annyira érzékeny ismerek olyat akki kuton még nem tankolt és nincs baja. (persze minden szutykot nem lehet bele önteni)
Énszerintem gázolaj tisztasságra , minőségre érzékenyebb a cammon railos gépek (ismerősé már többször sz@rt be. És akiknek pd kocsijuk van nem halottam még h cseréltek volna üzemanyag probléma miatt.)
A PD-elemek sem szeretik a rossz minőségű üzemanyagot, a CR-esek pedig kifejezetten nem tolerálják.
Az hogy nem a kúton tankol az ismerősöd nem jelenti azt hogy egy kénes (vagy más kémiai anyaggal szennyezett) üzemanyag megy a gépbe, erre gondoltam.
"Az meg már kevésbé jó történet hogy megveszed teszem azt 200E-el, beleraksz 20at, aztán jön egy 300ezres PD-csere"
Ami itthon lehet, hogy nem 200E hanem 400E. Aztán megy az ócsárolás, hogy 220E-nél széthullik... :)
Eltekintettem az óratekeréstől, valós adatokkal számolva is széthullik ennyi alatt ha nem kapja meg.
Amúgy meg ugye az össze magyar autó gyári hibás, 300E-nél visszatekeredik az órájuk 120-ra. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!